Mitä mukaan synnärille?

Tämä selittää paljon. Ajattelin jo et miten ihmeessä tämmönen mennyt täysin ohi. Lapsiveden väristä oli kyllä puhetta valmennuksessa, mikä on normaalia ja milloin saattaa olla hätä. Tosin valmennusten sisältö saattaa muuttua paljonkin muutamassa vuodessa ja kunta/raskauskohtaiset erot ovat myös mahdollisia tässäkin asiassa.

Mitä olen kuullut synnyinpaikkakunnan ohjeistuksia ja synnytysvalmennukseen sisältöä, on siellä hieman eri meininki. Valmistautua pitää ihan eri tavalla kun muuten riski helikopterisynnytykselle on mahdollinen.
Välimatkoje / saavutettavuuden huomiointi tahtoo ruuhkasuomessa valitettavasti unohtua. Turkuun suuntavilla reunuskuntien asukkailla matka talvella autolla ottaa yli 1h mikäli kantatiet ei oo aurattu/suolattu ja RallyVatanen ratissa. Samoin taitaa olla Jyväskylä, Kuopio akselilla.
Mä oon nähnyt unissa matkapainajaisia, kuumailmapallolle ei löydy sovipaa virtausta kohtu sairaalaa/ sairaalan pallojen parkkipaikat on täynnä. No, ei oo tarkoitus koriin kiivetä ennen ensi kesää!
 
Välimatkoje / saavutettavuuden huomiointi tahtoo ruuhkasuomessa valitettavasti unohtua. Turkuun suuntavilla reunuskuntien asukkailla matka talvella autolla ottaa yli 1h mikäli kantatiet ei oo aurattu/suolattu ja RallyVatanen ratissa. Samoin taitaa olla Jyväskylä, Kuopio akselilla.
Mä oon nähnyt unissa matkapainajaisia, kuumailmapallolle ei löydy sovipaa virtausta kohtu sairaalaa/ sairaalan pallojen parkkipaikat on täynnä. No, ei oo tarkoitus koriin kiivetä ennen ensi kesää!

Juuri näin, ja Lappi on sitten myös ihan omaa luokkaansa kun saattaa olla todella pitkiä etäisyyksiä.

Toivottavasti pääset synnyttämään ihan autokyydillä, ettei sairaalakassiin tarvitse pakata varustusta mahdollista kuumailmapalloreissua varten. Olisi kyllä aika hurja kokemus se. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Juuri näin, ja Lappi on sitten myös ihan omaa luokkaansa kun saattaa olla todella pitkiä etäisyyksiä.

Toivottavasti pääset synnyttämään ihan autokyydillä, ettei sairaalakassiin tarvitse pakata varustusta mahdollista kuumailmapalloreissua varten. Olisi kyllä aika hurja kokemus se. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Autolla menen ( taxi/ lanssi), alkumatka omalla autolla, tarvittaess vaikka a moottorikelkalla tai naapurin hevosen kärrykyydissä.
Kysyin synnytysosaston kätilöltä, että entäs jos semmoisella ilmakyydillä tulisinkin, niin mitens on ajateltu tuo "pysäköinti"? Hän ei ollut kuullut kenenkään mistään syystä semmoisella kyydillä sairaalalle tulevan, nauraen kehoitti sopivan varovasti tiedustelemaan asiaa huoltopuolen päälliköitä tyyliin: entäs jos "Amerikan malliin tulen" niin minnes sitten? Jätin kysymättä... Hoitaja suunnitteli kylläkin kysyvänsä sitä itse seuraavassa kehityskeskustelussa , joissa turhempiakin asioita ovat joutuneet miettimään.
Ilmasto lämpenee, täälläkin kun sataa nykyään myös lunta, niin jospa vastaavasti niitä palloja sitten sinne Lappiin? Suoraa linnuntietä edeten....
 
Takaisin
Top