Mitä himoitset?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiuhoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon syöny pari kertaa maksalaatikkoo... Kaverille oltiin neuvolassa sanottu että siinä kaupan maksalaatikossa ei niin paljon maksaa oo, et voi sillon tällön syödä! Pieni pelastus! Ollu kans välillä hirvee himo siihen ja nyt on joulukin pelastettu!! 

Näköjään nuo satsumat - tai mandariinit tai mitkä onkaan - tuntuu olevan aika yleinen himon kohde.
Kaveri kertoi joskus syöneensä raskauden aikana niitä aivan hillittömiä määriä!

miiuhoo: Joo niin näyttävät olevan! [:D] Itselle myös satsumat maistuneet. Menee useita päivässä, ennen en ole syönyt oikeastaan ikinä... 

Itelläni on omenat ja ananas, neku viä sekottaa yhteen niin on aivan tajuttoman hyvää. Sit on mansikka keitto ja puolukka puuro on se ehdoton ykkönen [:D]

Minun erikoisin himotuksen kohde on varmaankin hammastahna... [:D] Sitä lääkitäkseni sitten ostin piparminttupastilleja, niitä valkoisia ja jauhoisia (Pohjanmaan pastilleja?). Tämä on jatkunut keskivaiheilta ihan tänne loppuun (nyt 39+0).

Toinen kaikenvoittava himo alkuraskaudessa oli suolakurkut. Ja nimenomaan säiliöstä irtona ostetut pötkylät, ei mitään purkkikurkkuja. Aloin kerran itkemään kaupassa, kun kauhean oksetus- ja inhokierteen keskellä haistoin kaupassa säiliöstä suolakurkut ja huomasin että NOITA mun tekee mieli jopa syödä! Puristin sitten sitä kurkkupussia sylissäni kuin liiton arkkia koko automatkan...

Suolaa ja maksamakkaraa/maksalaatikkoa himoitsen myös, koska hemoglobiinini ja verenpaineeni ovat luvattoman alhaiset.

Ja tietenkin himoitsen niitä, mitä en voi syödä närästyksen takia, eli kokis, mandariinit, suklaa, mehut, kahvi... [>:]

Lisää himotuksen kohteita: Kokis Zero on juomista ykkönen. Tosin oon yrittäny rajottaa, etten juo ku puolen litran pullon päivässä.

Ihana kuulla, että maksalaatikkoa voi vähän syödä, joulukin on pelastettu!

ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Hammastahnaa ? 8O

Niin, aina kun pesee hampaat niin on hirveä himo ruveta syömään sitä tahnaa. En tiedä yhtään että miksi, se vaan maistuu ja tuoksuu niin herkulliselta nyt. Kuka näitä omituisimpia himoja ymmärtää... [:D]

Minulla ihan alkuviikoilla teki mieli suolakurkkuja, söin niitä monta päivässä. Nykyään himoitsen tuoretta kurkkua, piimää, jauhelihaa ja tonnikalaa. Piimä erityisesti on ollut nyt näiden lähipäivien juttu. Hauska nähdä terveydenhoitajan ilme, kun lukee mun ruokapäiväkirjaa ens kerralla. Minähän siis pidän sellaista tuon raskausdiabeteksen vuoksi niiltä päiviltä, kun mittaan sokereita.

Mulla o ruisleipä,mandariinit,kirsikkatomaatit,kaali,suklaa,ja tuorepuristettu appelsiini mehu ja ainiin tietty popkornit suurimmat herkut ja himon kohteet joita olen syöny.Ruisleivässä vielä kaikenlisäksi Pielaveden Puustellinleipomon vuokaruisleipä....se on TAIVAALLISTA. Menis koko paketti kerrallaan...jo enne raskauttakii ja nyt vielä pahemmat himot sitä kohtaan.(tappelimme kerran veljen kanssa pussin päällisiä että kumpi kerkii enemmä syömää...meni pussi sittten 15minuutissa meillä kahella kerran :P)

Tottakai tietty tekee mieli älyttömästi myös kylmäsavu tai graavilohta mut eipä ole napannu niitä syödä sitten. Ja kunnon maksapihvejä tahtois...ja mykykeitto on mitä himoitsen suuresti ja söin sitten yhden lautasellisen sitä. Keksit o vaarallisii. ne menee jos annan itteni syödä niin paketillinen kerralla, mutta empä ole sitten antanut itteni niitä syödä. Välissä oli himona juustohampurilaiset mutta nyt muuttui tuoretäytettyyn patonkiin ja eniten ketuttaa ku ei voi ottaa siihen aurajuustoa mitä ennemmin söin siinä.

Mäkin haluun kertoo! :)

Mulla oli alkuraskaudessa ihan älytön himo veriappelsiineihin ja retiiseihin. Nyttemmin huomaan kanssa satsumakulutuksen kasvaneen, tosin hedelmähyllyllä mulla muutenkin menee aikaa... kotoa usein löytyykin sitrushedelmiä, banaania, omenaa, kiiwiä... kiiwi on vaan alkanut kutittamaan ihoa lievästi, joten sitä joutuu sitten rajoittamaan.

