Mitä luette? (eli keskustelua vauva-oppaista ja odotuskirjallisuudesta)

Varmasti oppisin paljon vauvakirjoista ja -oppaista, mutta mää oon niin laiska lukemaan ;D Mulle riittää Vauva-lehti ja se neuvolan vihkonen. Itselle ehkä ne tarpeellisimmat ohjeet ja neuvot on olleet vauvan puhdistukseen (napa, tytön alapesu jne.) liittyvät ja sitte kaikki, missä on kerrottu kiinteiden aloituksesta (en tajunnu, että porkkanapottuvelli oli eri asia kuin pottua ja porkkanaa purkissa :D). Synnärillä olin aikoinaan niin muissa maailmoissa ja neuvolasta en jotenkin osannut kysyä. Siispä luin muutaman oppaan :)
 
No tunnustaudunpa siis ihan häpeilemättä uusavuttomaksi, sillä tykkään kyllä lukea oppaita. Samoin kyselen mieltä askarruttavista asioista neuvolasta, äidiltäni sekä jo synnyttäneiltä kavereiltani. Haenpa vielä lisäksi tietoa netistä ja olen tällä foorumillakin kysynyt joskus mielipiteitä tai kokemuksia jostakin...! Maalaisjärjellä en koe pärjääväni, sillä se kuitenkin vaatisi ehkä edes jonkinlaista kokemuspohjaa tueksi, mitä minulla ei näissä asioissa ole lainkaan.
 
Muokattu viimeksi:
On itsekin tullut luettua jos jonkinlaista opasta. Nyt tunnen jo pärjääväni osittain ilman :grin Mä kaipasin lähinnä tietoa lapsen/vauvan sairastamisesta ja siihen liittyvää kirjallisuutta onkin eniten luettu. Muuten olen pärjännyt aika hyvin juurikin vaun foorumilla ( :Heartred ), vauva - omistajan oppaalla ja vauva - lehdellä.
 
Miekin oon lukenu jonkun verran oppaita, ihan käytännönläheisiä vauvan hoitoon liittyen ja sitten sellasta korkealentoisempaa kasvatukseen liittyen. Kyllähän sitä maalaisjärjelläkin pärjää ja jonkun verran mullakin kokemusta vauvan hoidosta,mutta kyllä mie tykkään tarkistella ihan faktoja ja saada erilaisia näkemyksiä, niistä voi sitten valita siihen omaan katsomukseen sopivan toimintatavan.
 
Nyt alkaa olla sellanen olo, että ois kiva lukee jotain vauva- ja synnytyskirjallisuutta, mutta samalla oon vihdoin tajunnut, että on oikeesti kiire saattaa opinnot loppuun, joten luen kyllä ihan muita kirjoja nyt.
 
Takaisin
Top