Mitä mieltä olette kotidopplerista?

catti

Sukkela juttelija
Syyskuunmammat 2014
Aattelin mielenkiinnosta kysästä, olisinhan toki voinut kysyä "yleisellä" puolella, mut täällä kivempi saman viikkoisten kanssa :p Eli omistatteko kotidopplerin vai onko mielestänne ihan turha laite? Jotkut väittää myös että sillä on terveysvaikutuksia sikiöön.
 
Minä omistan ja oli jo käytössä esikoisen kanssa. Mua on helpottanut kovasti kuunnella sillä sydänääniä.

Olen myös etsinyt tietoa noista vaikutteista mutta viralliset tutkimustulokset sanovat ettei vaikutusta ole.
 
No eihän kaikki voi tykätä. :)

Itekkin sain mielenrauhan kun ostin dopplerin ja kuulin jumpsutukset. Takana moonta vuotta lapsettomuutta ja nyt kun tärppäs kerrankin niin halusin olla varma. Eihän se olis hirveen kiva ollu vasta ultrassa varmistua että siellä joku on..
 
Mie kans ostin doplerin ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Mielestäni se ei sovi kovin hysteerisille tuleville äideille, sillä jos ei yllättäen löydäkään sydänääniä niin siinä on helposti hätä. Mie en löytänyt toukan ääniä viikkoon ja eilen alkoi jo hiukan huoli painaa mieltä. Ja sitten sieltä se löytyi todella läheltä häpyluuta pieni sydän jyskyttämässä! Minua sydänäänten kuuntelu rauhoittaa, ehkä sen vuoksi että tietää toukan oleva n siellä, mutta suurimmaksi osaksi sen ihanan äänen vuoksi.
 
Mä menin ja tilasin juuri dopplerin :) Paketin pitäisi aika pian saapuakin ja toivon mukaan ei tuota pettymystä! Maha ruvennu jo sen verran paisumaan, että pakko päästä varmistamaan ettei ole vaan lihomista :laughing002
 
Niin mä en oikein ymmärrä "turhaa hysteriaa". Turhaa hysteriaa tulee toki siitä jos niitä ei löydä, mutta kyllä se vaikuttaa ihmisiä vaan enemmän rauhoittavan, kun ne sydämenäänet löytää.
 
Raskaudella ja lapsilla rahastetaan muutenkin ihan liikaa. Kaikkea ihme härveliä ja innovaatiota tuppaa joka tuutista. Kyllähän sen oma kehokin kertoo onko siellä vatsassa joku vai ei :) ja ultrakin on kahdesti.. Mä nyt oon vaan tällänen hippiäinen:dance008 arvasin kyllä reaktion mitä mun mielipide aiheuttaa, mutta ilmaisinpa silti :)
 
Hiukan olen samaa mieltä kyllä Takkuisen kanssa! Kun ajattelee, että vielä pari sukupolvea sitten ei ollut edes sitä ultraa, niin miksi ihmeessä nykyään pitäisi saada joka toinen päivä todisteita siitä, että on raskaana? Kyllä sen kehosta huomaa, että kaikki on ok. :)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Mua kovasti kiinnostais toi doppleri mutta niinkuin aiemmat on todenneet niin luultavasti itse kuuluisin juuri niihin hysteerikkoihin mikäli sydänääniä ei heti löytyisi joten taidan jättää hankkimatta
 
Heinäkuisista kurkin...

Mä ostin dopplerin aika alkuvaiheessa, maksoi tarjouksessa 20€, kaupanpäälle sai geelituubin myös. Eli ei todellakaan mikään kallis ostos!

En ostanut sitä niinkään mielenrauhan vuoksi, en ole siis sillä mitenkään kovin ahkerasti sydänääniä kuunnellut.
Ehkä n. 1-2 kertaa kuussa.

Minusta ja miehestä on vaan mukavaa aina silloin tällöin pötkötellä, ja kuunnella sitä pikkuista sydämen jyskettä :Heartred

Jo heti doppleria hankkiessani päätin, että vaikka joskus ei ääniä yrityksistä huolimatta kuuluisikiaan, ei silti kannattaisi panikoitua. Kun se voi silti monestakin syystä johtua, ettei kotilaitteella itse saisi aina ääniä kuuluviin.

Onhan se ehkä vähän sellainen "turhake", mutta vaaraton ja harmiton sellainen, jos osaa asennoitua oikein :wink

En ole koskaan oikein välittänyt argumenteista "Kun ei sellaisia ennenkään ole tarvittu". Sellaisella asenteella ei ihmiskunta pötkisi kovin pitkälle... Kehitys kehittyy, koko ajan.
 
Kotidoppleri on ihan huippu...sydänäänet löytyvät aina pienen etsiskelyn jälkeen. Näin jo Ultrassa että pikkuinen liikkuu todella paljon. Äänet kuuluvat huonommin sikiön ollessa tietyssä asennossa. Kotidopleri ei myöskään ole yhtä tehokas kuin neuvolan ultralaitteet (tietenkään) joten jos ääniä ei kuulu ei syytä paniikkiin. Kokeilin eka että kuuluuko omat sydänäänet ja nekin kuuluivat eri tavalla eri kohdasta rintaa :) ihana laite ja pienen sydänääni saa kyllä hymyn huulille... suosittelen lämpimästi.
 