Myös suklaa ja namit on tippuneet ihan koko raskausajan! Niin, ja uusimpana; vaniljamunkit! Minä, joka en juurikaan aiemmin ole tykännyt pullista, viinereistä ja kekseistä... mutta nyt menee, ostan ihan kotiinkin! Tosin paino vielä tässäkin vaiheessa (rv 32+4) lähtötilanteesta vain +1,5kg, joten ei mulla mitään hätää oo ;)

Voi että SannaKoo, mulla on kans kova yritys pitää painonnousu noissa sun lukemissa! Kun itsellä on tuota ylimääräistä noin 15-20 kiloa valmiiksi, niin en mielelläni tähän kamalasti kiloja kerää enää päälle!! Toistaiseksi on ihan hyvin mennyt, nyt on paino 1kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa [:D]

Mulla on nyt alkanut olemaan ihan hillitön himo mun lempisalmiakkeihin; suolaisiin salmiakkivaahtokarkkeihin [:)] Sikäli normaalia, että ennen raskauttakin kun karkkikaupassa kävin, mukaan lähti aina ehkä 10 erilaista salmiakkia ja muutama hedelmäkarkki palan painikeeksi. Salmiakki on lemppariani, nyt vaan tuntuu tulevan ylitse pääsemättömiä himoja siihen lähes päivittäin.

Se on kumma, miten on alkanut tekemään mieli kaikkea sellaista, minkä syömistä pitäisi varsin tarkkaan miettiä.. [:D] Salmiakki on ihan ehdoton, samoin keksit ja pullat, ja maksamakkara. Toisaalta myös salaattia (varsinkin kanasalaattia) himoitsen melkein joka päivä, ja Bon Aquaa on tullut suurkulututettua. Eli vähän samoja asioita kuin ennen raskauttakin, sitä en ole huomannut että jostakin kesto-inhokista olisin alkanut pitämään raskauden myötä. Ainut on tuo sokeri, karkkien ja keksien muodossa, mitä tulisi tavallista enemmän kulutettua jos en sitä kulutusta vahtisi. [:)]
No yksi mikä on, niin mehujäätelö on oikeastaan ylitse muiden! Pari viikkoa sitä niin paljon ajattelin, että kaupasta piti ostaa sitten parikin pakkausta mehujäätelöitä. [:D]

Hassuja juttuja sitä himoitaan.. [:D]

Mulla on alkanut nuo himot jäämään pienemmälle, paitsi että koko ajan on nälkä.. Eli jos ei olis kontrollia, niin söisin varmaan kolmen miehen edestä! Mätitahna ja suklaa kyllä himottaa vieläkin.. Ei siis yhdessä, vaan ihan omillaan.. [:D] mutta mätitahnaa tuoreen ruisleivän päälle.. nam.. ai että olis hyvää, ja olen kyllä silloin tällöin maistanutkin. Ja suklaata sitten menis levytolkulla. Varsinkin Maraboun Digestive- ja Daimlevyt maistuis..

Alkuajoilta muistan myös, että yhtäkkiä hedelmiä ja tuoreita vihanneksia teki mieli paljon enemmän ku ennen. Pieni varoituksen sana tähän, että myös hedelmät voi nostaa yllättävänkin paljon verensokeria! Ettei kannata niitäkään mättää ihan mielinmäärin. VArsinkaan, jos on rasitusta diabetekseen..

suolakurkkujen maustelienta tekee mieli, omenat ovat upeita ja viinirypaleet! ja kauhea jano jatkuvasti. Ja syon kaiken mihin silmat tormaa, joudun rajoittamaan itseani vahan makeisten suhteen :)
paino ennen raskautta oli 62kg ja nyt on rv21+2 ja on jo 69kg. [;)] Olen ylpea masustani!

UNOHDIN NAMA LISATA: ja viela suolttua lohta ja tuoretta sitruuna paalle, sitrunan syon muutenkin kuorineen nyt jatkuvasti, ennen en voinut edes nuolaista! 

Jännä noitten omppujen kanssa, yllätyin että näin monella ne himona kun ite lukeudun niihin myös:D Eräänkin kerran mies soitti ja kysyi mitä kaupasta pitää tuoda ja vastaus oli että "ihan sama kunhan tuot omenoita. Paljon." Kaupassa en ite pysty menemään ollenkaan lihaosastolle, yökyökyök.[:'(] Sekin outo kun ihan alkuraskaudesta kuola alkoi valua kun ihmiset osti makkaraa (kassalla olen töissä).. Sitten se yökötti. Onneks nyt alkanut olo helpottaa.

Ja voi salmiakkia, himoitsen! Onneks tuo ukkeli on hyvä säännöstelijä, käy nappaamassa pusseista hyvin pitkälti ne mustat:)

Ja tämä ei oo itellä mutta hauskoja outoja kanssa mitä oon kuullu; kaakeleitten välistä laastin rapsiminen ja syöminen, ja kynttilän tali. [:-]

Takaisin