Mitä tänään syötäisiin?

Keskustelun 'Mitä mielessä? Aihe on vapaa' aloitti emsu86, 5 helmi 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Pingu94 Peruskäyttäjä

Meillä oli tänään nakkikeittoa.
  2. Bella Swan Admin Staff Member Administrator Maalisäidit 2020

Siskonmakkarakeitto/soijarouhemakaronilaatikko
  3. Äippä x6 Ei muuta elämää Toukomammat 2017

Lounaaksi eilistä parsakaali-tomaatti-feta piirakkaa ja päivälliseksi mantelikalaa perunoilla ja punajuuri-rucola salaattia:p iltapalaksi tulossa marjakimaravispipuuroa viimeisistä marjoista:p
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. emsu86 Rakastunut foorumiin Lokakuun äidit 2019

Oih, mantelikalaa pitäisikin tehdä joku päivä :hungry:

Meillä tänään possuwokkia
  5. Huli Addikti Toukokuun äidit 2019 Heinämammat 2014 Tammimammat 2017

Tuoreista tomaateista tomaatti-linssikeittoa :)
  6. Uusperhesatu Rakastunut foorumiin

Meillä on jämäruokapäivä, eli syödään viime viikon jämiä ennen huomista kauppareissua. :) Syöjät saavat valita tonnikalapiirakan, siskonmakkarakeiton ja tomaattisen kanakastikkeen ja riisin väliltä.
  7. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Meilläkin oli tänään ruuaksi jämiä. Lounaalla se tarkoitti tortillaa kanan jämästä, päivällisellä perunaa ja yhtä jos toistakin mitä oli jäljellä. :)
  8. emsu86 Rakastunut foorumiin Lokakuun äidit 2019

Montako päivää muuten syötte jämiä? Mä olen aika neuroottinen tässä ja pari päivää voidaan syödä mut sen jälkeen lentää jo bioon. Eli jos tänään tehty, voin syödä vielä keskiviikkona mutta torstaina en enää syö.
  9. Uusperhesatu Rakastunut foorumiin

^Riippuu ihan ruokalajista. Mutta kyllä moni ruoka säilyy ihan hyvänä muutaman päivän.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Meillä menee kolme seuraavaa päivää. Extrahyvin lämmitettynä (tai jos muistaa väärin valmistuspäivän) voi mennä neljäntenäkin. Ikinä ei olla ruokamyrkytystä saatu.
  11. Yölento Ei muuta elämää Marrasmammat 2016

Jos jämiä näyttää jäävän paljon, niin niitä voi toki pakastaa. Meillä jämäpäivinä osa jämistä voidaan sulattaa pakastimesta
  12. Äippä x6 Ei muuta elämää Toukomammat 2017

Meillä kans syödään 2-3 päivä jos nyt todella paljon yli jää... harvoin jää:D
    Tänään lounaaksi mantelikalan ja perunoiden jämät.
    Päivälliseksi kana-kookos-hemapa-riisi sötkötys:p
  13. Nurinkehrääjä Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019

Tänään syödään jauhelihasoppaa :happy:
  14. Aile Ihastunut foorumiin Tammikuunmammat 2016

Hahaa, mä syön monesti viikkokin sitten tehtyä ruokaa, mikäli ei haise tai maistu pahalle. Todella harvoin kyllä niin kauaksi aikaa jää mitään ruokaa, mut en mä heitä pois. Yleensä meillä ruuat riittää 2-3pvä, sit tehdään uutta.
    Tänään syödään eilistä kana-riisi-pakastewok-pannua, lapsille tein jauhelihaversion kun jostain syystä ei kana enää uppoa. Onpa sit huomiselta kokkaus pois :p
  15. Aile Ihastunut foorumiin Tammikuunmammat 2016

Ja tosiaan, koskaan en oo myrkytyksiä saanut noinkaan "vanhasta" ruuasta. Potturuuat ei kyllä noin kauaa säily, mut riisiruuat voi säilyä. Meillä kyllä aika kylmä jääkaapissakin.
  16. Talvitintti Ei muuta elämää Lokaäidit 2020 Toukomammat 2017

Sitruunaista lohipastaa. :)
  17. Äippä x6 Ei muuta elämää Toukomammat 2017

Sieniset lihapullat, keitetyt perunat, punkkusoosi ja papuja:p lounaaksi oli jauheliha kiusausta
  18. Shokatani Aloittelija

Täytettyä patonkia ja perunoiden kanssa jotain
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. alinah Addikti Elokuun äidit 2019 Tammikuunmammat 2016

Tankoparsaa jonka ympärille kääritty pekonia, lohimedaljonkeja ja keitinperunoita sekä hollandaise kastiketta. :p
    • Tykkää Tykkää x 2
  20. Nurinkehrääjä Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019

Ukolle jauhelihasopan rippeet ja minulle saavillinen chilinuudeleita suoraan kattilasta :hungry:

Jaa tämä sivu