Mitä tänään syötäisiin?

Lounaaksi yyberterveellistä spagettia, kananmunaa ja tomaattia mulle ja vauvalle. Päivälliseksi uunilohi, perunoita ja parsakaalia.


Täällä joskus joku kertoi hyvän käyttötavan ylijäämäperunamuussille, mitäs ideoita sille? Nyt en ehdi pläräämään ketjua mutta ennakoin huomista ja ylihuomista ruokailua...
 
Lounaaksi yyberterveellistä spagettia, kananmunaa ja tomaattia mulle ja vauvalle. Päivälliseksi uunilohi, perunoita ja parsakaalia.


Täällä joskus joku kertoi hyvän käyttötavan ylijäämäperunamuussille, mitäs ideoita sille? Nyt en ehdi pläräämään ketjua mutta ennakoin huomista ja ylihuomista ruokailua...
Perunarieskat, perunavelli+tonnikala (oih lapsuus muisto) .
Helppo ohje rieskoihin
3dl muusia,
3dl jauhoja (mitä ikinä kaapista löytyykään, itse käytön ruis/ohrajauhoja ennemmin kuin vehnäjauhoa mut sekin käy jos ei muuta oo), 1muna,
suolaa tarvittaessa.
250 astetta/15 min uunin keskitasolla.
Velli onkin sit vaan se muussi ohennettuna valitsemallasi nesteellä. Ja purkki tonnikalaa nokare päällä :p
 
Lounaaksi taannoin pakastettu kurpitsakeitto ja perunarieskat (kiitos vinkistä Äippä!) ja päivälliseksi mies työstää tomaattikastikkeen ja lihapullat piiitkän kaavan mukaan spagetin kera nautittavaksi.
 
Eipä mitään Tips:) hyvä vaan jos ei ruoka hävikkiä tuu:wink
Keräilysarjaa taasen, lounaaksi 2 ruuan jämiä pastan muodossa ja päivälliseksi anopin tuomaa lihakeittoa jota jatkoin kaalikeiton jämillä + jälkkäriksi anopin tekemää toskapiirakkaa:p
Huomenna lounaaksi vielä kerran tota soppaa mulle ja miehelle ja lapsille kasvispyöryköiden jämät ja hätävara pussi muussi... päivällinen onkin vielä mysteeri:wacky: meillä tulee hyvin harvoin tota ruokahävikkiä:hilarious:
 
Lounas syötiin ulkona, päivälliseks omatekemät grillivartaat (marinoituja kananpaloja, kesäkurpitsaa, paprikaa ja sipulilohkoja) + salaatti ja grillattua parsaa.
 
Meilläkään ei juuri hävikkiä tule, kaikki syödään yhdellä tai kolmella aterialla eikä yleensä tartte tuunata, tehdään aika eksakteja annoksia esim perunoiden, pastan ja riisin suhteen. Mutta perunamuussi (pussista) on aika uusi tuttavuus ja sitä tulee se tietty määrä. Ekat pussit on siis nyt syöty ja saa nähdä ostetaanko toiste. Oli kyllä parempaa kun luulin vaikka pussista olikin.

Huomenna syödään tämän päivän tähteet, lihapullia ja kastiketta riisin kera.
 
Keitettyjä perunoita, porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia.

Olen ihan hukassa kun mies on viikot reissussa enkä saa aina aikaiseksi mitään järkevää ateriaa suht helposti ja nopeasti. Onko vinkkejä mitä voisi valmistaa kun kaapista löytyy em. vihanneksia eikä juuri mitään muuta paitsi kuivakaapin peruskamat?
 
Lounaaksi punajuuri-vuohenjuusto soppaa ja Savulohikiusaus olis päivälliseksi :p niin kiirus päivä että nyt ei ennätä keittiössä ihmetellä:shy:
 
Uunivuokaan perunaa ja punajuurta viipaileina + sipulia, kermaa ja proteiiniksi tonnikalaa. Eli öh, peruna-punajuuri-tonnikala-vuoka. Kaikille upposi hyvin. :) Päivälliseksi piti tehdä kanakastiketta, mutta kauppareissu venähti niin että päädyin nappaamaan vain valmisruuat kaikille ja huomenna sitten kanakastiketta.
 
Takaisin
Top