Mitä mukaan sairaalaan?

Sadutar

Jostain jotain jo tietävä
Ootteko jo miettineet, mitä otatte mukaan sairaalaan?

Yritän tässä tehdä listaa valmiiksi, mutta olisi kiva kuulla mitä muut ovat ajatelleet tarvitsevansa sairaala-ajaksi niin äidille, isälle kuin vauvallekin ja myös kotiinlähtöä varten.

Mitähän sieltä sairaalasta saa valmiina, kertokaa te jo synnyttäneet? Oon menossa Kätilöopistoon/Haikaranpesään.
 
Haikaranpesässä minäkin....

Eli, sehän on vähän kuin menisi hotelliin pariksi yöksi:) otat mukaan sun hygienia kamppeet. Imetysliivit. Kotiintulovaattet, sellaiset mihin se mahakin mahtuu ja KUNNON alushousut. Vauvalle ne normit. Ja iskän kamppeet samat kun sulla, paitsi että mies tarvii sen oman yöasun ja oloasun/verkkarit päiviä varten!

Sairaalasta äiti saa yöpaidan, sukat, aamutakin, kalsarit. Ja tietysti vauvalla on siellä huoneen hoitopöydän laatikossa kaikki tarvittava.

Sitten jos haluat synnyttää omissa vaatteisa niin sekin käy.

Todennäköisesti olette menossa haikaranpesää vielä tutustumaan, joten tutkaile siellä tarkemmin!

Onneksi olkoon valinnasta!
 
Niin joo, tätäkin asiaa tarttis varmaan ruveta pikku hiljaa miettimään ja ruveta tekemään jonkinlaista listaa...[:-]
Ihan tota synnytystä varten ajattelin varata jotain juotavaa ja ehkä vähän jotain syötävää (?), tosin jos siellä rupeaa kestämään ja ruoka maistuu, niin saahan isä käytyä ostamassa evästä![:)] Oon muutenkin vähän nirso, joten sairaalaruoka ei ehkä maistu ihan hirveästi, niin jotain välipalaa kyllä tarttis olla![:D]
Muuten ainakin digikamera ja laturi, kännykkä ja laturi, hygieniatarvikkeet (hammasharja, tahna, suihkusaippua, shampoo,meikit, dödö, kosteusvoide, hiusharja...), imetysliivit, liivinsuojia, siteitä, parit sukat ja alushousut, ehkä oma yöpaita ja aamutossut, vaatteet kotimatkalle (joku löysä paita ja housut)...Ja ehkä jonkun lehden tai ristikkolehden voisi mukaan ottaa, jos vaikka ehtii käydä aika pitkäksi![:D]

Vauvalle vaatteet kotimatkaa varten, pieni peitto (jos vaikka on viileä ilma), tutti ja vaippa...Jos nuo vauvan tarvikkeet eivät mahdu omien tavaroiden kanssa samaan laukkuun (kun en nyt ihan viitti mitään matkalaukkua sinne raahata!), niin pakkaan ne turvakaukaloon ja isä saa sitten tuoda ne tullessaan hakemaan.

Tayssiin olisi tarkoitus mennä ja sinne isä ei voi jäädä yöksi, niin isän tavaroista ei tartte huolehtia![:D] Ja jo ihan koiriemme takiakin on isännän tultava sairaalasta yöksi kotiin ja päivälläkin käymään...Onneksi sairaalalle on matkaa vain muutama kilometri!
 
Mä en olis pystyny suuhuni mitään laittamaan synnytyksen aikana. Hissillä olis ylös palannu.

Tuo Maarisen ohjeistus kuulostaa aika hyvältä. Mä liäsisin listaa vielä kotiin lähdölle sen oman vaipan[&:]. ne sairaalan paksut joka vaattesya läpi. Pitkiä siivellisiä kantsii hankkia.

Ja täs aiemmin oli jo toinenkin asiaan liittyvä otsikko. Siellä oli aika monta vastaustakin ja mietintää. Koitappa vilasta.
 
