Katkarapu-kookoskeitto
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Niin... Millainen se sun resepti on? Mulla nuo molemmat muksut kun pitää kalasta ja olen kyllästynyt tekemään yksiä ja samoja tuttuja kalaruokia.Kala-orzopastaa. Onnistuin mitä kaapista löytyy -periaatteella luomaan elämäni kalareseptin![]()
Kutakuinkin näin;Niin... Millainen se sun resepti on? Mulla nuo molemmat muksut kun pitää kalasta ja olen kyllästynyt tekemään yksiä ja samoja tuttuja kalaruokia.
Kiitos siis super-iso kiitos!Kutakuinkin näin;
Litranmitan Järvikalaisa Pasta Orzo
2 isoa valkosipulin kynttä silputtuna
1 sipuli hienoksi silputtuna
1 rkl oliiviöljyä
Sipuleiden kuullotus öljyssä, sitten lisätään
2 purkkia Arkikalaa (muikku-silakka-kalasäilykettä) kevyesti päälimmäiset öljyt valutettuna, muttei kuivaksi asti rutistettuina
n. 300 grammaa paseerattua tomaattia
Kiehutetaan pari minuuttia, sitten lisätään mausteet:
1 reipas teelusikallinen hyvää hunajaa
puolikas teelusikallinen chilihiutaleita, eli pieni hitunen vain ettei polta pieniä suita mutta antaa lempeän jälkimaun
noin 2 tl oreganoa
muutama rouhaisu mustapippuria
vajaa 1 tl suolaa
Ja heti sekoituksen perään
250 grammaa orzopastaa
0,5 litraa vettä, siitä sekaan ensin joku 4 dl ja loppuliraus kun näkee vaatiiko koostumus
Orzojen annetaan kiehuskella lähes kypsiksi. Osa taikaa taisi olla, että sekoitin niitä silloin kun paistinpannun pohjalle alkoi tulla semmoista paistopintaa pastan ja kastikkeen välille. Ei siis palamista, vaan se hetki ennen, kun pohjaan muotoutuu ihana tahmara. Kun orzot on ihan minuuttia vaille valmiit, sekaan heitetään
(arviolta) 170 grammaa kermajuustoa (Oltermannia) raastettuna. Joku hienompi juusto varmaan vielä kruunaisi, mutta tällä kertaa pannulle heitetään sitä mitä kaapista löytyy
Heti kun juusto on sulanut joukkoon, ja pasta kastikkeineen on just täydellisen lusikoitavaa ja haarukoitavaa, napataan lautasille. Lasten pastoille hetki jäähdytystä, omaan haarukkaan muistaa puhaltaa ettei polta suutansa innostuessaan![]()