Mitä tänään syötäisiin?

Lounaaksi eilistä parsakaali-tomaatti-feta piirakkaa ja päivälliseksi mantelikalaa perunoilla ja punajuuri-rucola salaattia:p iltapalaksi tulossa marjakimaravispipuuroa viimeisistä marjoista:p
 
Meillä on jämäruokapäivä, eli syödään viime viikon jämiä ennen huomista kauppareissua. :) Syöjät saavat valita tonnikalapiirakan, siskonmakkarakeiton ja tomaattisen kanakastikkeen ja riisin väliltä.
 
Meilläkin oli tänään ruuaksi jämiä. Lounaalla se tarkoitti tortillaa kanan jämästä, päivällisellä perunaa ja yhtä jos toistakin mitä oli jäljellä. :)
 
Montako päivää muuten syötte jämiä? Mä olen aika neuroottinen tässä ja pari päivää voidaan syödä mut sen jälkeen lentää jo bioon. Eli jos tänään tehty, voin syödä vielä keskiviikkona mutta torstaina en enää syö.
 
Meillä menee kolme seuraavaa päivää. Extrahyvin lämmitettynä (tai jos muistaa väärin valmistuspäivän) voi mennä neljäntenäkin. Ikinä ei olla ruokamyrkytystä saatu.
 
Montako päivää muuten syötte jämiä? Mä olen aika neuroottinen tässä ja pari päivää voidaan syödä mut sen jälkeen lentää jo bioon. Eli jos tänään tehty, voin syödä vielä keskiviikkona mutta torstaina en enää syö.
Jos jämiä näyttää jäävän paljon, niin niitä voi toki pakastaa. Meillä jämäpäivinä osa jämistä voidaan sulattaa pakastimesta
 
Meillä kans syödään 2-3 päivä jos nyt todella paljon yli jää... harvoin jää:D
Tänään lounaaksi mantelikalan ja perunoiden jämät.
Päivälliseksi kana-kookos-hemapa-riisi sötkötys:p
 
Hahaa, mä syön monesti viikkokin sitten tehtyä ruokaa, mikäli ei haise tai maistu pahalle. Todella harvoin kyllä niin kauaksi aikaa jää mitään ruokaa, mut en mä heitä pois. Yleensä meillä ruuat riittää 2-3pvä, sit tehdään uutta.
Tänään syödään eilistä kana-riisi-pakastewok-pannua, lapsille tein jauhelihaversion kun jostain syystä ei kana enää uppoa. Onpa sit huomiselta kokkaus pois :p
 
Ja tosiaan, koskaan en oo myrkytyksiä saanut noinkaan "vanhasta" ruuasta. Potturuuat ei kyllä noin kauaa säily, mut riisiruuat voi säilyä. Meillä kyllä aika kylmä jääkaapissakin.
 
Takaisin
Top