Mitä puuhaatte vauvojen kanssa?

Mulla hajoaa pää, kun ei oo yhtään lapsekasta kaveria mailla halmeilla. Eli ollaan tytön kans kahden kaikki arkipäivät kotosalla pääsääntöisesti. Kesällä kun mökkeiltiin se 2kk, niin tyttö tottui liian hyvälle, koko ajan oli joku jottelemassa ja leikittämässä, ja nyt sitten saa hepulit jos en oo koko ajan seurana... Leikkimatolla viihtyy ehkä 10min itekseen, sitten alkaa huuto. Sitterissä istuu hieman pidempään, laitan siihen istumaan kun teen keittiössä jotain - isken siksi aikaan kouraan jonkun purulelun / nokkamukin. Kirjoista tykkää kun saa järsiä reunoja ja itse käännellä sivuja, mutta lukemisesta viis veisaa. Ylipäätään keskittymiskyky ja mielenkiinto on luokkaa 5 minuuttia... Lauluista tykkää mutta valitettavasti oon aika kehno laulaja. Aika uuvuttavaa olla yhden naisen viihdytyspartio päivästä toiseen, alkaa loppua ideat. Vaunuttelemassa käydään jos vaan sää sallii, sihen menee tunti-pari. Jumppailun oon ottanu nyt uutena ohjelmaan, mutta oon ite niin rapakunnossa että en kauaa jaksa nostella :)
 
Musta kans tuntuu tolta, et pitää olla viihdyttämässä. Oon nyt vähän alkanut lopettaa sitä, en kuitenkaan AINA voi olla siinä ja sit jos tulee lisää lapsia ym. Aika hyvin ittekseen "touhuaa" leikkimatolla, tosin nyt pitää vähän valppaammin vahtia, jos kekkasee ryömiä esim. kissojen ruokakupeille tms. Onneks ryömiminen ei oo niin tavoitteellista, et ihan se lähialue leikkimatolla vielä kelpaa ja sit mutustaa jotain lelua matkalla. Uutena hassutuksena läpsyttää lattiaa/mattoa eli eri materiaaleja. Tänään varmaan 5 minuuttia läpsytti lattiaa ja veti kättä lattiaa pitkin ja kuunteli ihan varmaan sitä ääntä...:D

Ja laula Katki vaan, ei ne vauvat ymmärrä mitään nuotilleen laulamisesta :) Mut joo...raskasta on silti välillä tää leikkiminen :D
 
Mä suunnittelen muskariin menemistä siksi, että hämähämähäkki alkaa kyllästyttää sekä äitiä että poikaa. Tai poika nyt vielä kohteliaasti hymyilee kun äiti saa laulun loppuun, mutta ei varmaan jaksa kauaa. Ajattelin, että muskarista saisimme yhteisiä leikkejä kotitarpeiksi.

Meillä poika viihtyy kohtuu hyvin yksin, mutta ei ole ollut tarpeen jättää yksin kun nukkuu niin paljon päivällä. En tiedä onko äiti niin tylsää seuraa, mutta poika ei useinkaan ole kuin noin 1,5 tuntia hereillä. Nukkuu 2-4 päiväunet noin 1,5-3 tuntia kerrallaan.

Olisin ehkä huolissani, jos hän ei olisi niin iloinen ja pirteä kun on hereillä. Hän syö hyvin ja kehittyy hyvä vauhtia. Kääntyy jo molemmilta puolilta masulle. Mä olen siis vain hyvin onnellinen hyvin kuvasta pojastani.
 
ei meilläkään oo poika hereillä kuin max 2h ja sit tarviikin taas unta. Joskus ottaa pikkutirsat ja toisinaan nukkuu yli 3h. Joskus jaksaa olla hereillä tunnin ja joskus kaks. Nykysin käy hyvin itekseenkin nukkumaan, mut vielä vähän aika sit ei vaan suostunu sänkypäikkäreille vaan nukkui liinassa tai repussa. Eikä sit hereilläkään viihtyny lattialla, nykysin jo onneks vähän paremmin.
 
Just meinasinkin kysyä, kuinka muitten vauvat valvoo. :)

Meilläkin on toi 2h varmaan aika tavallinen hereilläoloputki, mut illalla ennen yöunia valvoo pidempäänkin, riippuu vähän, miten nukkuu tokat päiväunet, et jos ne menee pieleen, ni menee kyl iltakin.