Tarkoititko Eemi03 tuota Kotiutumisvaatteet-otsikkoa, missä puhuttiin vauvan kotiutumisvaatteista? Muita aiheita en löytänyt tai sitten olen vain sokea.

Ollaan tosiaan menossa Haikaranpesään perhehuoneeseen (jos tilanne sallii), mutta isä onneksi pystyy hakemaan kotoa tarvittaessa tavaraa ja mielellään varmaan välillä lähteekin pois sairaalasta!

Mitään en ole vielä pakannut, ehkä sitten heinäkuussa! On kuitenkin hyvä miettiä valmiiksi, jos tuleekin lähtö aikaisemmin.

Itsellä listalla on tällä hetkellä:

äidille
kylpytakki
yöpaita
imetyspaita
imetysliivit
liivinsuojia
sukkia
villasukat
alushousuja
aamutossut
oma tyyny
oma peitto
kotiutumisvaatteet äidille (löysät housut, paita ym.)

isälle
vaihtovaatteet
hygieniavälineet
lukemista
ipod
syötävää
juotavaa

Vauvalle:
kotiutumisvaatteet vauvalle (Ruskovillan silkkimyssy, toinen myssy, kantoliina, body, terälliset housut, tumput, sukat, ulkohaalari)
turvakaukalo autoon
makuupussi?
kesto- ja kertakäyttövaippoja
villavaippahousut?
tuttipullo?
harsoja (puklu)

Eväät:
hedelmiä
kuivattuja hedelmiä
Tummaa suklaata
luumuja
lakuja
imetystee
voileipiä
kaura-/soijasuklaajuomaa

Muuta:
neuvolakortti
siteitä
kännykän laturi
Videokamera ja laturi
Kamera
kameran laturi
lukemista
hygieniavälineet
meikit
huulirasva
hiusharja
hiuspampuloita
lämpöpussi
hierontaöljyä
välilihaöljyä
eteeristä tuoksuöljyä
amme?

Musiikki
Musiikkia en ole vielä päättänyt
 
Minä laitoin eilen hygieniatarvikkeet jo valmiiksi pussiin. Dödön, pesuaineet, siteitä, hammasharjan, tahnan, harjan ja muutaman pompulan mikäli hiukset kasvaa nii paljo et niitä tarvitsee (tällä hetkellä ihan lyhyet hiukset)

Kuiteski unohdan kaikki tavarat kotia ku lähtö tulee. Jonkulainen laukku olisi kyllä ihan kiva tai uusi vetoketju tuohon toiseen laukkuun. Mahdollisimman vähällä ajattelin pärjätä siellä. Toivottavasti ei tarvitse olla kovin montaa päivää.
 
Tota Miu, muista noiden omien juttujen lisäks ottaa se kortti mukaan,millä viikoilla meet.[:)]
Kyllä mäki olen listannu itselleni mitä otan, mut oikeesti..ei siel nii hemmetisti tarvii omaa kamaa mukana
muuta kuin sit lähtöpäiväksi että itellä on kiva olla ja lähteä.
Normi hygienia kamat,mitä sä muutenkin käytät,
Ehkä mp.seen hyvää musiikkia ,laturi, sielä on kanttiini kyllä jos tarvii evästä tai joku voi hakee kaupasta..


Hehhe, me haettiin, tai siis isä haki tän nuorimmaisen syntyessä pizzat siitä jostain läheltä
kun ei enään maistunut sairaalan pöperöt muutaman päivän perästä. [:D]

Enkä ollu älynny ottaa itelleni housuja mukaan, olin lähteny sinne lappuhaalareissa jotka siis oli valtavat neljäntenä päivänä kun pääsin pois..
isä sitten haki mulle "housut" , haki 2 paitaa....[:D]
JA eikun takasin kotiin hakee normimmat housut.[;)]

Tällästä sekoilua.[:D]

Haluan jotain balladeja ja/tai rauhallisempia versioita bändeiltä levylle sairaalaan,
Him,Dio,Wasp,Megadeth,Danzing,Pain...... jotain jotain...... pitäis koota mut kun sit joskus ehtii...[:D][:D][:D]


Nonnii, eiköhän tässä tullu taas tarpeeks..
 
