Mitä himoitset?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiuhoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näköjään näitä himoja voi siis tulla ihan missä vaiheessa raskautta vain? Mä elin siinä uskossa, että niitä ei olis ihan alkuraskaudesta.

Mulla ei ole ollut mitään pitkäaikaisia himoja. Ennemminkin kun on paha olo, mielessä siintelee kirkkaasti jokin tietty ruoka, joka maistuis, ja kaikki muu ällöttää. Välillä se apu on graavilohi, sit kiinalainen ruoka, seuraavana päivänä puikulaperunat sienikastikkeella, sen jälkeen tosi kylmä maito tai tomaatit ja sitruunavesi tai kenties vesimeloni. Kumma kyllä seuraavana aamuna ajatus edellisen päivän himoruoasta tuntuu tosi ällöltä! Jostain syystä en voi myös syödä uudelleen lämmitettyä ruokaa, joten varastoon ei kannata kokata mitään, mikä on yhtenä päivänä auttanut huonovointisuuteen. Joka päivä pitäisi juosta kaupassa, koska sitä himoruokaa ei tietenkään ole ikinä kaapissa kun sitä tarvittaisiin.

Yhteistä mun himoille tuntuu olevan, että ne ovat tavalla tai toisella raikkaita. Moni sokeripitoinen, kuten limu, banaanit ja vaalea leipä inhottavat, mutta makeakin menee kunhan siinä on jotain hapanta tai väkevää. Salmiakki, kiivit ja happamat omenat ovat olleet mun pelastus, ne ovat ainoat ruoka-aineet joita voin syödä milloin vain ilman ällötystä.

Yppy: Voi niitä himoja tulla ihan missä vaiheessa vain, minun käsitykseni mukaan. Minä taas olen ennemminkin kuullut, että juuri ihan alussa olisi pahimmat himotukset [:D]

Mulle on tullut ihan kamalia himoja, joita ei voi edes toteuttaa ja se ihan ahdistaa [:D] Mulla on himo MULTAAN (/hiekkaan) ja autotalleihin.... [:-] Eli haluaisin haistella multaa (ehkä jopa maistaakin!) ja vanhoihin likaisiin autotalleihin olisi ihana päästä nuuhkimaan bensan sun muun hajuja [8|][:D] Tuo autotallikaan nyt ei niin ihmeellinen asia ole ajateltuna, että olen kuitenkin autoalalla, mutta silti.. Ihan kammottavia mielitekoja, kun haluaisi oikeasti nuuhkia ja maistella tuollaisia asioita, mitkä eivät ole edes ruokaa.....

Lisäksi jäänpaloja rouskutan nykyään yleensä joka päivä edes yhden. [:-]

Mulle tuli joulun aaton aattona töissä joulutorttua syödessäni hirveä himotus sipaista siihen päälle valkosipulituorejuustoa. Mmm... se oli hyvää [:D] Sanoin työkavereille samassa pöydässä, kun aloin kurkotella sitä tuorejuustoveistä, että älkää nyt sitten pitäkö mua ihan täysin hulluna...

Olen päättänyt olla karkki ja suklaa lakossa tammikuun, ja nyt oon syönyt jäätelöä päivittäin [:D] ....tuntuu että koko ajan on NÄLKÄ !! ¨Siis jos syön vaikka klo 15.00 mahan täyteen täyttävää kotiruokaa, niin klo 17 alkaa jo maha kinuamaan lisää ruokaa!! En tajuu...tulee syötyy iha koko ajan...
HImot on tullu jäätelöön ja valkosipuliin... eteenkin lämpimiä leipiä valkosipulilla voisin olla syömässä koko ajan.. Hedelmiä/vihanneksia en ole nyt juuri syönyt mutta ensi kauppa reissulla sihen saa tulla muutos!!! [:)]

Undulaatti: luin ton sun jutun ja tuli tällänen heti mieleen. Kopion tän nyt suoraan löytämästäni artikkelista "Joskus odottavalla äidillä kehittyy harvinainen pica-oireyhtymä, joka on
pakonomainen tarve syödä esimerkiksi jäätä, savea, liitua, hiiltä,
hammastahnaa tai poltettuja tulitikkuja. Tätä kummallista ilmiötä on
yritetty selittää erilaisilla teorioilla, mutta yhtäkään niistä ei ole laajasti
hyväksytty. Yhden teorian mukaan raskaana olevat naiset syövät ruuaksi
kelpaamattomia aineita yrittäessään alitajuisesti korvata jonkun
ravintoaineen puutosta, ja jotkut tutkimukset ovat yhdistäneet picaoireyhtymän
raudan puutokseen, vaikka yleensä himoitut aineet eivät
sisälläkään merkittäviä määriä rautaa. Selvää on kuitenkin, että picaoireyhtymä
voi heikentää tärkeiden mineraalien imeytymistä, ja jos äiti
täyttää vatsansa ruuaksi kelpaamattomilla aineilla, hän ei saa riittävästi
ravitsevaa ruokaa. Poikkeuksellisten aineiden himoitsemisesta kannattaa
keskustella neuvolassa.

