Mitä tänään syötäisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emsu86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kvinoaa ja kanakastiketta (kookosmaito, paseerattu tomaatti, punainen currytahna, vähän kasviksia ja mausteita 😊)

Minulla on työvuoro myöhään yöhön, en kokkaa itse ja syön vasta töissä jotain. Luulen että muut syö spagettia.

Tänään syödään jämiä keitettyjen perunoiden kanssa. Jääkaapista löytyy ainakin nugetteja ja kasvispyöryköitä.

Kokeiltiin yhtä lasten koulu-/päiväkotisuosikkiruokaa eli kananuudelivuokaa. Pieneksi yllätykseksi se kelpasi kotonakin, vaikka ainakin mausteet on erit. 😊

Kaapintyhjennyspaistos

Tällä kertaa piti sisällään toissa päivän makaronilaatikon loput, eilistä broileria vähän sekä yhden kananmunan. Huomenna voi siis hyvillä mielin tehdä uuden ruoan, kun ei tule hävikkiä näistä vanhoista.

Eilen illalla oli Jauhelihakastike pikkuisilla värikkäillä simpukkapastoilla.

Noh eihän se perheen nirsoimpaan oikein iskenyt kun oli tomaattikastiketta joukossa, mutta mies oli haltioissaan ja söi yksin miltein kaiken 😅

Lounaalla perunaa ja vihreää paprikaa sisältänyttä munakasta. Päivälliselle kanaa arkiruokakermassa ja makaroonia, sekä perus salaattia.

Kinkkukiusausta ja kasviskiusausta. Tavallisesti tehdään kiusausta kilosta peruna-sipulia isompi vuuallinen. Nyt laitettiin kahteen pienempään yhteensä se kilo ja toiseen kinkkua ja toiseen kasvissekoitusta ja sulatejuustoa. Esikoinen tykkäsi kasviskiusauksesta enemmän kuin kinkusta, kuopukselle ei kasvisversio kelvannut. Näin tämä usein menee, jos yrittää löytää uusia kasvisruokia. Toinen lapsi tykkää ja toinen ei. No, saa sitä lihan käyttöä ainakin vähennettyä tällä tavalla.

Takaisin