Ohoh mitä listoja [8|]

Joo, mun lista sisältää
neuvolakortin, hygieniatarvikkeet, alusvaatteet ja kamera+ puhelin.

Jos ostan imetysliivit ennen synnytystä, otan varmaan nekin mukaan. Kaiken muunhan saa sairaalasta..

Mies voi sitten tuoda sitterin kanssa vauvan ja mun kotiutumisvaatteet [:)]
 
Miu, muistaakseni ovat aina juuri ennen syntymää sammuttaneet mankan koska on liikaa pienelle hälyä muutenkin nuissa valoissa, äänissä ja se että tulee 37 asteisesta kohdusta yli 10 astetta viileempään ilmaan on jo aika shokki vauvalle sen synnytyksen lisäksi ...[:-]
 
Mun piti kans mennä myötikseen mut, en oikeesti jaksa seisoskella siel näiden kinttusten kanssa...
Ja meillä on 2 vuotis päivä  sinä viikonloppuna....
Ollaan me masun kaa oltu kyl Ulverin keikalla sekä Raskasta joulua keikalla joten ihan ok :)
Tuskaan oisin kans halunnu mennä mut.. nää kintut....[:-]
 
Mä toivon pääseväni polikliinisesti synnyttämään,eli pian kotiin.Mutta kassiin pakkaan siltä varalta että joudun olemaan osastolla jonkin aikaa:
Hammasharja ja tahna
dödö
Ripsiväri ja huulirasva
hiusharja ja kumilenkki
Puhtaat pikkarit kotiin tuloa varten
imetysliivit
yösiteitä muutama kotiin tuloa varten
liivisuojat

Näillä pärjään[:)]
Sairaalassa on shampoot ja pesunesteet(anti allerg./tuoksuttomat)ja niillä kyllä selviää ne muutamat päivät.
Mieluusti hyödynnän niin itsellä kun vauvalla sairaalan tamineet,eipä tule pyykkiä kotiin viemisiksi.sitä myös hikoilee kovasti synnytyksen jälkeen,mielellään vaihtaa useasti puhtaaseen pyjamaan[;)]

On mulla kerran ollut omat yöpuvut ja aamutakit ym mukana mutta jäi kyllä käyttämättä vaikka vakaa aikomus oli.

Vauvan tavaroita en ota mukaan synnyttämään mennessä vaan pakkaan ne valmiiksi kaukaloon,jonka mies sitten saa tuoda tullessaan hakemaan meitä kotiin[:)]

Ja jos jotain tärkeää jää uupumaan,mies voi tuoda sitä mukaan kun huomaan[;)]
 
Se vauvan kotiin tulo vaatteet tais tosiaan olla se aihe mitä ajattelin Sadutar. Eihän se nyt tosiaan ihan samaa ollutkaan. Muistin väärin.

Pitääköhän munkin oikein tosissani alkaa miettimään tuota mitä otan mukaan. Ku olin vähä ajatellu et siinä ku alkaa suppaileen niin on varmasti han hyvin aikaa haeskella niitä tavaroita ja aikakin kuluu paremmin[;)].

Mä ajattelin kans Elysee tolleen et isä saa tuoda vauvan tavarat sitten myöhemmin. Mä en edes tiedä voiko täälä isä jäädä yöksi. En ole ikinä käynyt Vaasan synnyttäneiden osastolla tutustumassa saati sitten synnärissä. Oven tiedän mistä mennään sisälle.
 
