Mitä mieltä lokakuusta syntymäkuukautena?

Kurpitsansiemen

Oman äänensä löytänyt
Itse olen aika innoissani lokakuisesta. En ehkä odota kesähelteitä kurpitsa-vaiheessa erityisesti, mutta toisaalta tuntuu helpottavalta ettei tarvii stressata pysyykö vajavaisella lämpötilansäätelyllä varustettu vastasyntynyt hengissä helleasunnossa, jossa ei ole ilmastointilaitetta. On myös tosi kiva ajatus, että jouluna olisi kotona jo ihan kokonainen uusi ihminen. Omat synttärit on marraskuussa, eli tämä lokakuinen ehtisi myös tulla maailmaan sopivasti ennen kuin täytän itse pyöreitä.

Mitä ajatuksia muilla?

Kun aloitettiin yritys, olisi ekan yrityskierron laskettu osunut helmikuulle -26. Olin silloin jotenkin tosi innoissani ajatuksesta, että saatais hyvällä tuurilla alkuvuoden vauva. Eipä kuulunut vauvaa ei, ja sitten aloin fiilistelemään, josko tulisi toinen toukokuinen. Ei sitäkään. Vielä tässä vaiheessa tuntui syysvauva jotenkin tylsältä ajatukselta ja rukoilin että saadaan kesävauva. Kun prosessissa kesti, unohdin täysin ajatukset syntymäkuukaudesta ja aloin toivomaan, että tärppäisi ylipäätään. Ja nyt kun tässä ollaan, niin oon vaan onnellinen enkä ajattele lokakuusta sen huonompaa kuin muistakaan kuukausista! 😊

Mä itse oon syntynyt lokakuussa ja aina ajatellut, että loppuvuoden tyyppinä on tylsää kun muut saa aiemmin ajokortit, pääsee baariin jne... Onneksi ne on aika nopeasti ohimeneviä hetkiä kun teininä noita joutuu harmittelemaan.
Ja siis nythän on iso mahdollisuus, että saan vauvan omana syntymäpäivänä. Se olis aika maagista! 💖 Ja ihana ajatus kyllä sekin, että saa fiilistellä loppuraskautta kauniissa ruskassa ja syystuulessa..

Muokattu viimeksi:
Meillä esikoinen on marraskuinen ja mietittiin, että olisi hauska jos tulis sit toisena keväällä syntynyt vauva. Ei kyllä sillai haittaa mitenkään mikään vuodenaika, helppo sinällään kun ovat sitten saman ikäisiä suht samoihin aikoihin niin ei tartte ostaa koko vaatekaappia välttämättä uudestaan. Lokakuu on siitä hyvä kuukausi (varsinkin kun meidän laskettu kuun alussa), ettei vahingossakaan voi tulla toista marraskuista.

Mä ite tykkään siitä, kun tulee lokakuinen! Voin viime raskaudessa tosi hyvin lukuunottamatta paria vikaa viikkoa, eli toivon, että kesällä on vielä hyvä fiilis. Syyskuussa on ihana rauhoittua raskausvapaille ja puuhailla kotona (viimeks raskausvapaat alkoivat heinäkuussa 30 asteen lämmössä...) ja jouluna on ihan pieni nyytti sylissä 🥰 Ja vielä toi @rrro mainitsema vaatejuttu on kätevä!

Meidän esikoinen syntyi toukokuussa ja olin ihan fiiliksissä kun a) sain aloittaa äitiysloman keväällä ja tehdä ihania kevätkävelyitä möhömahan kanssa sekä b) kuvittelin että olisi helppoa olla vastasyntyneen kanssa kesällä kun ei tarvitse huolehtia vaatekerroista. No, a kävi toteen mutta b meni kyllä ihan päin seiniä. Oli niin kuuma kesä enkä ollut ajatellut että pienen kanssa on vaikea mennä ulos jos paistaa aurinko miltä vauva pitää suojata eikä se tykkää olla vaunuissa vaan pitää kantaa koko ajan. Meni se hiton kesä pääasiassa neljän seinän sisällä. Se kertaa kun uskaltauduttiin ulos kävelylle niin vauva ei siis halunnut siellä vaunuissa olla, mä pelkäsin myös että nyt se saa jonkun lämpöhalvauksen, ja kotimatkan isi kantoi vauvaa sylissä ja meni jotain kylkikävelyä että saa suojauttua vauvan auringolta mikä tuntui paistavan joka suunnasta. Eli olen todellakin iloinen että vauva on pieni kylminä kuukausina vaikka raskaus kesällä vähän ahdistaa ajatuksena.