Eli käyppä googlettamassa [;)]

.. pätee tuo näköjään pariin muuhunkin äitiin, kun lueskelin tätä ketkua vähän enemmän [:D]

Olen nyt viikolla 26 ja tähän asti ei mitään ihmeellisempiä himotuksia ole ollut, päinvastoin, ällötyksiä vain, mutta eilisestä alkaen ruokahalu on yhtäkkiä kohonnut pilviin ja erityisesti suklaata ja karkkia menis loputtomia määriä kurkusta alas...täytyy keksiä joku korvike tai sinivalaskoko odottaa...

katusutariina: Joo, niin olen itsekin kuullut ja arvellut, että onkin juuri jotain raudanpuutoksen tyylistä tai jotain.. Eikö nuo omituiset mieliteot ihan ilman raskauttakin yleensä merkitse jotain "puutostilaa"..? No, näkeepähän maanantaina onko raudanpuutosta.. Kiitos silti tuosta, oli mielenkiintoista kyllä lukea [:)]

en himoitse mitään erikoisuuksia[:D] pääasia on että on RAIKASTA[:)] salaattia, hedelmiä....
Nyt vasta loppuraskaudesta siedän jauhelihaa, ukko on ollu ihan tuskissaan kun "ei ole saanut" mitään jauheliharuokaa, kun en oo pustyny sietään sitä hajua [:D]

Mulla Kanssa kaikkea raikasta, esim kurkkua tai tomaattia! Harmittaa kun ei mistään tahdo tuoreita marjoja löytyä. pakastemarjoja meneekin tuhottomasti.
Appelssiineja tekeemieli ja kalaa, myös puuro uutuutena, mutta se auttaakin pahoinvointiini niin sillä on kaksoismerkitys [;)].
mikä olis semmonen hyvä suolanen naposteluvinkki, kun kaikki sipsit ja popparit ällöttää rasvaisuutensa takia?

[:D][:D]näitä on niiiiin hauska lukea.
ittellä ei oikeastaan ole mitäään himotuksia. alussa oli ne mandariinit joita vetelin kilotolkulla ja kaikki raikkaat juomat, vissyt, kivennäisvedet, greippilimut jne.. ne on oikeestaan vieläkin mutta pärjään hyvin ilmankin. välillä tekee tietysti jotain mieli mutta sekin menee yleensä ohi kun jääkaapin avaa. mulla pitäis olla aina ruoka valmiiksi tehtynä että sais syötyä. tää pahoinvointi on niin voimakasta.. kasviksia ja hedelmiä sekä marjoja tulee syötyä ihan sellasenaan tai jugurtin/viilin kanssa.. ainakin pari kertaa päivässä.. joten kai se on sitten se mun "himo" kun muutakaan ei välttämättä saa päivässä alas.........

jään odottelemaan mielenkiinnolla milloin ja minkälaisia himoja mulle tulee.. [;)]

Tuore mango ja banaani on ihan must tällä hetkellä!! Kaikki hedelmät, hedelmämehut yms maistuu todella hyvin [:D]

SIPSEJÄÄÄÄÄÄ [:D] Tekee koko ajan, joka ikinen päivä mieli sipsejä. Ei mitään valkosipulisipsejä yms, vaan pelkällä suolalla maustettuja (ennen raskautta en ees tykänny niistä) . Yks viikko söin varmaan karkeasti arvioituna 2klg suolakurkkuja pelkiltään. Viimeviikolla söin appelsiineja, verigreippiä ja jäätelöä ihan hullunlailla. Paistetun makkaran hajua en siedä, meinaa lentää laatta rasvankärystä. Toisaalta hassua että Hesen ja Mäkin tuoksut on silti hyviä [:)] Neuvolantäti sanoi että mun suolanhimo voi johtua myös verenpaineen alhasuudesta, viimeks oli 110/68. Oisko kellään vinkkiä mitä sitä suolanhimoonsa söis paitsi sipsejä?(ne kun meinaa olla pirun rasvasia) Muut ei vaan oo yhtä hyviä, suolapähkinöitä meinasin kokeilla kunnes muistin että oon allerginen pähkinöille.

