Mitä kuuluu?

Mitäs kaikille kuuluu?

Tämä syksy alkaa tuntua ihanalta, lapset pitävät lätäkköleikeistä ja lenkkeilykin koiran kanssa on mukavaa kun ei hiki valu. Halloweenkoristelut ja askartelut ilahduttavat ja ruska on kaunis! Tuntuu pikkuhiljaa olokin paremmalta, kun ei koko ajan enää hormoniherkkää kroppaa tule sekoitettua hormoneilla niinkuin nää moooonta tuskaista kuukautta on ollut neljän eri valmisteen kanssa. Ja sain pitkästä aikaa tulleen migreenikohtauksen vuoksi lopulta kiellon e-pillereihin. Tavallaan toivon että kierto on pitkään tauolla ja kierto pitkä pillereiden lopetuksen jälkeen, ettei ovulaatiota ja kammottavia turvotuksia, mielialaoireita ja muita tule hetkeen. Seuraavaksi kokeillaan syklisestu ovulaatiosta menkkoihin uudella mielialalääkkeellä mikroannoksella että auttaako, käsittääkseni ihan passeli PMDD:n hoitoon.:smiling-eyes:
 
Mitäs kaikille kuuluu?

Tämä syksy alkaa tuntua ihanalta, lapset pitävät lätäkköleikeistä ja lenkkeilykin koiran kanssa on mukavaa kun ei hiki valu. Halloweenkoristelut ja askartelut ilahduttavat ja ruska on kaunis! Tuntuu pikkuhiljaa olokin paremmalta, kun ei koko ajan enää hormoniherkkää kroppaa tule sekoitettua hormoneilla niinkuin nää moooonta tuskaista kuukautta on ollut neljän eri valmisteen kanssa. Ja sain pitkästä aikaa tulleen migreenikohtauksen vuoksi lopulta kiellon e-pillereihin. Tavallaan toivon että kierto on pitkään tauolla ja kierto pitkä pillereiden lopetuksen jälkeen, ettei ovulaatiota ja kammottavia turvotuksia, mielialaoireita ja muita tule hetkeen. Seuraavaksi kokeillaan syklisestu ovulaatiosta menkkoihin uudella mielialalääkkeellä mikroannoksella että auttaako, käsittääkseni ihan passeli PMDD:n hoitoon.:smiling-eyes:
Kiva kuulla, että siellä alkaa olla vähän seesteisempi tilanne hormonien kanssa :smiling-eyes: Kerro ihmeessä kokemuksia sitten, kun tuo mielialalääke on käytössä. PMDD:stä on niin vähän tietoa, joten kokemukset kiinnostavat.

Tänne kuuluu hyvää. Vauva on huipputyyppi, ja nautin täysillä kotona olosta taas :red-heart: Pikkuhiljaa pitäisi miettiä miten ehkäisyn kanssa tässä raskauden jälkeen kun se jälkitarkastus on ensi kuussa. Mies ei halua enempää lapsia, mutta en itse ole ihan varma asiasta. Haluanko kierukan, jos kolmonen saa luvan tulla jos on tullakseen? Vielä on aikaa miettiä. Viime synnytyksen jälkeen tuli vahvasti olo, ettei lapsiluku ole tässä, ja taas sama juttu, vaikka tämän piti olla tässä.
 
Kiva kun nyt tuntuu paremmalta Bella Swan! 😊 Toivottavasti mielialalääke toimii.

Ihanaa kun saat nauttia vauva-ajasta Starlight-. 🥰

Täällä on syyslomareissaajat palanneet kotiin. Ihan mukava täällä oli kuopuksen kanssa kaksin, mutta kiva kun on taas kaikki kotona. Esikoisesta oli kivaa kun äiti hoiti taas hänen iltatoimet. Kuopus taas huutelee äidin perään. Päädyin imettämään hänet täällä illalla uneen ja nyt tietenkin kaipaa sitä taas kun isi nukuttaa.
 