Laskeskelin, et päivän aikana valvoo 7-8h yhteensä. Yöunia nukkuu n. 11h ja sit päiväunia yhteensä n. 5h. Nyt kun päivät viileni (ekoille aamupäikkäreille menee klo 8-9 välillä) ja on ollut jotain +6 astetta, ni nukkuu kyl päiväunia pitkään ja hartaasti eli miltei sen 3h. Oon tollaseen lämpötilaan ihan kunnon haalarin pukenut ja ne äpn toppahanskat, eikä oo kyl hikoillut makuupussissaan.

Noista hanskoista tulikin mieleen, et noi toppahanskat lienee ainoat, mitkä kädessä pysyy. Muut saa aina näppärästi otettua ite pois. Ottaa ekan niillä kahella pikkuhampaallaan ja toisen repii sit vapautuneella kädellä...Et jotain kuminauhojako sit ranteisiin, et pysyy talvella hanskat?? :D
 
Mun ne äp:n toppahanskat ei mahtunut edes pojan käteen vähän aikaa sitten :eek: Olikohan ne jotenkin virheelliset... sisälle katsoin ja ei ollut mitään lankoja tms. väärin siellä sisällä... ja ei tuolla kyllä mitkään jättikädet ole eli hanskoissa varmasti oli vika :confused: Annoin eteenpäin sen koko satsin. :sad001 Mistähän sellaisia sais ostettua :rolleyes: En oo ainakaan vielä missään nähnyto_O
 
Täh? Eihän vaan poikakaan "levittänyt" sormiaan esteeksi? Outoa, koska musta tuntuu, et noi on ihan reilut. Varmaan ihan tavallisetkin toppahanskat voi ostaa, ei se peukalon kolonen luulis haittaavan ainakaan?
 
Ei levittänyt :sad001 Koitin sillon niin sormet oli ihan suorassa. Se oli siitä kiristyksen kohdalta hassu, ei joustanut melki yhtään ja toinen oli erikokoinen kuin toinen... Sain varmaan jotkut maanantaikappaleet :confused: Tossuja en sitten edes koittanut kun harmitti niin paljon..
 
Muokattu viimeksi:
huomenna mennään vauvan kanssa ekaa kertaa perhekahvilaan ja ensi viikolla alkaa seurakunnan kerhotkin. :) saas nähdä miten meidän käy kun on outoja naamoja, ollaan oltu oikeastaan vain kotona poikien kanssa, että vauva vierastaa jopa omia mummuja ja pappoja...
 
^ eikös siinä paketin mukana tulleessa lapussakin lukenut jotain virheellisten/rikkinäisten kamppeitten palauttamisesta tms?

meidän keskimmäisen pojan äitiyspakkauksen makuupussin vetoketju oli rikkinäinen, se ei toiminut kunnolla. silloisten vauvaryhmäläisten kanssa siitä oli puhetta ja monilla oli sama ongelma, ja silloin ainakin sai kelalta uuden makuupussin sen toimimattoman vetoketjun takia. meilläkin siis se vetoketju takkuili, mutta toimi kuitenkin, niin en jaksanut sitten ruveta tahtomaan uutta makuupussia. ja meillä kuitenkin oli jo esikoisen makuupussi, niin ajattelin että pärjään kyllä silläkin makuupussilla. :)
 
en nyt oo varma, että lukiko siinä lapussa missä lueteltiin äp:n sisältävät tavarat, mikä oli siellä pakkauksen sisällä vai oliko siitä jo tekstiä siinä postissa tulleessa kelan äitiyspakkaus-päätös-lapussa... mutta jostain kelan paperista tai sitten kelan nettisivuilta oon joskus lukenut siittä palautus-jutusta.
 
Muistaakseni pakkauksen sisällä olevassa luettelossa oli perässä teksti, että saa palauttaa mikäli on virheellinen.

