Mitä mukaan sairaalaan?

J.J. taysissa ei pääse kukaan muu kun lapsen isä vierailemaan (ja sit jos lapsella olisi sisaruksia niin ne pääsisi)...

kassia vielä ajatellukaan... onneks mulla on aikaa... mutta toisaalta laittavat täällä kahdessa päivässä kotiin jos ei tule mitään ihmeitä niin tuntuu siltä että eipä siellä nyt ihan hirveesti tarvita mukaan. Kaverin pikkunen syntyi 37 viikolla, alle kolme kiloisena ja oli keltaisuutta ... sen lisäksi tällä tuoreella äidillä tuli hätä tilanne synnytyksessä (vuosi sisäisesti tms) ja jouduttiin leikkaamaan.. silti olivat kahdessa päivässä kotona...
 
Mä soittelin tänään myös Jorviin, että onko wlania - no ei ole, joten kone jää kotiin. En mä sitä mukaan muuten ottaiskaan, mutta kun käynnistetään, niin saattaa tulla pitkät päivät, jos ei lähdekään heti käyntiin.

Sadutar: miten ihmeessä saat nuo kaikki mahtumaan mihinkään sairaalan kaappiin? Meillä painotettiin Jorvissa, että ihan kauheasti tavaraa ei kannata ottaa mukaan, kun ei mahdukaan.
 
Täälä on kassi ostettu,kun ei ollu mitään sopivan kokoosta laukkua kaapissa. Sidepaketin nakkasin yks päivä sinne, mutta muuten se ammottaa vielä tyhjyyttään tuossa makkarin nurkassa[:D]
Tarviis kyllä kattoa vaatteet sinne valmiiks, mutta pitäisi vain käydä ostaas jonkinmoinen imetyspaita ja varmaan toiset imetysliivit, kun nuo mitkä oon kaverilta ostanu tuntuu nyt jo pieniltä.
Tenavalle oon kyllä kattonu mitkä vaatteet sitten laitetaan ylle kun kotio lähdetään, mutta pitäisi laittaa nekin tonne laukkuun.

Vaasas, ei osastolle pääse muut kattomaan kuin isä tai tukihenkilö ja lapsukaisen sisarukset. Systeri oli niin pettyny kun sanoin että ei pääse sairaalaan kattomaan, se olis ollu siellä varmaan ekana[:D]
 
minäkään en ole vielä omaa kassiani pakannu, mutta vauvan tarvikkeet on villavaippakuorta vaille valmis...täytyy vielä lanoliinittaa kuoret uudelleen kun edellisellä kerralla laitoin ainetta liian vähän siihen vesimäärään mitä mulla oli...

Kysiin ei myöskään saa tulla kuin isä/tukihenkilö ja vauvan mahdolliset sisarukset käymään...toisaalta minusta se on hyvä ni ei ainakaan anoppi oo heti ryntäämässä kahtomaan [;)]
 
Hanibööki: mä marssin viime joulukuussa Vaasan sairaalaan siskoa ja heidän vauvaansa kattomaan. Mua ei olis sieltä pitänyt poissa villihevosetkaan.. [:D] Eikä kukaan sanonut mitään. Mä taisin jopa soittaa ja "ilmoittaa" tulevani. Joten siellä ei siitä pidetä niin tiukasti kiinni, kuin esim. täällä meillä.. ja jossain muualla. Joten sisko sinne vaan! [8D]
 
minäkin oon todella onnellinen siitä ettei KYSille saa tulla muita kuin isä ja mahd.sisarukset. En tosiaankaan haluaisi ketään muita sinne. saa ihan keskenään rauhassa lapseen tutustua.... Sitä odotankin kauhuissani kun kotiudutaan niin varmasti kaikki kumminkaimat yms tulee visiitille uutta tulokasta katsomaan. Ja eivät varmastikaan ilmoita vierailusta etukäteen. [:@]
 
Mie synnytän Pohjois-Karjalan keskussairaalassa, ja siellä on tuo yleinen käytäntö vierailijoista: eli isä ja vaavin sisarukset saa tulla potilashuoneeseen, isovanhemmat yleisiin tiloihin (päiväaula) ja muut käännytetään osastolta pois. MUTTA, kukaan ei estä käymästä vaavin kans osaston ulkopuolella, jonne on tulossa meijän möykkyä kattomaan sekä omat että miehen sisarukset.
 