Mulla ei koskaan kierto käynnistynyt ilman apua viimeksi, kun teininä lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Nythän voitaisiin toivoa samaa, ettei tarvitse hetkeen kärsiä ovulaation seuraamuksista jotka minulla on katastrofaaliset:Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Lapsiluku. Se onkin työmaa. Vaikka haluaisi, ei se aina ole niin yksinkertainen asia. Aina ei tärppää. Elämäntilanne ja resurssit saattavat olla varsin huonot. Tai sitten ei olla puolisoiden kanssa samalla linjalla!
 
Hei! Kiitos 😍! Menen mielestäni normi aikaan ultraan viikolla 13.
Me käytiin noilla viikoilla esikoista odottaessa Kätilöopistolla nt-ultrassa ja oli aivan ihana päivä, raskaus konkretisoitui ja vihdoin saatiin nähdä pikkuinen!:smiling face with heart-eyes: Toivottavasti aika menee nopsaan ja pääsette pian ultraan, se odotus on niin kutkuttavaa!
 
Tuntuu että talvi ja joulu saa jo tulla. Jotenkin tosi jouluinen tunnelma heti kun vähän koristelee!🎅 Ja olisipa ihana saada jouluvauva, jouluhullun unelma! Mulla on vauvakuume taas ihan kamala.
 
Minäkin odottelen talvea ja joulua, vaikka en mikään suuri joulufani olekkaan. Jotenkin joulu on saanut hieman suuremman merkityksen nyt kun itsellä on lapsia, ja he odottavat joulua niin kovasti. :red-heart:

Odotan, että päästään leipomaan pipareita ja joulutorttuja esikoisen kanssa. Lähelle kotia tulee myös joulutori, jonka kiertelyä odottelen sen mukavan tunnelman takia.

Katselin juuri kaikenlaisia söpöjä jouluasuja vauvoille. Esikoiselta on tallessa vielä pieni tonttupuku ensimmäistä joulua varten, toivottavasti mahtuu tuon kakkosen päälle :smiling face with heart-eyes:
 
Ruska alkaa olla ohi ja tuntuu olevan taas vain kylmää, märkää ja pimeää. Joten tästä eteenpäin odotan vain talvea ja lunta. (Pikkupakkaset ei tunnu yhtään niin kylmältä kuin naamaan vihmova kylmä sade ja isommillakin pakkasilla on helpompi pukeutua sopivasti kuin nyt.) Joulua kohtikin tässä alkaa jo valua. Tai ainakin halloween koristeet voisi poistaa kun pyhäinpäiväkin meni jo.
 
Mun hullu mysteeriväsymys ja cheat day cheat dayn perään taisi olla luteaalivaiheen oireita 🤪 Nyt vasta tajusin kun hirveän vihanen olo. Eikä mulla tietenkään oo niitä uusia lääkkeitä. Tosin jos ei tästä pahene, pärjäisin. Oon vähentänyt kofeiinin, sokerin, kaiken hötön aivan minimiin, sit aloitin uuden purkin jotain pms-lisäravinnetta. Olisipa helppoa kun ne auttaisi ja no onhan mulla ollu jo kauan käytössä kasa noita lisäravinteita ja muita jotka saattaa auttaa myös vähän.

Aivot ei oikein toimi, höntti olo.

Mitäs muille? Joko ootte tehny hankintoja pukin konttiin? Mä oon hiljalleen hommannut lapsille, pitäs vaan paketoidaki loput.
 
Lapsille on jo vahingossa hankittu sen verran monta lahjaa, ettei hankita itse enempää ellei nyt muuten jää jokin ykköstoive toteutumatta. Aikuisten lahjat taas on ihan auki. No puolison lahjasta on sentään ajatus. Kaikilla muilla paitsi kuopuksella on myös jo joulukalenteri. Kuopuksen kummi halusi viime vuonna hankkia kuopukselle niin ei ole nyt hankittu itse, jos hän haluaa taas hoitaa sen puolen.

Muutenkin alkaa ehkä jo vähän joulumieltä hiipiä paikalle. Glögiä ja joulusuklaita on jo nautittukin. Hyvä niin, tämä marraskuu on muuten niin harmaan ankea.
 
