Mitä tänään ruoaksi?

Carolana

Vauhtiin päässyt keskustelija
Marraskuiset 2021
Loin tän alotuksen koska oon joka päivä etsimässä uusia ruokia mitä ehkä haluis syödä. Joten, sana on vapaa: Mitä te ootte syöneet tänään tai ylipäänsä raskausaikana? Mikä uppoaa vaikka mitään muuta ei tee mieli? Tai jaa vaikkapa sun luottoresepti, joka maistuu ja jolla nälkä lähtee. :cat:

Itse oon vetänyt älyttömän määrän hedelmiä ja mehujäitä mut lämmintä ruokaa on hankala saada syötyä päiväaikaan, etenkään jos siinä on kermaa. Nyt yrityksenä tehdä raikas salaatti ja kanakastike.
 
Avokadopasta tuli lemppariksi viime raskaudessa ja sitä söinkin usein :p Nyt tehnyt mieli sitruunarahkaa, maustetut kivennäisvedet ja jugurtit. Ja sokeri-kaneli korput :shy:
 
Toi avokadopasta vois mennä, ainoa ongelma että en tod jaksa laittaa yhtään ruokaa. Viime raskaudessa oli jatkuva himo kalakastikkeeseen, söin sitä jopa porkkanaraasteen kanssa
 
Minullakin on just avocadopasta-ainekset odottamassa.

Nuudelit, näkkileipä ja perus peruna- ja pastaruuat sekä kirkasliemiset keitot menee hyvin.
 
Tuo pizza on kyl paha kun tuntuu et se kyllä maistuisi kun muuta ruokaa ei jaksais laittaa

Onkohan ihan ok jos ei syö juurikaan lämmintä ruokaa vaan elää pelkästään rahkoilla ym.välipaloilla ja kevyillä ruoilla kuten salaateilla ja hedelmillä tms? o_O Pitää varmaa neuvolasta kysyä ens viikol.. :bored:
 
Tuo pizza on kyl paha kun tuntuu et se kyllä maistuisi kun muuta ruokaa ei jaksais laittaa

Onkohan ihan ok jos ei syö juurikaan lämmintä ruokaa vaan elää pelkästään rahkoilla ym.välipaloilla ja kevyillä ruoilla kuten salaateilla ja hedelmillä tms? o_O Pitää varmaa neuvolasta kysyä ens viikol.. :bored:

Alkuun sikiö on niin pieni, että kunhan ei syö mitään haitallista, ei ole väliä vauvan kannalta. Kyllähän kylmistä välipaloistakin saa aika monipuolisen ruokavalion koostettua. Joillakinhan saattaa olla niin raskas pahoinvointi, että mikään ei pysy sisällä, ja ihan terveitä vauvoja syntyy. Äiti sitten on eri asia. Syöt, mitä kykenet, ja hienosäädät sitten myöhemmin. :)
 
Mulla on pahoinvointi sen verran karsea, että syön sitä mikä maistuu. Joskus on päiviä, että elän jugurtilla ja hedelmillä ja jäiset mustikat pelastaa pahimmat hetket.
Lääkäri suositteli myös mehukeittoja ja paljon nesteitä jos ruoka ei maistu. Pitsaa söin eilen mutta ei pysty aatteleenkaan enää kun tuli ylös :sad001
Nuudelit on toimivia välillä ja voissa paistetut pinaattilätyt puolukan kans on menny yllättävästi :) Tänään söin jugurtin aamulla ja lounaaksi kiiviä ja mustikkakeittoa. Ainii ja suklaata :hilarious:
 
Tein huomiseksi ruoan valmiiksi, ihan perinteistä muusia ja jauhalihakastiketta, niin vedin sitä myös iltapalaksi kun iski hirvee himo siihen yhtäkkiä :hilarious: positiivista on se, että lämmin normi kotiruoka on maistunu tosi huonosti viimeset 4viikkoa, nii ny meni täys lautasellinen. Toivottavasti maistuu viä huomennakin :shy: Tänään oli ensimmäinen päivä hetkeen, kun ei ollu ees huono olo :happy:
 
Jostain syystä viime aikoina ei oo ollu vaikeuksia keksiä seuraavaa ruokaa. :hilarious: Tällä hetkellä meillä on spagettibolognesea, seuraavaksi mieluilen jauhelihakeittoa. Nakkikastiketta ja tortillaa löytyy listalta myös. :grin
 
Kana ja riisi kermaisessa currykastikkeessa. Uus lemppari! Myös perunamuussi ihan minkä tahansa kanssa ❤ Maistakaapa pensasmustikoita! On muuten hyviä. :p
 
Täällä ruokaällötykset nostaneet päätään ja hampurilaiset, makkarat ja kaikenlaiset majoneesit on ihan nou,nou.

Hellepäivinä oli ihana tehdä ruokaisia salaatteja ja "tapaksia" raskaus tietysti huomioiden. Etenkin kylmät viinirypäleet, kirsikkatomaatit ja juustokuutiot raikkaan salaatin päällä on päässeet meillä lemppariruoaksi. Toki niissä kamala työstäminen ja pilkkominen mutta oikein bueno! :wink
 
Mulla ei oo ällötyksiä ollenkaa sen jälkeen kun pahoinvointi loppu mutta kokista joisin kokoajan, nii sitä pitäny välillä hillitä kunnolla :hilarious:
 
Takaisin
Top