Mitä kuuluu?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esikko92
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos paljon! :red-heart:
Onnea hirmuisesti. 😍

Meillä ollaan kokoajan kipeenä. Välillä tekisi mieli itkeä ja luovuttaa, kun ei vaan jaksa tätä jatkuvaa sairastelua ja lasten nyt jo kroonista kovaa yskää. Pikkuneiti kuullostaa ihan joltain merileijonalta kun yskii niin kovaa. 😬

Mutta eteenpäin mennään. On tässä elämässä iloakin. Kaunis ruska ja ulkoilu. ❤️

Meillä kans ollaa sairalteltu paljo 🥺 se on kyllä aina aika sydäntäsärkeää ku oma pieni on kipeenä ❤️

Nyt on flunssaa, yks päivä hengittäminen alko tuntuu hankalalta, pumppas ilmaa mahan kautta. Yritettiin antaa avaavaa lääkettä, ku sitä oli kotona valmiiksi. Ei taapero tietysti suostu ottamaan, hirvee huuto, raivo ja itku. Aina se tötterö heilahtaa pois naamalta vaik yrittäis kahen ihmisen voimin antaa. 🤦‍♂️ Onneks se hengitysvaikeus loppu yhessä päivässä, nyt vaa nuha ja yskä.

Ihanaa, onnea Starlight-! 😍

Mun tekisi mieli mennä perhekahvilaan palleroisen kanssa, mutta kun lukee kaikista sairasteluista, vähän epäilyttää.😬 En halua hakea pöpöä palleroiselle. Pieni täyttää vasta 7 viikkoa huomenna. 🥹 Mutta toisaalta tuntuu jo masentavan tämä kotona kököttäminen. Tuun kohta mökkihöperöksi. 😵 Voisi olla kiva tavata muita äitejä.

Mun tekisi mieli mennä perhekahvilaan palleroisen kanssa, mutta kun lukee kaikista sairasteluista, vähän epäilyttää.😬 En halua hakea pöpöä palleroiselle. Pieni täyttää vasta 7 viikkoa huomenna. 🥹 Mutta toisaalta tuntuu jo masentavan tämä kotona kököttäminen. Tuun kohta mökkihöperöksi. 😵 Voisi olla kiva tavata muita äitejä.
Kyllä minusta uskaltaa mennä, jos vaan mieli tekee seuraan. 😀 Me harrastettiin vauva vuoden aikana muskaria ja vauvauintia. Ei minusta mitenkään merkittävästi lisännyt sairastelua. Nyt lähinnä hoidon alku meillä aiheuttanut tän.

Tosin minä en vielä noin pienen vauvan kanssa jaksanu pahemmin käyä missään, et meidän harrastellut alko vasta ku vauva oli ehkä 4 kk. Mut siis lähinnä sen takia et musta mun voimat meni ihan normi elämiseen ja sit vasta ku vauva oli isompi alko kaivata muutaki kun kotona oloo. 😂

Samaa sanon kuin Pikkupikkupikkunen. Perhekahviloista ja vauvaharrastuksista ei saa yhtään samaan tapaan tauteja kuin päiväkodista. 😊 Niihin ei varmaan vanhemmat koe niin paljoa tarvetta tuoda "vain vähän kipeitä" tartuttamaan muita. Kävin aikoinaan esikoisen kanssa perhekahvilassa jo aika pienenä ja sairastelu alkoi kun lapsi aloitti hoidossa. Rohkaisen siis menemään jos mieli tekee.

Ei meidänkään esikoinen ollut koskaan vauvana kipeä, vaikka käytiin vauvauinnissa ja vauvaklubissa (kunnes korona pisti kaikki paikat kiinni) ja nähtiin ystävien lapsia. 1-vuotiaana sai ekan flunssan, maagisesti just ennen hoidon aloitusta.