Me puuhaillaan nykyisin sunnuntaina vauva-uintia ja maanantaina muskaria. Sitten kotipäiviä pidetään välillä eikä tehdä mitään. Usein päivät menevät, että käydään jossain kylässä ja tavataan kavereita lapsilla taikka ilman. Nyt syksyn mittaan rauhoitetaan meininkiä ja yritetään olla enemmän kotona.
 
nonnii, perhekahvilassa käyty. :) esikoinen lähti pyörällä ja nuoremmat pojat sisarusrattailla, meiltä matkaa sinne on noin 3km. nappasin itkuhälyttimenkin mukaan, jos sattuu että vauva jatkaakin uniaan kun päästään perille. mutta kun päästiin ovelle ja nappailin meidän tavaroita rattaista, niin alkoikin kopasta kuulumaan iloinen höpötys. :)

poika pötkötteli iloisesti lattialla, ennen pois lähtöä juotiin vähän velliä. se ei meinannut maistua, kun oli outo paikka ja outoja ihmisiä. :) ei meitä mitään isoa porukkaa siellä ollutkaan, meidän lisäksi oli 3 äitiä ja 5 lasta.
sen jälkeen jatkettiin matkaa ja käytiin lenkkeilemässä ja kaupassa, ja vauva nukkuikin koko matkan. ihan hyvin ainakin tämä reissu meni. ensi viikolla sitten seurakunnan kerhoihin. :)
 
Mulla hajoaa pää, kun ei oo yhtään lapsekasta kaveria mailla halmeilla. Eli ollaan tytön kans kahden kaikki arkipäivät kotosalla pääsääntöisesti. Kesällä kun mökkeiltiin se 2kk, niin tyttö tottui liian hyvälle, koko ajan oli joku jottelemassa ja leikittämässä, ja nyt sitten saa hepulit jos en oo koko ajan seurana... Leikkimatolla viihtyy ehkä 10min itekseen, sitten alkaa huuto. Sitterissä istuu hieman pidempään, laitan siihen istumaan kun teen keittiössä jotain

Meillä on täsmälleen sama tilanne... Onhan noita leikkipuistoja, mutta kun lapsi on sellaiseen ihan liian pieni vielä. Enkä viitsi mennä puistoon tyhmänä seisoskelemaan ja muiden lasten leikkejä katsomaan. Joku vauvaperhekahvila taitaa olla jossain lähistöllä, mutta kellonaika on just se, milloin meillä syödään ja mennään päiväunille...
 
Käytiin tänään kaverin kanssa Espoolaisessa kauppakeskuksessa kahvilla. Hänen 4kk vauvansa ehti itkemään nälkäänsä ja meidän pojukin jotain siinä hetken kiukutteli mutta ei yhteensäkään olleet kovin äänekkäitä -ainakaan montaa hetkeä. Viereisessä pöydässä kaksi nuorta naista teki kuitenkin selväksi ettei meitä kaivattu sinne. Toinen työnsi sormen korvaansa. Voitteko kuvitella! Jotain muutakin lapsellisuutta siinä oli kunnes toinen vetäisi puoli lasia lattea ykkösellä lärviinsä että pääsivät lähtemään. Meitä lähinnä nauratti moiset mutta näköjään vähän ärsyttikin kun pitää vielä näin yöllä tänne avautua.. Eipä ollut pokkaa opastaa heitä fiksumpaan käytökseen.
 
Onneks he tajusivat ite lähteä, ku otti noin päähän, eivätkä teitä pyytäneet lähtemään.
 
Tuollaiset törpöt kannattaa jättää omaan arvoonsa, he itsehän eivät koskaan ole olleet lapsia :wink

Onhan niitä valitettavasti jo ruokaravintoloitakin, jonne vauva/lapsiperheet eivät enää ole tervetulleita, koska lapsihan saattaa vaikka päästää jonkin äänen, joka niiiiiin kamalasti häiritsee muita asiakkaita. Tai vaikka laittaa sormet suuhunsa mikä on niiiiin ällöttävää...

Kyllä mekin olemme saaneet paheksuvia katseita, kun tyttö on ollut mukana kahvilassa ja hetken vikissyt kun on halunnut syliin. Ja reissussa on ollut pakko syöttää tyttö, oli se syöminen miten suttuista tahansa.
 
Mä kiikutan tyttöä kahviloissa ja tänään olin äitini kanssa ravintolassa lounaalla. Olipas törkeää käytöstä jos kädet laittaa korviin. Elämää se vaan on ja mun mielestä on kiva kun eri ikäiset ihmiset voivat olla samassa paikassa eivätkä häiriinny toisistaan.
 
Takaisin
Top