Mitä tänään syötäisiin?

Kesäkurpitsaveneitä. Halkaisin siis kesäkurpitsan, koversin, täytin, juustoa päälle ja uuniin n. 20 minuutiksi. Täytteessä oli jauhelihaa, sitä kesäkurpitsan pois koverrettua osaa, tomaattia, juustoa ja reilusti mausteita (kesäkurpitsa ei itsessään maistu paljoa miltään, joten ollaan kantapään kautta opittu että pitää maustaa täyte reilummin). Lapsikin tykkäsi niin paljon että söi jämän iltapalaksi. :hungry:


Mä pilkon herkkusienet ja hienonnan sipulin -> paistan voin kanssa pannulla ja heitä sekaan kesäkurpitsan sisustan. Sit tää setti täytteeksi ja Reilusti sinihomejuustoa (ja juustoraastetta) päälle ja uuniin. Sinihomejuusto tuo sen maun. Täytyykin tehdä tätä joku päivä.
 
Me mentiin matalammista matalimman aidan yli ja syötiin saarioisten purkkilihapullasoosia, johon lisätty nötköttiä ja kaurakermaa, lisänä keitetyt perunat ja porkkanat.
 
Meillä nyt kolmatta päivää itse tehtyä kanamakaronilaatikkoa. :) (Vai kanapastavuokaa? kanaa, paprikaa, makaroonia ja kermaa) Tuli tehtyä iso vuuallinen niin on päässyt vähemmällä kokkaamisella.
 
Meillä myös on syöty viimeiset kolme ateriaa (eilen lounas ja päivällinen, tänään vielä lounas) mifu-makaronilaatikkoa. Nyt loppui ja hyvä niin
 
Eilen syötiin karjalanpaistia, perunoita ja kukkakaali/parsakaali/porkkana sekoitusta. Jota myös lounaaksi.
Päivälliseksi tänään kahden kalana keitto:p
 
Tänään grillataan kanaa, kasviksia, nieriää ja tuorejuustotäytteisiä, pekoniin käärittyjä herkkusieniä (miehen suosikki, itse en välitä).
 
Zenin fuusiokeittiö tarjosi lounaaksi kiinalaisittain maustettuja nuudeleita, kebablihaa ja oman (krhm, mummon) pihan kukka- ja parsakaalia :grin Päivälliseksi on karjalanpaistia, perunoita ja vihanneksia.
 
Mä pilkon herkkusienet ja hienonnan sipulin -> paistan voin kanssa pannulla ja heitä sekaan kesäkurpitsan sisustan. Sit tää setti täytteeksi ja Reilusti sinihomejuustoa (ja juustoraastetta) päälle ja uuniin. Sinihomejuusto tuo sen maun. Täytyykin tehdä tätä joku päivä.

Voisi kokeilla soveltaa joskus jotain tällaistakin. :) Tosin itse en pidä homejuustosta niin pitää maku kehittää jostain muusta.

Tänään syötiin lounaalla vähän väsyneesti makaroonia ja kaupan lihapullia. Päivälliseksi oli perunaa ja ahventa. Ahven oli lähikaupassa tarjouksessa, niin kerrankin raaski ostaa sitä. :)
 
Lounaaksi oli grillattua kanaa, lohta, perunaa ja kasviksia, ja päivälliseksi tein makaronilaatikon, jota syödään myös huomenna.
 
Pojan kanssa syötiin grillibataattia. Resepti löytyy nimellä uunibataatti.

Täytteenä oli tacomaustettua jauhelihaa, tomaattia ja juustoraastetta (pojalle vähemmän maustetta ja pieni ripaus juustoa).

Vedettiin tätä molemmat kaksin käsin ja tästä tulee meidän uus lemppariruoka. Oli kyllä törkeen hyvää.
 
Tein lounaaksi hyvin pikaisen tonnikalakastikkeen, jota kuopus söi makaronin kanssa. Myöhemmin teen feta-lihapullia, joiden lisukkeeksi keitetään perunoita ja tehdään salaattia.
 
Takaisin
Top