Vaasan sairaalan vierailut muutettiin viime maaliskuussa. Sitä ennen sai käydä muitakin. Et silleen. Mä kyl luulen et mun äiti tulee ja kävelee sisään. Se todennäkösesti tuo poikaa sisarustaan kattomaan niin sillä varjolla[:D].

Mua ei kyl vierailijat haittais jos saisivat tulla. Mut se sääntö vois olla niin et huoneisiin ei saa tulla mut yleisiin tloihin vois. Nii et huoneet olis rauhotettuja.
 
TYKS:ssä on vierailuaika jolloin saa sukulaiset tulla.(tai näin ainakin oli 12/08)
Mun puolestani olis hyvä jos vaan isä ja sisarukset sais tulla....
Vaikka toi vierailuaika on vaan sen tunnin,on aika tuskaa jos itse yrittää nukkua ja huone täynä muiden sukulaisia häsäämässä ja lapset juoksee ympärinsä ja kiskoo alas joka paikan[:@]

Tuo aiémmin mainittu että vois sit yleisissä tiloissa olla,on hyvä ehdotus[:D]

Mä ainakin käytän nukkumiseen kaiken sen ajan mitä sitten sairaalassa olen(syöttöjen välillä[:)])ja omat vieraat otan vastaan kotona...
 
TYKSin sivuilla on näin:
 
2 Vierailuajat  
Puoliso ja lapsen terveet sisarukset voivat vierailla osastoilla klo.10.00 - 20.00. Jos lapsen isä ei vieraile sairaalassa, on äidillä mahdollista nimetä yksi tukihenkilö käyttämään vierailuoikeutta.
Vauvan isovanhemmat voivat vierailla osastolla vierailuaikoina joka päivä klo. 18.00 - 19.00, sunnuntaisin klo.14.00 - 15.00 ja klo 18.00 – 19.00.
 
Toivottavasti tosiaan on noin, en mäkään usko kaipaavani yhtään sukulaista, en omaa enkä muiden..[;)]
 
Hygieniatarvikkeita en jaksa käydä ostamassa tuplia, joten täytynee laittaa lista valmiiksi, jotta mies voi sitten pakata jos ite niin kipeä ettei pysty ajattelemaan pakkaamista! [:D]

Ne sairaalan alushousut ja siteet on ihan epäinhimillisiä, mutta toisaalta varmasti tarpeen jos sitä vuotoa on ihan kauheesti...en ole aiemmin synnyttänyt mutta leikkauksessa käynyt. Oli niin kauhea olo niissä, (ei ollu niin paksu side tosiaankaan tarpeen!), mutta tuskin sitä hehkeyttään siellä ajattelee [;)]

Tarviiko vauvalle muuta kuin kotiintuloa varten vaatteet/vaipat? Siis, että käytetäänkö vauvalle sairaalassa sairaalan vaatteita/vaippoja?

Pitänee keittää tutit valmiiksi ja käydä ostamassa vaippoja jne. Mies piti mua ihan pöhkönä kun ehdotin viimeksi kaupassa, että ostetaan vaippoja =) Ehtii kuulemma vielä [:D]

Minkä kokoiset vaatteet meinasitte ottaa vauvalle? Siskon vauvalle 56 oli ollut hyvä koko, täytyyköhän mun varulta ostaa yksi vaatesetti kokoa 50 myös? Ei mulla 56 kokosiakaan ole kauheasti, saa nähdä miten on mitäkin riittävästi!
 
