Mitä mieltä lokakuusta syntymäkuukautena?

Moikka! Täällä ujosti jo vähän viestittelen, kun tänään ensimmäinen plussa testiin 😍. Meillä esikoinen syntynyt heinäkuussa ja toinen elokuussa, eli ihan hauska kokemus tämä lokakuinen olisi ja samaa mietin kuin edellä, että kiva kun ei tarvitse niitä kesähelteitä viettää viimeisillään raskaana, kuten edellisillä kerroilla. Plus tuo, että ei tarvitse olla huolissaan vastasyntyneen pärjäämisestä helteillä. Tällä tietoa la siellä lokakuun lopussa: ensimmäinen meni 10 päivää yli ja toinen tuli 10 päivää edeltävästi, niin saas nähdä miten tämän kolmannen kanssa kävisi 😚

Lokakuu tuntuu ihan hyvältä syntymäkuukaudelta! Aluksi "toivoin" alkuvuoden lasta, mutta meidän yritys alkoi vasta nyt tammikuussa 2026 😂 ajattelin, että no jos ei tärppää muutamalla kerralla, niin sittenhän syntymä siirtyykin seuraavalle vuodelle. Toisin kävi, kun napsahti jo toisesta kierrosta! Eipä sillä oikeasti niin suurta merkitystä ole, pääasia, että vauva saa alkunsa 😍

Meillä esikoinen joulun lapsi (aatonaattona), joten tämä lokakuu vaikuttaa ihan hyvältä. Jos kovin etuajassa tulee, niin saattaa osua enon synttäreille, esikoinen kun syntyi mumminsa synttäreille muutaman päivän etuajassa. 😅
Ainakin pääsee ilman suurempia huolia ulkoilemaan, kun tuskin on (ainakaan hirveästi) pakkasta tuossa vaiheessa.

Itse asiassa minulla ei ole lokakuusta mitään mielipidettä 😄 lähipiirissäni ei ainakaan tietääkseni ole ketään lokakuussa syntynyttä, joten tuntuu jotenkin neutraalilta. Varmasti kaikin puolin hyvä kuukausi saada vauva 😊 vielä ei pitäisi olla liukkaita kävelykelejäkään

Mulla on vähän alkanut hirvittää se, että toivottavasti tuo vuoden pimein aika + pikkuvauva-aika ei laita ihan kanveesiin. Reagoin kyllä tuohon pimeään joka vuosi ja nytkin huomaa, että sitä on ollut aika kaamosoloissa viime kuukaudet, kun valo on vihdoin alkanut kunnolla lisääntymään.
Mä ite koin sen tunnelmallisena, kun esikoinen on syntyny syyskuussa ja illat alkoi pimenemään ja sit yöllä herättiin valvonaan joulukuusen valossa 🙈 Mut ymmärrän kyllä et mietityttää, erityisesti jos huomaa ittessään ja mielialassaan muutosta ilman vauva-arjen väsymystäkin 🥹💕

Kyllä lokakuu mulle kelpaa selkeästi, kun on hommiin aikanaan ryhdytty ihan tietoisesti 🤣 Ei ole mikään top3 kuukausi itselle. Että just top10 listalla sijalla 10. Ja nyt varmaan saan keskenmenon kun sanoin näin ikävästi. Pitkään oon meinannut tähän vastata.

Luulen kyllä, että tämä syntyy jo syyskuussa, jos kaikki menee hyvin ja lapsi on terve. Eli jos en saa keskenmenoa tai muuta ikävää, niin kaikki menee hyvin ja saan raskausmyrkytyksen 😂😂

No katsotaan onko ma kaikki rakenteet vinksallaan NT-ultrassa.

Kyllä lokakuu mulle kelpaa selkeästi, kun on hommiin aikanaan ryhdytty ihan tietoisesti 🤣 Ei ole mikään top3 kuukausi itselle. Että just top10 listalla sijalla 10. Ja nyt varmaan saan keskenmenon kun sanoin näin ikävästi. Pitkään oon meinannut tähän vastata.

Luulen kyllä, että tämä syntyy jo syyskuussa, jos kaikki menee hyvin ja lapsi on terve. Eli jos en saa keskenmenoa tai muuta ikävää, niin kaikki menee hyvin ja saan raskausmyrkytyksen 😂😂

No katsotaan onko ma kaikki rakenteet vinksallaan NT-ultrassa.
Siis saan tosi hyvin kiinni tästä ajatuksesta ja tosta, että menee nyt reisille tää homma kun näin sanoo.

Meillä kans maanantaina nt-ultra vitsit kun kaikki skenaariot ja epäilykset nousee just tälläi pari päivää ennen ultraa. Muuten oon osannu olla ihan tyynesti mut huhhuh.

Siis saan tosi hyvin kiinni tästä ajatuksesta ja tosta, että menee nyt reisille tää homma kun näin sanoo.

Meillä kans maanantaina nt-ultra vitsit kun kaikki skenaariot ja epäilykset nousee just tälläi pari päivää ennen ultraa. Muuten oon osannu olla ihan tyynesti mut huhhuh.

