Mitä mukaan sairaalaan?

Mä en kans ole vielä uhrannut ajatustakaan koko sairaalakassille kun oon varma ettei vielä kuukauteen synny kun vasta loppukuusta LA. Huomenna tosin ajattelin suunnistaa kaupoille etsimään pikkutarvikkeita (vaipat, liivinsuojat, rasvat jne) että ne edes kotoa löytyisi.
 
Meillä on isoista hankinnoistakin vielä sänky ja hoitopöytä ratkaisematta...
 
Heinäkuisista huutelen, että muistakaa tukihenkilön tavarat!

Tuttava synnytti parisen viikkoa sitten vauvan ja mies oli mukana koko puoli vuorokautta kestäneen koitoksen. Pariskunnalle tuli äkkilähtö aamulla ja aamupala jäi väliin, eikä isä saanut suuhunsa mitään koko synnytyksen aikana. Kuulemma synnytyksen jälkeen oli ollut tosi hutera olo, hyvä kun mies pystyssä pysyi.

Omaan laukkuuni pakkasin miehelle evästä (luumuja, pähkinöitä, suklaarusinoita jne.) sekä vähän vaihovaatetta: t-paidan, puhtaat sukat ja alushousut. Olis kiva, jos isäkin pääsis synnytyksen jälkeen suihkuun ja vaihtamaan puhdasta ylle. Voi hänellekin tulla hommassa hiki ja jos vauvan pääsee pesemään, niin onhan se vauvakin aika limainen... Meillä on toiveena perhehuone, joten mieluusti synnytyksen jälkeen saatais puhtaina lepäillä vähän aikaa, eikä isän tarvitsisi heti lähteä likaisissa vaatteissa pois tai kuljeksia niissä ympäri osastoa. Ajanvietettä en ole hänelle pakannut, kai tuon iPodin vois mukaan napata.
 
Oho, voi vattu, olin unohtanut isännän ihan kokonaan [:D] Kiitoksia Yppy muistutuksesta!

Hmmm sairaalassako on siis vauvalle kaikki pukluharsoista lähtien? Vakavasti olen harkinnnut tutin ottamista mukaan jo sairaalaan enkä pelkästään kotimatkalle, saas vaan nähdä miten hoitsut yms suhtautuvat nykyisen imetysmyönteisyyden aikakautena. Ei siis sillä, että tutia olisin vauvalle tuputtamassa, ihan vain hätävaraksi ajattelin [:)]
 
Emilia, mitä olen tuolta aiempien kuukausien kokemuksia lukenut, jossain on hoitajat laittaneet pikkuselle tutin suuhun, siis ihan kysymättä, joten tuskin ne siitä kimpaantuu jos oman tuo mukanaan [:)]
Tietenkin käytännöt ja henkilökunnan omat mielipiteet saattaa vaihdella isostikkin..
 
Miehelle kerroin just mistä keskustellaan, totesi, että sekö on nyt suuri ongelma, hän käy kuulemma välillä mäkkärissä jos on tarvis. Niinhän se luulee! [:D] PIdän pihtiotteella kiinni, ettei karkaa minnekään!

Ostin tänään varmuuden vuoksi pari 50cm bodya, ja sitten vähän lisää 56cm vaatteita. Siskoni pojalle 56cm meni kaksi viikkoa ja 50cm ei ollenkaan. Housuja ei ole 50cm ollenkaan (paitsi ne äitiyspakkauksen "50cm" jotka on todellisuudessa ainakin 60cm). Pitänee hankkia jotain 50cm mut anoppi oli mukana reissussa ja kovasti sitä mieltä, ettei 50cm varmaan tarvitse ollenkaan. Niitä ei kuulemma aiemmin edes ollut sen kokoisia. Joten jos sitä nyt ihan parit 50cm hommaisi varulta vain - 62 kokoista on kaappit täynnä [:D]
 
Heitin sinne kassiin viela yhden bodyn kokoa 44 (vaikka luulen sen oikeesti olevan lahemmas 48). Se oli se ainoo, johon mun tytto ei aluksi hukkunut, joten josko sita vois muutaman kerran kayttaa..[8|]
 
Tänään kaupunkireissulta ostin vihdoin "hoitolaukun", joten nyt voin alkaa pakkaamaan sairaalakassia... [:)]
 
Lidia10[:D] täällä oli vähän samanlainen reaktio, kuulemma tilaa kotipitsasta jos tulee nälkä tai käy jossain syömässä!

Ei mullakaan ole vielä ollut kiire kassia pakkailla, tänää laitoin kyllä jo shampoota ja hoitoainetta pienempiin pulloihin... Onhan tässä vielä aikaa[8D]

38+4
 
mulle tuli tuossa yks ilta joku ihme etiäinen ja pakko oli sairaalakassi valmiiksi pakata...tuli vaan sellainen tunne et lähtö voi tulla koska vaan vaikkei sillon vielä mitään erikoisia tuntemuksia sen puoleen ollutkaan...