Doppleri on palvellut mua ainakin hyvin. Olen iltaisin kuunnellut ääniä ja joka yö sen jälkeen nukkunut paljon paremmin! :) Ymmärrän kyllä, miksi voi aiheuttaa hysteriaa ja miten jotkut eivät koe sitä tarvitsevansa, mutta keskenmenon jälkeen itsellä ainakin on koko ajan pieni pelko mielessä..

Eilen oli kyllä mielenkiintoista kuunnella myös oman ruoansulatuksen ääniä, kun tuli vähän herkuteltua illalla :p Olen huomannut, että aamuaika ennen aamupalaa on paras aika kuunteluun; äänet löytyvät nopeasti ja todella selkeinä.
 
Tilasin dopplerin keskiviikkona, mutta eipä oo vielä ehtiny mulle asti... Ehkäpä maanantaina.
En millään malttais odottaa. :happy093
 
No olihan se doppleri jo postissa, odotin aivan saapumisilmoitusta viestillä, mutta tänään postilaatikossa olikin postilta ilmoitus että saa tulla hakemaan pakettinsa pois..

No minähän lähdin kamalalla kiireellä postiin. Luulen että ehkä onnistuin kuulemaan sydänäänet. En ole oikeasti edes varma. Sellaisen tasaisen viuh-viuh-äänen sain kuulumaan melko alhaalta, mutta jotenkin olisin kuvitellut sitä ääntä nopeammaksi tai jotain jos se olisi vauvan syke. No en tiedä, pääasia että epävarmuudesta huolimatta se ääni rauhoitti. :D Olisipa silti jo ensi perjantai ja ultra..


Edit; No nyt olen jo 99% varma että löysin ihan oikeat vauvan sykkeet. Sen verran tiheä jumputus hetken kuului, mutta enpä ehtinyt niistä äänistä iloita kuin 15sekunttia kun kadotin äänen. Onneksi kuitenkin kokeilin toisen kerran vielä. Jos nyt sitten noin viikon päästä taas koittais kuinka sillon löytyy äänet. :)
 
Muokattu viimeksi:
Vauvan sykkeen erottaa helposti omasta kun se on niin nopea. Ite laskin päässä että oli ekan kerran vaavin sykkeet ja ne oli n.155-160 ja toisella kerralla n.145-150. :love7 Tokalla kerralla vaan oli hankala laskea kun se lillu menemään puolelta toiselle :grin
 
Mä ostin tuolta; http://www.raskauskeiju.fi/angelsounds_kotidoppler_jpd-100s_+_ultraaanigeeli_250ml
tämän ihan perusmallin. On toiminut ja sydänäänet ovat aina ennemmin tai myöhemmin löytyneet.

Ensimmäisenä kun tuon dopplerin sain niin epäilin kyllä pahasti sen toimivuutta. Oli niin lelun oloinen.
Ainoa mikä tuossa on mielestäni typerää niin se, että patteri laitetaan sinne alapuolelle, niinpä saa vähän varoa ettei sitä geeliä menisi ihan sinne patterin lokeroon. Ja muutenkin patteri pysyy joskus melko huonosti paikoillaan, mutta pääasiassa sen kanssa ei ongelmaa ole ollut.

Voin kuitenkin ihan suositella, koska hinta ei ole paha. Enempää toisin en siitä maksaisikaan.
Asiansa se hoitaa kuitenkin tuollainen ihan perusmallikin. :)
 
Mä ostin ite huutonetistä :D Just tollanen samanlainen mikä Adaliallakin tossa linkissä.
Ja just tuo huonopuoli siinä on että sinne patterikoteloon menee sitä geeliä, kun siihen on tehty reikäkin siihen minne laitetaan patterit :D Aika hölmöä. Ite pistin siihen väliin paperia.

Oon muuten ollut tosi tyytyväinen, toimii hyvin ja on kestävä, pari kertaa tippunut lattialle :D

Ekan kerran sain sydänäänet kuulumaan 10+4, nykyään ne löytyy heti kun laittaa dopplerin vatsan päälle. :)
 
Meillä isäntä tilas perus AngelSoundsin kiinasta, malli jolla voi myös nauhoittaa esim tietokoneella mukana tulevalla kaapelilla. Se maksoi posteineen huimat 16,5€ about eli ihan ilmainen verrattuna esim tuohon raskauskeijun kautta tilattavaan, kun hinta taitaa olla vähintään tuplat ja joskus tais olla jopa 46e tms posteineen. Kiinasta tuli parissa viikossa ja hyvin toimii ja tosiaan ihan täysin sama, aito laite :) Mekin enemmänkin huvin vuoksi se hommattiin, vaikka ensin ajattelin, että vois rauhoittaa kesän km:n jälkeen, kun kuulee äänet. Kiva oli myös just omaa sydäntäkin kuunnella ja kyllä ne äänet erottaa toisistaan. Vauvan sykkeen kyl hukkaa helposti ja asento ja vrk aika vaikuttaa. Mulla myös kohtu takana niin ei niin helpolla kuulu ja joutuu painamaan. Geeliä on tulossa vielä briteistä postissa, mutta LV:n peruskosteusvoidekin toimi geelinä :)

Niin ja mulla nyt 13+2

Ja patteri 9V tulee siihen päälle eli ei huolta siitä, että geelit tms menis siihen ja kotelo sekä laite on kyl ihan jämäkän oloiset :)
 
Takaisin
Top