Kuulinkin, ettei TAYSiin saa tulla muita kuin isä/tukihenkilö ja lapsen sisarukset. Ei kyllä haittaa yhtään, en mä sinne olis ketään varmaan halunnutkaan käymään ja ihan hyvä, ettei sairaalassa kulje turhaan porukkaa tuomassa mahd. pöpöjään ja jonkilainen rauha huoneissa säilyisi! Ehtiihän ne vauvan nähdä sitten kotonakin! Siis tottakai itellä on sisarukset ja tulevat isovanhemmat läheisiä ja tulevat sitten kotiin pian katsomaan, mutta on siinä varmasti totuttelemista vauvanhoitoon alkuun että ihan mielellään on sairaalassa ihan omassa rauhassa [:D]
 
Hei Lidia, mulla lahtee mukaan vain vaatesetti kokoa 50. Meidan esikoinen kaytti sita kokoa ainakin sen ensimmaisen kuukauden. Sitapaitsi housuissa usein sopii kokoa pienempi kuin bodyissa jotenkin paremmin. Mutta kai silla on sanomista, etta kumpi on tulossa - siis kokoa ajatellen.

Me ei tiedeta kumpi tulee, mutta peratilan tutkinut laakari sanoi, ettei taa ole juuri suurempi kuin mun ekakaan, joten aika pieniin vaatekokoihin olen varautunut. Ja neutraalin variset vaatteet mukaan (varuiksi pakkasin vaaleanpunaisen pipon, kun kerta niita oli varastossa useampi..)
 
Huoh, niin tuo sairaalakassi...
Mietittiin miehen kans, et pakataan sit juhannuksen jälkeen, no eipä oo kassia pakattu!!
Jotenki en vaan jaksa miettiä koko asiaa. Tai siis suurinosa sinne tulevista tavaroista kun on sellasia, ettei viittis etukäteen pakata. Ja jotenki en vaan usko, että tulee niin kiire lähtö, etten kerkeis sit pakata... Mut kyl mä sen kohta varmaan pakkaan kuitenki, ehkä...
Vauvan kotiintulovaatteet oon kattonu. Kokoa 56, koska oon saanu kaikki 50senttiset käytettyinä ja haluun jotkut uudet vaatteet ekaa kertaa päälle ja ne on sit kokoa 56.

Hei, nyt hokasin, et nostettiin me kassi tohon hollille viime viikonloppuna[:D] Sillähän pääsee jo pitkälle!
 
Mä vihdoin tuossa pari päivää sitten aloittelin pakkaamaan kassia, osa tavaroista puuttuu vielä, pitäisi nekin laittaa...Miten voikaan olla näin saamaton!![:D] Vauvalle oon pakannut 50 senttiset vaatteet, toivottavasti mahtuu päälle! (Noi vaatteiden kokolaput ei kyllä kerro oikeestaan mitään, riippuu niin paljon valmistajasta/valmstusmaasta. Esim. äitiyspakkauksen 50 senttiset potkarit on ihan järkyttävän isot ja vastaavat kokoa 60...[>:])
Vauvalle pakkasin myös pari harsoa (toisen isä saa tuoda aiemmin kotiin koirien haisteltavaksi[:)]), vaipan kotimatkalle, tutin ja peiton.

Mitäs muuten olette mieltä siitä, jos isä viihtyy sairaalassa päivät pitkät?? Siis lähinnä mietin sitä huonekaverin kannalta...Musta ainakin olisi ihan mukavaa olla välillä ihan rauhassa, ei olis kauheen kivaa jos huonekaverin mies istuu siellä aamusta iltaan (+vielä mahdolliset lapset!!). No, eipä tuohon kai voi oikein vaikuttaa, tuskin sitä kehtaa vierasta ihmistä ruveta poiskaan ajamaan![:D]
Oma mieheni ei edes voi viettää sairaalassa koko päiviä, koska meillä on koirat kotona ja ne kaipaavat seuraa/ruokaa ja lenkkeilyä. Myös yöt mies saa olla koirien kanssa, eli perhehuonetta ei edes kysellä (en tiedä onko tayssissa edes sellaista?)...
 
Lidia10, mun mieskaan ei oo viela kovin innokas vaippojen ostaja [:D] Kyllahan se itsestakin tuntuu vahan oudolta, mutta on mulla pari erimerkkista pakettia, saa sitten testailla mitka on hyvia, kun ei naista Thaimaan vaiposta tieda, eika oo kokemuksia :)

Mulla on kans jotain jo kassissa, lahinna omia juttuja, vauvalle ehtii sitten myohemminkin, paitsi pitas vissiin ees se tutti keittaa ja heittaa kassiin, eikai sille muuta? :D Niin ja vaipankin laitoin sille. Itelle pitas viela ostaa. Kait sairaaloissa on vaipat ja vaatteet vauvalle? Kotiintuloa varten vaatteet ehtii sitte viela syntyman jalkeenkin mies tuoda.