Tajusin just kuinka nörtti mä olen. Olen nimittäin pohtinut että ottasko kannettavan mukaan ja onkohan sairaalassa wlan...[8|]
 
Mä taas olen ajatellu et  kysäsen siellä sairaalassa ollessani lupaa päästä niiden koneelle, omilla tunnuksilla. Ei tartte ottaa  mitää mukaan sen suhteen. Kuhan mun pomo ei ole menny sulkemaan niitä ennen sitä. Ei pitäis ku mun työsoppari on voimassa vuoden loppuun. Ainakin nyt vielä pääsen kotikoneelta duunin sähköpostiin. Ja sitä paitti meillä ei edes ole läppäriä mitä vois ottaa mukaan.

Kaikilla tosiaan näyttää olevan niin organisoidut ja hyvin mietityt listat et tulee ihan sellanen olo et olenkohan jotenki huono äiti ku en oikeesti ole mitään listaa tehny. Vähä täs on miettiny samalla ku lukenu teidän listoja. Että et ole Miu ainoa, joka ihailee toisten järjestelmällisyyttä. Ku iteltä sellanen puuttuu[:D].

Ps. vieläkään ei olla puhuttu. Apua tarttin et sain sohvapöydän pesulasta tulleen maton päälle takaisin. Mut odotin et tulee huoneeseen ja vaan vähä viisasin. Mut pidin turpani kiinni[;)][:D]. Olis kyllä eka päivä ku osaan olla kokonaan puhumatta sille jos tää onnistuu.
 
Jestas teidän listoja!![:D]
Pitääs varmaan itekkin laittaa vähä ylös mitä sitä ottaa mukaansa.Ja ehkä pakata sitten semmonen kapsäkki valmiiksi.
Mä en oo miettyny mitään musajuttuja, en tiedä onko täälä edes mahd.kuunnella omaa musaa.Sen verran tiän että isät ei pysty oleen yötä sairaalas,vaikka olis perhehuonekki...Tai tämmösen käsityksen sain kaverilta, niillä kun oli perhehuone kun oli maaliskuussa synnärillä.

Eiköhän tärkeimmät oo just känny+laturi, kamera+laturi itelle dödö ja hiusharja,hammasharja, ja sitten niitä siteitä.Pitääki muistaa ostaa niitä sitten imukykyisimpiä kuin on tähän mennes käyttäny. Ja varmaan otan jokku omat sukat, sairaalan sukat kun aina pyörii jalassa[:D] Niin ja sitte vaatteet mitä laittaa ylle ku lähtee kotia.Ehkä muutamat hyvät alushousutki, en oikein perusta noista sairaalan pöksyistä. niin ja ne imetysliivit. Eiköhän sitä noilla pärjää. Ehkä jonku pokkarinki pakkaan mukaan,mutta epäilen ettei sitä jaksa lukea,tai mistäs sitä tietää. Toi 3-4 päivää sairaalas on kuiteski niin lyhyt aika ja paljon uutta opittavaa pikkuisen kanssa.

Pisin aika mitä oon ikinä maannu sairaalas oli yläasteen jälkeen 1,5 vkoa lantiomurtuman takia, ja silloin ei ollu mitään kannettavia,kännyköitä,mp3 soittimia tms...tv oli huonees ja siinäkään ei kaukosäädintä, että silloin kyllä meinas aika tulla pitkäksi. Ups, meni vähän aiheen ohitse..


Ja vauvan kamat pakkaan kans kaukaloon niin mies muistaa sitten tuoda nekin.Jos nyt sitten muistaa koko kaukaloa[;)]
 
Hyviä kamppeita ootte miettinyt [:D]

Mitähän suosittelen ottamaan mukaan kun siellä juuri itse makasin 18 pvää.. TAYS´n meneville ainakin tiedoksi, että
siellä on menossa putkiremppa joten mulla lähti väri päästä kloorisen veden takia eli hyvinkin väriä säästävää shampoota [;)] ja jos iho taipuvainen kuivuuteen niin rasvaa jolla rasvata koko kehoa. Oma nettitikku ja kone oli mukana joten tayssissa tuskin ainakaan on wlania.