Mie oon käsittäny että mitä tahansa juustoja saa syödä kunhan ne on valmistettu pästroidusta maidosta.
Korjatkaa jos oon väärässä.

Juu... ja mulle sanottiin neuvolassa, että tervettä järkeä saa taas tuon pastöroimisen suhteen käyttää. Jos tekee mieli tuorejuustoa, niin ostaa paketin ja syö sitä. Mutta että ei seisota sitä ensin avattuna jääkaapissa päiväkausia ja sitten vasta syö. Kyllä niitä saa ihan tuoreeltaan syödä - ja olen syönytkin juuri näin. Eli vasta-avatuista paketeista, enkä sitten myöhemmin enää.

Siis saako fetaa syödä vai eikö saa?? Anteeks tipahin jo ihan totaalisesti [:D].

Mulla himon kohteena on oma tekemät salaatit, ruisleipä, hedelmät, limu[&o], tiedän pitäs välttää mutta minkäs teet kun kaupassa näkee niin ei voi vastustaa kiusausta. Suklaa, mut sitä ei nyt kauheemmin oo viime aikoina tehny mieli ja marjat, nam. Pakaste marjoja voisin syödä vaikka kuinka paljon ja samoin mysli jogurtin kera... mmmmm. Kauheeta miettii täälä koululla noita herkkuja kun hirvee nälkä tällä hetkellä ja kaikki kävis nytten [:D].

Tekee mieli ekströmin päärynä-omena kiisseliä, salmiakkia ja sipsejä. Lisäksi on pakko saada välillä jäisiä vadelmia. Viikonloppuna oli pakko saada fetajuusto salaattia, Apetit feta-aurinkokuivattutomaatti hässäkkä oli pästöroitu ja kaikki muutkin juustot mitkä oon katsonut. Alussa ei sisällä pysynyt eikä maistunut mikään muu kuin lämpimät juustovoileivät. Tuntuu myös, että salmiakki ja sipsit vie pahan olon pois jostakin syystä. Oon yrittänyt kuitenkin syödä niitä mahd. vähän. Sen alle 50g/päivässä salmiakkia ja muutaman sipsin, enkä niitäkään joka päivä.

Uusin himo on kaurapuuro-raejuusto yhdistelmä. Joskus vuosia sitten sellaista syönyt, mutta viime aikoina lähinnä ällöttänyt. Kohta täytyy mennä laittamaan sitä iltapalaksi. Lisäksi maistuvat mandariinit, pakko saada mikä pakko[:D]

Maksalaatikon himo on välillä käsittämätön, mutta en oo sitä syönyt. Oon ilmeisesti perinyt sen äidiltä, joka kuulemma saattoi syödä kattilalllisenkin kerralla odottaessaan minua.

Tekeeköhän tuota maksalaatikkoa mieli siksi että se on kiellettyä? Kun eihän se mitään varsinaista gourmeeta ole..

Mä söin aikaisemmin pari kertaa kuussa puolikkaan maksalaatikon ja jaoin loput koirille. Nyt nekin on joutunut olemaan ilman herkkuaan kun mä himoitsisin sitä varmaan kupeista kuivamuonan seastakin.. [&:]

Viikot on vierineet ja himotuksen aiheet muuttuneet. Nyt 38+1. Mulla kun on tuo raskausajan diabetes ja tiukka ruokavalio (insuliinikin), on alkanut himottamaan ne kielletyt... Eli odotan kieli pitkällä et vauva syntyy ja pääsen syömään kaikkea sokerista: suklaata, kermakakkua, laskiaispullia hillolla, Runebergintorttuja, salmiakkia ja juomaan oikeeta cokista jne.

Oon tyydyttänyt hinkuja sokerittomalla suklaalla kerran [:'(][:'(][:'(] ja ei auta, nyt ostin sokeritonta salmiakkia (Nellie Dellies) ja se oli ihan ok.

Kai tää tästä. Maksalaatikosta mä tykkään ja söin sitä usein töissä ennen raskautumista, sitä odotan myös saavani kunhan poksun. Sehän on ihan arkigourmeeta [;)].

ALKUPERÄINEN: viimeinen

Kai tää tästä. Maksalaatikosta mä tykkään ja söin sitä usein töissä ennen raskautumista, sitä odotan myös saavani kunhan poksun. Sehän on ihan arkigourmeeta [;)].

Gourmeetahan se onkin! [:D] Rakastan maksalaatikkoa enkä todellakaan ollut sitä ilman joulunakaan.... [:)]

Takaisin