Välimatkoje / saavutettavuuden huomiointi tahtoo ruuhkasuomessa valitettavasti unohtua. Turkuun suuntavilla reunuskuntien asukkailla matka talvella autolla ottaa yli 1h mikäli kantatiet ei oo aurattu/suolattu ja RallyVatanen ratissa. Samoin taitaa olla Jyväskylä, Kuopio akselilla.Tämä selittää paljon. Ajattelin jo et miten ihmeessä tämmönen mennyt täysin ohi. Lapsiveden väristä oli kyllä puhetta valmennuksessa, mikä on normaalia ja milloin saattaa olla hätä. Tosin valmennusten sisältö saattaa muuttua paljonkin muutamassa vuodessa ja kunta/raskauskohtaiset erot ovat myös mahdollisia tässäkin asiassa.
Mitä olen kuullut synnyinpaikkakunnan ohjeistuksia ja synnytysvalmennukseen sisältöä, on siellä hieman eri meininki. Valmistautua pitää ihan eri tavalla kun muuten riski helikopterisynnytykselle on mahdollinen.
Mä oon nähnyt unissa matkapainajaisia, kuumailmapallolle ei löydy sovipaa virtausta kohtu sairaalaa/ sairaalan pallojen parkkipaikat on täynnä. No, ei oo tarkoitus koriin kiivetä ennen ensi kesää!