Joo ymmärrän kyllä hyvin 😅

Todennäköisesti kaikki hyvin kuitenkin molemmilla ja musta alkaa toi lokakuu jo tuntua paremmalta nyt mietittyäni asiaa. Ja ihan hauskasti saattaa syntyä jo vaikka syyskuussa.

Ja eipähän tuu sit ainakaan maaliskuulle. Sit ois lasten synttärit helmi-, maalis- ja huhtikuussa. Siinä on oma hommansa järjestää noita kemuja 😅 Et sikäli parempi vähän eri aikaan.

Tosi onnellinen olen ylipäätään. Toivon mukaan vaan olisi terve lapsi. Sit hyvää myös se, että jos laitetaan vanhempainvapaat puoliksi, sattuisi miehen osuus kesälle? En oikein osaa laskea.

Mä olen itse syntynyt lokakuun alussa ja musta itsestä se on tuntunut aina kurjalta, kun silloin sataa aina vettä ja on synkkää.
Nyt tän Tyypin kohdalla mietin vaan sitä, että syntyisi niin että olisi horoskoopiltaan vaaka (eli viimeistään 22.10). Mulla on pikkusisko kuka on skorpioni ja hän oli t-o-d-e-l-l-a raskas lapsena (nyt aikuisena ajoittain edelleen). Tunnen muutaman muunkin skorpionin (aikuisia ja lapsia) ja kaikki ovat sellaisia, no - ei niin helppoja ihmisiä 😅 Esikoinen syntyi 35+4 aivan täysiaikaisen oloisena et jos tämäkin tulee etuajassa niin sit ei olis hätää tämän suhteen 😅

Joo ymmärrän kyllä hyvin 😅

Todennäköisesti kaikki hyvin kuitenkin molemmilla ja musta alkaa toi lokakuu jo tuntua paremmalta nyt mietittyäni asiaa. Ja ihan hauskasti saattaa syntyä jo vaikka syyskuussa.

Ja eipähän tuu sit ainakaan maaliskuulle. Sit ois lasten synttärit helmi-, maalis- ja huhtikuussa. Siinä on oma hommansa järjestää noita kemuja 😅 Et sikäli parempi vähän eri aikaan.

Tosi onnellinen olen ylipäätään. Toivon mukaan vaan olisi terve lapsi. Sit hyvää myös se, että jos laitetaan vanhempainvapaat puoliksi, sattuisi miehen osuus kesälle? En oikein osaa laskea.
Me tehdään vanhempainvapaat varmaan samalla tavalla miten marrskuisesta. Eli mä olen kotona loka-elokuun ja sit puoliso on vuoden vaihteeseen ja sit menee päiväkotiin. Mun työn luonteen takia tää on sillai helppo miettiä.

Mä olen itse syntynyt lokakuun alussa ja musta itsestä se on tuntunut aina kurjalta, kun silloin sataa aina vettä ja on synkkää.
Nyt tän Tyypin kohdalla mietin vaan sitä, että syntyisi niin että olisi horoskoopiltaan vaaka (eli viimeistään 22.10). Mulla on pikkusisko kuka on skorpioni ja hän oli t-o-d-e-l-l-a raskas lapsena (nyt aikuisena ajoittain edelleen). Tunnen muutaman muunkin skorpionin (aikuisia ja lapsia) ja kaikki ovat sellaisia, no - ei niin helppoja ihmisiä 😅 Esikoinen syntyi 35+4 aivan täysiaikaisen oloisena et jos tämäkin tulee etuajassa niin sit ei olis hätää tämän suhteen 😅
Mun puoliso on lokakuun lopussa (muistaakseni olisko just skorpioni) :D

Jotenkin tuntuu hurjalta ajatella että 35+4 voisi olla jo täysiaikasen oloinen, mutta vauvoja on niin moneen. Tuntuu, että somessa tms. ennenaikaiset vauvat määritellään aina pieniksi ja keskosiksi vaikka ei olekaan sit välttiin näin.

Silloin lääkäri meinasi, että olisi laskettu aika ollut pielessä, kun mulla sitä alkuraskaudessa veivattiin moneen kertaan 😊 51cm /3345g oli syntyessään. Heräiltiin useammin syöttelemään kuitenkin, kun oli ”ennenaikainen”.

Silloin lääkäri meinasi, että olisi laskettu aika ollut pielessä, kun mulla sitä alkuraskaudessa veivattiin moneen kertaan 😊 51cm /3345g oli syntyessään. Heräiltiin useammin syöttelemään kuitenkin, kun oli ”ennenaikainen”.
Näin mä jäin vähän miettimään. Onko tää lokakuinen teidän toinen? Mulla oli myös esikoisesta spekulaatiota lasketusta-ajasta, mutta kyse oli vaan parista viikosta. Nyt tässä raskaudessa oli ihan kauheat paineet siitä, että laskettu aika menee "oikein" eikä mun tarttis sit loppuraskaudessa miettiä sitä.

Takaisin