Marraskuu vaihtuu pian joulukuuhun. Esikoinen näki ensimmäistä kertaa elämässään joulupukin kauppakeskuksessa ja siinä riitti ihmettelyä. Edellisinä jouluina on ollut niin pieni, ettei ole ymmärtänyt pukista mitään ja kaiken lisäksi korona jylläsi. Vieraileeko pukki monen kotona tänä jouluna? Meille ei taida tulla pukkia käymään, mutta nyt hänet on sentään bongattu. 🎅

Lasten joululahjat melkein hommattu. Tänä vuonna ei osteta kauheata kasaa heille, kun leluja on niin paljon jo. Joulukalenteritkin odottaa kaapissa avaamista. Aikuisille annamme aineettomia lahjoja, lastenhoitoapua, elämyksiä.. Niitä vielä mietin tässä :smiling-eyes:
 
Meille kyl ehkä tulee pukki, kun mun kaveri ehdotti että voisi tulla. 😅 Meidän taapero on kyl tosi innoissaan tontuista ja sanoo joulupukkiakin tontuksi, että ehkä se ois ihan kiva juttu. Jotenki vaa jo etukäteen masentelen sit sitä et kaikki pitää aikatauluttaa sit sen pukin käynnin ympärille.

Mulla on joululahja hommat ihan levällään vielä. Vähän jotain ideaa ja alottanu tekemään muutamia hommia.
 
On tunnelmallista aikaa! :smiling face with heart-eyes:

Leivottiin itsenäisyyspäivänä torttuja, ja viikonloppuna on luvassa ensimmäiset piparileipomiset, kun lasten serkut tulevat käymään.

Lunta on tullut todella paljon ja hankiin jää jumiin. Taitaa vaunulenkit jäädä pihalla pyörimiseksi muutaman päivän ajan, kunnes tilanne vähän rauhoittuu.
 
Miten voi olla jo jouluviikkko? Nyt tekisi mieli pysäyttää aika. Ensi vuosi on töitä, töitä ja töitä, nyt tuli hirvee haikeus että tässäkö mun hoitovapaat olikin. Onko muilla ollut samaa? No mielihän on tässä tänä vuonna vaihtellut kiitettävästi, että haluanko olla kotona vai töissä.
 
Miten voi olla jo jouluviikkko? Nyt tekisi mieli pysäyttää aika. Ensi vuosi on töitä, töitä ja töitä, nyt tuli hirvee haikeus että tässäkö mun hoitovapaat olikin. Onko muilla ollut samaa? No mielihän on tässä tänä vuonna vaihtellut kiitettävästi, että haluanko olla kotona vai töissä.
Kuulostaa tutulta. Töihinpaluu oli kamalaa ja viimeinen kuukausi hoitovapaata meni lähestulkoon kokonaan siinä, että surin kun piti mennä töihin. Aika auttoi kuitenkin ikäviin tuntemuksiin ja tilanteeseen tottui. Tsemppiä töihinpaluuseen :red-heart:
 
Kuulumiset voi tiivistää 4kk hulinoihin ja väsymykseen. Harkitsen hemoglobiinin mittauttamista yksityisellä. Julkisella tyrmättiin, kun totta kai heräilevän vauvan äitiä väsyttää. 🙄

Joulunaika oli enimmäkseen ihanaa aikaa, mutta kiireistä ja kun ehti pysähtyä väsymys vyöryy yli. 🥱
 
Kuulumiset voi tiivistää 4kk hulinoihin ja väsymykseen. Harkitsen hemoglobiinin mittauttamista yksityisellä. Julkisella tyrmättiin, kun totta kai heräilevän vauvan äitiä väsyttää. 🙄

Joulunaika oli enimmäkseen ihanaa aikaa, mutta kiireistä ja kun ehti pysähtyä väsymys vyöryy yli. 🥱

Paljon voimia hulinakauteen :red-heart: Täällä on myös hulinoiva vauva, yöt menevät vaihtelevasti ja päivät ovat yhtä huutoa. Kyllä tämä tästä... 😴
 
Takaisin
Top