Minkalaisia siteita sita pitais itselle hommata? Kuin paksuja? Onko se jalkivuoto kuin runsasta?? Ma en oo ikina kayttanyt siteita, kun ne on niin allottavia.
 
Mä oon henk koht tosi onnellinen tuosta tunnin vierailu ajasta kättärillä muillekkin kuin miehelle, voivat sitten uudet isovanhemmat, kummit ja tädit jä sedät käydä siellä moikkaamassa, aikaa on se tunti ja sitten voi taas olla rauhassa [:)]
Kaikki mielellään heti haluavat kuitenkin onnitella ja nähdä pienen nyytin mahdollisimman pian, mun äiti varsinkin kun eka lapsenlapsi ja mun isän kuolemasta n. vuosi niin ollut aika intona!
Jos tuo kööri tulisi kotiin moikkaamaan, mikä tapahtuisi varmaan aika pian kotiutumisen jälkeen, miehen sisko ottaisi kuitenkin lapset mukaan---->hurja meno ja kaikki viipyisivät TOSI kauan ja minä en kuitenkaan osaisi sanoa että tarvitsee nyt nukkumaan tai omaa tilaa tai että POISTUKAA!

Helpompi tuolla sairaalassa hoitaa nuo ekat tapaamiset kun on aikarajoitus [:D]

Ja Aamu, täällä ainakin on äitille ja vauvalle kaikki tarvittavat vaatteet ja pesuaineet ja vaipat tarjolla sairaalan puolesta, kuvittelisi että sielläkin?
 
J.J. Tuo on kyllä tuo aikarajoitus huomio mainio [:D]

Tosin siskoilleni sanon kyllä suoraan, etteivät tule lasten kanssa ja ilmoitan millon on aika lähteä pois jos eivät itse tajua [:D] Joten no hätä [:)] Ei mee välit pilalle suoruudesta, paremminkin kaartelusta tulee puolin ja toisin nihkeä olo [:D]
 
Mä olen varmaan nyt varannut liikaa niitä 50cm vaatteita. Vähä ärsyttää jos ne meneeki taas vaan ihan hetken. Pojalle ei menny kauaa. Mutta kun tämän piti muka olla pienenpi. ja nyt ei vissiin sit olekkaan. no eihän nuo arviot tosiaan pidä aina paikkaansa, joten sen näkee sit.
 
Mä olen kans vähä samalla kannalla ku J.J. Siel sairaalas ku kävisivät nii ei ole samantien kotiovelle koputtelemas ku pääsee kotiin. Tai oi tosin tulla kotiinkin mut turha odottaa mitään palvelua tai tarjoilua.
 
Aamu: vuoto on alkuun tosi runsasta. Vaippoja kuluu monta päivässä ku ohjeena on et joka vessakäynnillä pestään ja vaihdetaan. Ja kyl ne pitääkin vaihtaa. Yövaippoja alkuun eli sellasia kunnolla pitkiä ja suojaavia. Mua myös ällöttää vaipat. niissä nii hautuu ja haisee jo puolen tunnin päästä pesusta[:'(]. Mut ku muuhun ei ole alkuun lupaa, nii pakko käyttää.
 
Kyllä lähes kaikille vauvoille ihan alkuun ne 50cm vaatteet on sopivimmat. Toisille ne on alkuun jopa tosi isot, toisille sopivat. Riippuu niin paljon syntymäpainosta ja pituudesta.
 
Kait tota sairaalakassia olis syytä itekkin alkaa suunnitelemaan, jotenkin vaan tuntuu synnytys vielä niin kaukaselta kun nyt on menossa vasta 35+1..
Vaikka perjantaina jo säikähinkin, että nytkö se syntyy kun supisteli pari tuntia vähän väliä, mutta sitten tilanne taas rauhottui..
Mun pitäis kanssa noita siteitä ilmeisesti hankkia lisää, kun ei oo kun ne mitkä äitiyspakkauksessa tuli...
 
Takaisin
Top