Meidän esikoinen syntyi toukokuussa ja olin ihan fiiliksissä kun a) sain aloittaa äitiysloman keväällä ja tehdä ihania kevätkävelyitä möhömahan kanssa sekä b) kuvittelin että olisi helppoa olla vastasyntyneen kanssa kesällä kun ei tarvitse huolehtia vaatekerroista. No, a kävi toteen mutta b meni kyllä ihan päin seiniä. Oli niin kuuma kesä enkä ollut ajatellut että pienen kanssa on vaikea mennä ulos jos paistaa aurinko miltä vauva pitää suojata eikä se tykkää olla vaunuissa vaan pitää kantaa koko ajan. Meni se hiton kesä pääasiassa neljän seinän sisällä. Se kertaa kun uskaltauduttiin ulos kävelylle niin vauva ei siis halunnut siellä vaunuissa olla, mä pelkäsin myös että nyt se saa jonkun lämpöhalvauksen, ja kotimatkan isi kantoi vauvaa sylissä ja meni jotain kylkikävelyä että saa suojauttua vauvan auringolta mikä tuntui paistavan joka suunnasta. Eli olen todellakin iloinen että vauva on pieni kylminä kuukausina vaikka raskaus kesällä vähän ahdistaa ajatuksena.
Kesä -24 oli kyllä kuuma!! Ne helteet alkoi jo silloin toukokuussa, muistan kun lähdettiin synnäriltä aika kevyissä vaatteissa ja silti oltiin paahtua autoon. 😂 Että joo, ei tullut täälläkään ulkoiltua sinä kesänä paljoa...

Meidän esikoinen on syntynyt lokakuussa ja jos tämän kakkosen LA pitää paikkaansa, niin kahden viikon ero hänen ja esikoisen syntymäpäivillä. Koen tämän helpoksi, koska on jo kokemusta lokakuisesta vauvasta, niin ei tarvitse miettiä niin paljon pukeutumisasioita jne. ja on lämpimän ja kylmän kelin vaatteita valmiiksi oikeassa koossa.

Helppo myös nukuttaa vauvaa esim. parvekkeelle, kun ulkona on kylmä. Muistan esikoisen ajoilta, kun huhtikuu koitti ja lasitetulla parvekkeella alkoi olla jo niin kuuma, ettei saanut enää esikoista sinne nukutettua🙈

Mun salainen haave on ollut kevät vauva. Nyt oltiin jo lähellä, mutta se meni silloin syksyllä kesken. En tiedä mistä tämä kumpuaa, mutta varmaan juuri siitä miten olisi sitten helppoa vain lähteä pihalle. Enempää ajattelematta, että onkin liian kuuma. 😁

Lokakuisia mulla on jo kaksi, esikoinen ja kuopus, joten samaan sarjaan pääsee tämä neljäs. Toisaalta helppoa, kun tietää ja synttärit voidaan juhlia yhdessä. Mä oon voinut yleensä raskausajat aika hyvin ja päässyt kyllä liikkeelle loppuun asti. Se on kyllä kiva, kun kesällä on jo kunnon maha, eikä vain sellainen löllö mitä voisi vähän häpeillä vaikka rannalla. 😁 ja ehkä pärjäilee aika hyvin myös ilman takkia.

Lokakuu ja pikkuvauva-aika talvella tuntuu ehkä helpommalta ajatukselta kuin vaikka kesä vastasyntyneen kanssa. Helteet saattais enemmän tuoda ahdistusta vauvan voinnista kuin talven kylmyys. Ja seuraavana kesänä uskaltaa varmaan jo vauvan kanssa esimerkiksi mökille, kun ei ole enää aivan tuore tapaus :smiling-eyes:

Takaisin