Noin pieni vauva ei vielä missään lattioillakaan nuohoa niin tuskin hän mitään tautia sieltä nappaa @Esikko92

Sinne vaan :)

Kiitos onnitteluista :red-heart:

@Esikko92 jos siltä tuntuu, niin perhekahvilaan vaan, pääsee sieltä poiskin jos alkaa ahdistamaan tai ei tunnu omalta jutulta. Ymmärrän että pienen vauvan kanssa liikkuminen tässä syksyisessä flunssa- ja koronakaudessa ei kamalasti houkuttele. Näihin täytyy aina yrittää löytää joku kultainen keskitie mikä tuntuu itsestä hyvältä.

Tietysti on kuntakohtaisia eroja, mutta monessa paikassa järjestetään myös jonkinlaista ulkotoimintaa. Minä tykkään käydä asukaspuistoissa, sillä täälläpäin järjestetään avointa varhaiskasvatusta ulkona lapsille. Tällä linjalla varmasti jatketaan kun esikoisella ikää sen verran, että kaipaa seuraa. Vauva voi nukkua vaunuissa sen aikaa. Puistossa on myös muita pienten lasten vanhempia, ja tuo ulkoilu tuntuu itsestäni turvallisemmalta ajatukselta kun minullakin on ihan pieni vauva. Vielä ei tosin olla vauvan kanssa käyty puistossa kun on reilun viikon ikäinen, mutta tarkoituksena olisi sitten kun on tottunut enemmän tähän ulkoiluun.

Kiitos kaikille! Jospa minä sitten uskaltaudun. 🫣 Sopivasti olisi lyhyt matka yhteen perhekahvilaan. Se on auki aina keskiviikkoisin, joten menen sinne ensi viikolla. 😁
Hyvä sinä!
Tulehan sit kertomaan kannattiko. " Kaikkea voi kokeilla kerran ja tarvittaessa toisenkin ... paitsi jos ei itse tahdo! " 😚

Hormoonit!
Joka toinen päivä on kätevää kun mies on ja asuu niin ihanan kaukana (350-1000km), eikä ole yhtään kiinnostunut minusta tai "minun"lapsestani
ja
joka toinen päivä tekisi mieli löytää riittävän iso drone, jonka avulla pääsisin hänen luokseen ja isä tuntisi lapsensa liikkeet! 🌸🌸🌸🌸

Hormoonit!
Joka toinen päivä on kätevää kun mies on ja asuu niin ihanan kaukana (350-1000km), eikä ole yhtään kiinnostunut minusta tai "minun"lapsestani
ja
joka toinen päivä tekisi mieli löytää riittävän iso drone, jonka avulla pääsisin hänen luokseen ja isä tuntisi lapsensa liikkeet! 🌸🌸🌸🌸
Hormoonit :red-heart: Muistan itse samoja ajatuksia kummastakin pidemmälle jatkuneesta raskaudesta. Yhtenä päivänä jopa miehen hengitys ärsytti, ja olisin voinut potkaista hänet kuuraketilla lähimmälle planeetalle hengittelemään syvään. :rolling: Toisena päivänä halusin vain olla miehessä kiinni enkä missään tapauksessa päästää häntä pois.

Meillä on ollut aika väsynyttä. Esikoinen taitaa olla loman tarpeessa. Onneksi kohta alkaa syysloma. Ja itse alan väsyä kuopuksen yöheräilyyn. Herää suunnilleen joka yö kahdesti ja haluaa tissiä. Vähän mietin, josko syysloman jälkeen yrittäisi karsia yhteen. Syyslomalla en ala, kun mies lähtee esikoisen kanssa reissuun. Tai ainakaan ennen heidän paluuta en ala. Mies kun saa paljon helpommin takaisin nukkumaan, äidiltä vaaditaan tissiä.

Tekee niin mieli Madeiralle lämpöön, valoon (oikeasti olen syysihminen ja aiemmin nauttinut Suomen syksystä) ja laiskotteluun.
Piti lähteä sinne marraskuussa, mutta kiinteistön osto vaihtoi suunnitelmat.
Nyt pitää olla läsnä seuraamassa monien asioiden tekemistä siellä ennen talvea tuloa. Itselleni urakkana 6 häkki m3 polttopuiden siirto ulkoa sisälle ja pinous puuvarastoon... Voihan halko!

Takaisin