Mitä ruuaksi helteellä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Helle hellii ainakin isoa saa maata. Mutta mikä ruoka maistuisi kuumalla ilmalla? Meillä ainakin ruokahalu on vähän huonompi eikä toisaalta kuuman hellan vieressäkään viihdy.

Toimiviksi todettuja ruokia on kasvispainotteisemmat kuten salaatit ja tortilla tai toisaalta suolaisemmat. Tänään tehtiin kinkkupekonikastiketta.

Edellä mainittujen lisäksi myös erilaiset keitot menee meillä hyvin. Niistä saa ainakin nestettä, vaikka tuleekin alkuun hiki syödessä. 😅

Ollaan syöty samaa kuin ennenkin, mutta nyt kun ajattelee, niin useammin ulkona tai take away. Ja monella ruokahaluttomuus vaivaa, varsinkin aamuisin.

Mulla tulee mieleen kaikki kauden kasvikset, jotka on näin kesäsin paljon kevyempiä ja raikkaampia kun vaikka syyskasvikset. 😋🥒🥬🍅🥦Niistä sitten jotain nopeeta ettei uuni/hella pääse lämmittämään kotia. Esim. simppelit pastat, jotka parhaassa tapauksessa tulee jopa yhdessä astiassa. Tai sitten munakkaat joihin saa upotettua kasviksia ja vaikka suolasuutta tuomaan fetaa/halloumia. Itse olen perusmunakkaan teossa aiva surkea😂, mutta uunimunakas onnistuu ja siitä saa näppärästi useammalle.
Hmm ja yksi mitä ei olla itsekään usein tehty niin suolaiset piiraat jotka voi säilyttää jääkapissa ja syödä viileänä.🤔😋

Meillä on siirrytty kala+uudet perunat linjalle. Grilliruokaa on myös tehty, kun uunia ei viitsi kuumalla lämmittää.

Iltaisin on kyllä leivottu, kun ei muuta ole keksitty.

Näillä liki +30 asteilla on kyllä ihanaa, että on ilma(lämpö)viilennyspumppu.
Kaikki tässä yhtiössä eivät ( kylmänä kesänä) halunneet sellaista ottaa, ja nyt yrittävät nukkua ikkunat auki - pärinäpoikien/tyttöjen ”kivoja” ääniä kuunnellen.

Tortillalätyn sisään eilen grillattua kanaa paloiteltuna, fetakuutioita, salaattia, tomaattia, kurkkua, creme fraichea ja paholaisenhilloa ja rullalle. Quesadilla on myös hyvää, jos laittaa mukaan chili sin carne tai chili beans -purkin.

Takaisin