Mitä mukaan synnärille?

Lakua ostettu mukaan ihan jo laksatiivina :wink
Mä joutuisin syömään aika paljon lakua, jotta se toimisi niin hyvin. Tosin, laku on hyvää ja sitä saa sillon syödä :) (kunnes sit huomaa että vauva saa äidin ruokavaliosta jotain vaivoja....vaan ajatuksena joka palauttaa minut maan pinnalle) tahtoo jo lakua!
 
Itse toivoisin, et kaikki menis synnytyksen suhteen niinku viime kerralla, eli päästäis sen 6 tunnin tarkkailun jälkeen kotiin. Mä otan tutin kyllä mukaan, koska ajomatkaan menee tunti, ni on jotain ensiapua tarjota, mikäli matka menee levottomasti. Kotiutumisvaatteet itselleni ja vauvalle, neuvolakortti ja puhelin, siinä ne mitä mukaan otan. Ja toiset omat vaatteet lähinnä siks, et ei voi tietää jos vedet menee matkalla.
 
Mulla on pakattuna mukaan omat hygieniatarvikkeet, vaatteet kotiutumista/mahdollista potilashotellioleskelua varten (meille sanottiin, ettei siellä ole sopivaa hiihdellä yleisissä tiloissa sairaalavaatteissa), sisäkengät mulle & miehelle (tätä suosittelivat kätilöt tutustumiskäynnillä), naposteltavaa + pillimehuja ja oma juomapullo, imetysliivit & liivinsuojia ja nännivoide, kirja, kamera & laturi. Lähtiessä jos muistais pakata vielä kännyn & laturin, neuvolakortin ja ehkä vielä pädin latureineen.. Ja mies saa sit tuoda vauvan kotiutumisvaatteet ja kaukalon :)
 
Hammasharja on varmaan kova sana. Mutta mä en oikein ymmärrä kirjoja, juomapulloja ym. Meillä ainakin oli vettä trajolla joka piakassa ja kun siinä pitelee omaa uutta kääröään ei mulle ainakaan tullut mieleenkään laittaa sitä sivuun jotta mä tekisin jotain muuuta. Jos vaavi ei ollut iholla yritin nukkua tai sitten ihailtiin kääröä yhdessä jonkun kanssa. Mutta ollaan erilaisia ja sairaalatkin ovat, meillä en ole mistään hotellista kuullutkaan...
 
Taysissa vietiin helposti lasi pois ja siksi otan oman juomapullon mukaan. Kiva että se vesi on tarjolla heti siinä pedin vieressä. Ja Tampereella tosiaan se potilashotellikin että jos sinne päästään niin sielläkin sitten kiva että voi pitää juomapulloa sängyn vieressä.
 
Hammasharja on varmaan kova sana. Mutta mä en oikein ymmärrä kirjoja, juomapulloja ym. Meillä ainakin oli vettä trajolla joka piakassa ja kun siinä pitelee omaa uutta kääröään ei mulle ainakaan tullut mieleenkään laittaa sitä sivuun jotta mä tekisin jotain muuuta. Jos vaavi ei ollut iholla yritin nukkua tai sitten ihailtiin kääröä yhdessä jonkun kanssa. Mutta ollaan erilaisia ja sairaalatkin ovat, meillä en ole mistään hotellista kuullutkaan...

Jep juomapullo toisille ehdoton!!! Mulla menis pikku lasin kanssa hermo täyttämisessä... nykyäänkin mulla yöpöydällä 0,7litran vesi muki (ei nyt ihan piripintaan täynnä) ja sitäkin joudun täyttämään välillä yöllä uudelleen....:rolleyes: Ja itseasiassa päivisin tuo samainen muki usein (kuten nytkin) pöydällä myös!
Eli oli hyvä kun joku muistutti vesipullosta, kun osastolla tuskin yhtä isoja... Ja ei välttämättä ees vesikannuja..
 
Siinä jäätävässä janossa ei yks pikku vesilasi olis muuta kuin alkanut v*tuttaa. Koko ajan sit rampata sitä täyttämässä. Ei se vesipullo mun huomiota vauvasta vienyt, mutta ne lehdet jäi kyllä lukematta.
 
Ja tosiaan ne lasit siivottiin vähän väliä pois. Yritin mehulasia jemmata pöydällä, mutta se ei siinä kauaa vanhentunut.
 
