Mitä lisävitamiineja suosittelette?

newi

Näppärä viestien naputtelija
Apteekkireissu edessä ja ajattelin ostaa jonkinlaisia lisävitamiineja raskausajalle. Onko ehdotuksia, mielipiteitä tai muuta sanottavaa, mikä olisi hyvä ja mikä ei? :)
 
Foolihappoa ja d-vitamiinia suositellaan yleisissä ohjeissa. Itse olen syönyt Multitabsin tai Multivitan raskaus-vitamiineja. Niistä saa molemmat edellä mainituista. Mulla on lisäksi kalkki kun en juo maitoa. Raskauden puoleen väliin asti söin myös raskaus-Omegaa.
 
Aamu sen jo sanoikin, että foolihappo ja d-vitamiini ovat tärkeitä, ja samoin sitten kalsiumi.

Itse söin koko raskauden ajan Multivitan Raskaus ja Imetys -monivitamiinivalmistetta, ja jatkan vielä samalla nyt imetyksenkin ajan. Siinä on tosiaan tärkeimmät vitamiinit, hiukan rautaa, magnesiumia yms.
Loppuraskaudessa söin lisäksi magnesiumia vielä erikseenkin kun mulla oli niin paljon jalassa kramppeja, magnesium auttoi siihen.
 
Ite söin perus raskaanaoleville tarkotettuja multivitamiineja, ja lisäksi piti vielä napsia rautatabletteja niiden lisäksi. Ylimääräset raudat tosin alotin vasta kun jonkun tarkastuksen yhteydessä käsivät alottaa.
 
Mullakin molemmissa raskauksissa ollut satunnaisesti käytössä mammavitskut! Myös omegaa nappailin kun meillä ei tuota kalaa paljoa syödä
 
Mä söin multivita raskaus ja imetys + obsidan rautalisää. Rautalisää söin kyllä vähemmän, mutta synnytyksen jälkeen oli myös pakko syödä.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos vastauksista! :) Kävin eilen ostamassa Minisunin mama vitamiineja ja mietin, että varmaan pitäisi omegaa myös ottaa kun ei itsekään tule kauheasti kalaa syötyä..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Noista omegoista on puhuttu että ne olis hyvä lopettaa viimeistään rv 36 kun voivat lisätä verenvuototaipumusta. Ite taisin jättää ne pois jo puolen välin tienoilla kun loppuivat enkä viitsinyt enää ostaa uutta. Ovat aika hintavia.
 
maitohappobakteerit ovat myös hyväksi raskaana ja imettäessä. suojaavat lasta allergioilta ja iho-ongelmilta, joidenkin tutkijoiden mielestä myös koliikilta. varsinkin jos on allergiataipumusta perheessä niin maitohappobakteereita suositellaan ennaltaehkäisyyn

jostain vauva-lehdestä bongasin mainoksen Elivo-maitohappobakteereista ja söin niitä varsinkin loppuraskaudesta. olivat suht hintavia, mutta ovat laadukkaita ja Suomessa valmistettuja
 
Eiks se riipu ihan omegoista saako syödä vai ei. Omegat pitää olla siitä kalaöljystä, ei kalanmaksaöljystä.

Ja omegat on muuten sellanen et kannattaa ehdottomasti syödä imetyksen aikana; imetys kuluttaa niitä aika kivasti. Vaikuttaa nimittäin muistiin paljon :wink Mul on sellanen harvapää nykyään että...
 
Toi maitohappobakteerien yhteys koliikkiin on mulle muuten ihan uus tieto :eek: Mut niin sitä vaa uutta oppii :)
 
tuolta aiemmin mainitsemaltani Elivo-merkiltä löytyy maitohappobakteerien lisäksi myös omega-valmiste joka sopii raskaana oleville sekä imettäville, Elivo Omega-3 Vahva
 
Takaisin
Top