pakkasin itselle mukaan:

kotiutumisvaatteet (imetyspaita, äitiyshousut, alushousut, sukat, liivinsuojia) vielä pitäs pestä toiset imetysliivit, jotta saa ne laittaa kans mukaan kassiin (muoks. siis mulla on kokonaisuudessaan kahdet imetysliivit, joista toiset on päällä ja toiset vielä pesua odottamassa)
yösukat
shampoo+hoitoaine+saippua
naamarasva
hammasharja+tahna
kamera+laturi
yösiteitä
Vau-kirjalta tuli tänään kirjapaketti, jossa oli sellainen pupu-unirätti, joten sujautin sen myös kassiin mukaan [:)]

lisäks miehelle ainakin puhdas t-paita...hän oli sitä mieltä ettei tarvitse vaihtovaatteita ollenkaan, mutta hetken asiaa mietittyään tuumasi että voi kai sitä puhtaan paidan ottaa mukaan [:D]

vauvalle on kans kassi pakattuna

50cm body + potkuhousut
56cm body + potkuhousut (saa sitten laitoksella kattoa kummatko on sopivammat)
myssy + äp tulleet tumput (meinaan tosin vaihtaa ne ohuempiin kun sellaiset halvalla huuto.net:stä löysin [:)])
harso pukluja varten
harso vaipaksi taiteltuna +lisäimut (villakuori vielä kuivuu, joten sekin menee kassiin kuivuttuaan)
imse vimse sisävaippa + kuorivaippa (saa sitten kokeilla kumpiko istuu meidän vauvalle paremmin)

Olikohan vielä jotain muuta? noh mukaan meinasin ottaa jotain hedelmiä ja mahd. pillimehuja + mp3 soittimen, sikäli mikäli siskoni sen löytää ennen kun lähtö koittaa...niin ja kännykän laturin ja deodorantin, mut niitä ei voi oikein pakata valmiiks...
 
Katsoin just TAYSin nettivalmennuksen ja siellä kehotettiin ottamaan sisäkengät itselle ja tukihenkilölle, siis jotkut helposti pestävät...pitää vissiin pestä jotkut sandaalit valmiiksi. Saa sieltäkin vissiin, mutta jos haluaa paremmin itselle sopivat. Niin ja tukihenkilölle syömistä! Mies kattoo noita synnytysvalmennuksia ihan pokalla, minä kiemurtelen tuolissa. Haluan vauvan (miel. mahd. nopeasti [:D]) mutta jotenkin etoo synnytysvideoiden katsominen. [&:]


Eli pakkaan kassiin (joskus [:D])


Vauvalle:
vaippoja pari kpl
tutin
50cm body+potkuhousut
56cm body + potkuhousut
56cm hieman lämpimämmät paidan&housut (jos on kylmä)
pipo
tumput käsiin
ulkopuvun varmuuden vuoksi
pieni peitto

Itselle:
alushousut & imetysliivit, äitiyshousut, imetyspaita, sukat --- pitää vielä hankkia toi imetyspaita tai pari ja sitten imetysliivit toiset
siteitä
hammasharja & - tahna
deodorantti
hiusharja
hiuskiinne
shampoo & saippua
liivinsuojia

Miehelle:
karkkia, banaania, välipalapatukoita --- on edes jotain pientä, ettei se pyörry :)Näitä voisi ostaa etukäteen ja sitten saa ennen lähtöä tehä itselleen voileipiä, ne voi laittaa jääkaappiin sairaalassa sitten
kamera & laturi
huolehtii varmaan itse iPodin mukaan

Eiköhän sitä näillä pärjää - nyt tuli tehtyä lista itseäkin varten samalla - voin täältä tsekata mitä olinkaan ajatellut [:D]
 
Minkä kokosia laukkuja te ootte pakannu?
Ku neuvolassa sanottiin tänään, et vois pikkuhiljaa jotain pientä laukkua ruveta pakkaan. No must tuntuu, et tollanen perusputkikassi tulee täyteen??!!
Ja siis onks sairaalas vauvanvaatteita[:-], ku puhutaan aina vaan kotiintulovaatteista. Siis, että otetaanko sille vaaville jo sinne sairaalaan omia vaatteita siellä olo ajaksi??? Tää taas kyselee tällasia, mitkä varmaan muille ihan itsestäänselvyyksiä[:o]
 
Sartza, reppu lähtee mukaan meikäläisellä. On sitten helppo kantaa se ulos kahden turvaistuimen kanssa[:D].
Mä otan mukaan vaan omat kamat eli hygieniajutut ja kotiutumisvaatteet itselle. Ja sisäkengät. Naistenklinikalla on joka kerta ollut mun koko loppu joten onneks on ollut omat mukana. Vauvoille olen pakannut kotiintulovaatteet yms tarpeelliset toiseen kassiin ja sen saa mies tuoda turvaistuinten mukana sairaalaan kun päästään kotiin.
Vauva saa kaikki tarpeelliset jutut sairaalassa ollessaan sieltä. Vaatteet tms. Joten niistä sun tarvii huolehtia vasta kun lähdette kotiin.
 
Kiitti[:)]
No mullakin on siis tossa ne kotiintulovaatteet pakattuna niin, et mies tuo ne sitte hakiessaan.
Musta tuntuu, et miehen sisäkengät (joita tayssiin suositellaan myös otettavaksi) vie puolet mun kassiin koosta!!!
Ja siis pitääks sinne nyt omia liivinsuojia ym. ruveta roudaan. ei ainakaan sun kertoman perusteella[:)] Eli huoletta voin kai jättää osan tavaroista pois ja saahan mies tuotua jos on tarvis[:D]
 
Mun mies kysyi tanaan sen raskaana olevalta tyokaveriltaan, etta mita kannattais ottaa mukaan sairaalaan, niin se oli sanonu, etta pyyhe vauvalle. Ma etta no miks?! No sitten kun lahdette kotiin, niin kaaritte sen vauvan siihen pyyhkeeseen... ookkei :D
Turvakaukalo vs. pyyhe.

Niin ja taalla tosiaan pitaa vieda vauvalle omat vaipatkin sairaalaan, onneks ei sentaan vaatteita.
 
Takaisin
Top