Hehe mä ehkä unohdin että mä oon ihan kuivis mähän en käytännössä juo mitään nytkään. Mulla menee noin 2 litraa päivän aikana. Pakko varmaan sitten oikein tsempata tuon juomisen kanssa kun imettää.
 
Mä oon myös aika huono juoja yleisesti, mutta imetyksen aikaan oli kyllä kokoajan jano.
 
Tuli tässä mieleen, että jos joku haluaa pakata sairaalakassiinsa omat shampoot ja hammastahnat, niin ainakin täällä meidän Lidlissä oli pieniä, matkapakkauksen kokoisia puteleita myynnissä. Olisin ostanut omaan kassiin jos ei olisi ollut valmiina jo sellaisia pieniä versioita :happy:
 
Mukana oli sitten dödö, shampoo, hammasharja+tahna. Vauva-lehti. Kännykkä + laturi. Suklaata ja salmiakkia.

Sairaalassa oli iso kannu vettä yöpöydän vieressä eli vesipullolle ei ollut tarvetta
 
- kännykän laturi + kuulokkeet
- tabletti + laturi
- hygieniatuotteet
- crocsit
- jotain mukavaa löhövaatetta itselle
- imetysliivit ja liivinsuojat
- belly binder -tukivyö
- vauvalle ja itselle kotiintulo-vaatteet
- jotain syötävää
Nämä oli matkassa ja koska meillä loppujen lopuks oli aika nopea synnytys, niin itseä ei tarvinnut salissa viihdyttää tabletilla eikä tullut musiikkiakaan kuunneltua, ja osastolla sitä ihmetteli vaan vastasyntynyttä. :)

Onneksi otin omat lököhousut mukaan, oli paljon kivempi käydä kahvilassa kuin pelkän kaavun kanssa; sairaalassa ei ollut tarjolla nimittäin edes aamutakkeja..
 
Mä en lopulta ottanu omia vaatteita, mutta näyttihän se huonetoveri paljon freesimmältä, kun hällä oli omat vaatteet...:rolleyes:
Vesipullo taas oli mulle tarpeen, kun sen sai kurotettua pöydältä imettäessäkin.
Eikä muuten ees kysytty onko omaa hammasharjaa ja -tahnaa :wideyed: Eli ne ja dödö oli kylllä tärkeät! Joku pesuneste siellä oli sentäs, jolla pesin hiuksetkin.
Kännykän laturi nyt kaikista oleellisin. kamerakin kyllä oli kiva, kun otettiin toki silläkin siten kuvia, vaikka riittäis kai kännykkäkin.
 
^ Ei muuten kysytty täälläkään hammasharjasta ja -tahnasta. Itellä myös oli litranen juomapullo pöydällä, ja se tuli täytettyä 3-4 kertaa vuorokaudessa, eli oli hyvin tarpeellinen. :)
 
Täällä sairaalakassi osoittautui suurimmalta osin aika hyödyttömäksi. Tärkeimpiä oli kännykkä latureineen, kamera sekä shampoo ja saippua. Olin tietysti sairaalassa synnytys mukaanlukien vain pari vuorokautta, niin ei paljoa tullut tarvetta tavaroille. Hammasharjat ja tahnat löytyi sairaalasta, juotavaa oli synnytyksen ajan koko ajan saatavilla (oikein tuotiin mehua mistä sai sitten laimentaa ja juoda omaan tahtiin) eikä edes imetysliivejä tarvinnut kun luuhasin siinä kamalassa sairaalakaavussa koko ajan, napit vaan auki retkottaen niin vauvan sai tissille nopeesti :grin Saippua siellä oli sen verran kehnoa (ja shampoota ei ollenkaan!) että oli hyvä olla omat mukana, samaten kännylle, laturille ja eritoten kameralle oli käyttöä :)
 
Vesipullo oli tosi jees! Usein imettäessä iski jano ja ei ois millään yltänyt vesilasiin. Pullo oli sängyssä
 
Mulla oli koko ajan kolme lasia vettä vieressä pöydällä. Täytin niitä kannusta aina kun olin pystyssä ja kun tyhjeni.
Puhelimen laturi ja omat vaatteet oli musta tärkeimmät tavarat. Äiti ja sisko toi hyvää mehua, smoothieta, suklaata ja pikkusuolasta.
 
Äitini toi graavilohta :) ja vesilasiin laitoin pillin niin sujui juominen asennossa kuin asennossa.
 
Takaisin
Top