Sektion jälkeen ei käynyt mielessäkään laittaa omia alushousuja vaan ne verkkoalushousut oli ihan in mutta sitä ennen kyllä käytin ihan omia alkkareita! Ja päivisin omia vaatteita jotta edes hieman tunsi itsensä ihmiseksi.

Kirjottelen lisää jos tulee jotain mieleen myöhemmin.
 
jeap...täällä ei olla pakattu vielä yhtään mitään, vaikka mies on kyllä puhunut pakkaamisesta yli kuukauden[:D]
mulla vaan ei ole ollut mitään kiirettä asian kanssa, luulenpa että meitin masuasukki menee yliajalle [:-] oon niin turhautunut näihin oloihin..supparoi ja sattuu vaan mitään ei tapahdu[:'(][&:][&o] ja onhan tässä viikkoja vielä...
 
niinh..voishan sitä vaavin vaatteet jo laittaa kasaan, ettei iske paniikki jos ylläriksi toinen päättääkin lähteä syntymään joku yö[:-] mullakin on supparoinut pidemmän aikaa, toisinaan tosi kipeesti[8D] omat tavarat pakkailen sit kun alkaa oleen h-hetki lähempänä[:)]
 
Mulla on kanssa mies puhunut yli kuukauden kassin pakkaamisesta, mutta ei ole vielä saatu aikaiseksi.....
Kaikki sinne tulevat tavarat on hankittu (kai....) pitäisi ne vaan saada sinne kassiin asti!!

Kävin eilen ostamassa tuplat osaan hygienia tarvikkeisiin, esim. hammasharja, tahna, deo.. Kyllä ne tulee sitten käytettyä
muutenkin. Body Shopista löysin semmoisen setin tyhjiä matka pulloja, joihin ajattelin valuttaa shampoon, hoitsikan,
rasvaa yms. ettei kaikkea tarvinnut ostaa kuitenkaan, olisi tullut taas hyvä paukku... Alunperin olin ajatellut että ostaisin
joitain juttuja matka koossa, mutta maksavat melkeimpä saman verran kuin normikokoset, niin säästää taas vähän..

koitan olla ottamatta ihan hirveitä määriä tavaraa kassiin, ei siellä YLEENSÄ ihan hirveästi ole aikaa muuta touhuta kuin hoitaa se
synnytys ja sitten ihmetellä sitä uutta tulokasta [:)] ja me asutaan suhteelisen lähellä synnäriä, että jos nyt jotain ihmeellistä
puuttuu niin mies voi käydä hakemassa kotoa tai joku muu tuoda tullessaan vauvaa ihmettelemään. HUI, se on ihan kohta!!!!!!!!!!

Keitä teille muille muuten on tulossa/olette ajatelleet että tulee sairaalaan moikkaamaan? Kättärillä on (lmeisesti aika tiukka)
sääntö että vierailuaika on joka päivä vaan tunnin. Naistenklinikalla sama, kun kävin ystävääni moikkaamassa, mutta ne ei kyllä sieltä
ulos ainakaan häätäneet vaikka lopulta siellä 3tuntia vietinkin [:-]
 
Mä olen saanut kassit valmiiksi. Paitsi tietysti osa hygieniatuotteista on päivittäisessä käytössä. Mut nyt ku ei olla oltu mökillä nii otin sieltä sinne hommaamani ripsarin, puuterin, dödön, hiusharjan ja hammasharjan. Niillä pääsee jo pitkälle. Sit mul on housut, imetyspaita, imetysliivit, alushousut, sisäkengät (työkengät), side itelle kotiin lähtöä varten ja ne liivin suojat ja vauvalle tutti jo lähtiessä omassa kassissa.

Mä silloin ku sanottiin et kohdun kaula on lyhentyny puoleen niin laitoin vauvan vaatteet valmiiksi.

Reppu odottaa kaapissa ja maskipussi pesukoneen päällä et sinne voi heittää sit vielä jotain jos tuntuu et tarvii.

Toisaalta olisin niin valmis lähtöön. Mut ny meä haluakkaan luopua masusta[:)].
 
Takaisin
Top