Mistä kattavin lapsivakuutus?

Tarza 79

Oman äänensä löytänyt
Hei, kyselisin lapsivakuutuksesta. Mistä saisi kattavimman lapsivakuutuksen? Muut vakuutukset tapiolassa, olen pyytänyt sieltä tarjouksen. OP:lla saisi ensimmäisen vuoden ilmaiseksi Mielipiteitä?
 
Meillä kaikki if:ssä ja on toiminut kaikki hyvin. Omavastuu 100€/vuosi, joka tarkoittaa siis lähes 1 käyntiä yksityisellä. Kivasti ollaan saatu kaikki perusvoiteista lähtien korvauksia.
 
Me päädyttiin OP Pohjolaan, mun mielestä siellä oli kattavin vaikka ei korvaakaan perusvoiteita (harva korvaa). Ja sieltä ei tarvinnut ottaa kotivakuutusta. Nyt kun on se eka vuosi ilmaiseksi-kamppanja, on kaikkien niiden lisäkorvauspalvelujen (esim. psykoterapia ja fysioterapia tais kuulua niihin) omavastuu nollassa, niin sen voi sitten vuoden päästä nostaa esim. sataseen niin hintakin tippuu aika reippaasti. Se vuoden ilmainen jaksohan alkaa siis siitä hetkestä kun sen vakuutuksen ottaa, eli ei siis tarkoita vauvan ekaa elinvuotta.
 
Juu meillä kans op:ssa ja se 100e omavastuu sit myöhemmin tarkottaa tosiaan käytännössä yhtä käyntiä yksityisellä lääkärillä :) kaikki muutkin vakuutukset ja pankkiasiat on op:ssa joten oli luonteva valinta
 
Meillä on kaikki vakuutukset lähitapiolas että en tiä viittiikö vaan yhtä ottaa op:hen.. Vai onko teillä kaikki op:s?
 
Meillä ei oo op:ssa muuta kuin nyt tuo lapsivakuutus, muut on fenniasta mutta niitten vauvavakuutus ei kelvannut meille edes keskittämisalennuksineen.. :dummy1:
 
Meillä muut vakuutukset tapiolassa, mutta op:sta saatiin kattavin lapsivakuutus 100 omavastuu/vuosi.
 
Op:lla on varmasti kattavin mutta myös kallis (yli 600€ vuosi). Just tänään sieltä soitettiin ja kerrottiin mitä se tulisi maksamaan ilmaisen vuoden jälkeen. Korkeintaan voisi sen yhden vuoden ottaa ,kun on 0 euroa.

Laskin itse ifiltä kaikilla eduilla (555€) ja pyysin tarjousta lähitapiolalta. Vaihtoehdot ovat joko lähitapiola tai op, kun vakuutukset on lähitapiolalla ,mutta muut tilit itsellä op:lla.
 
Esikoisella meillä on op:lla, on kyllä tosi kattava.. hintaki ihan ok ku on keskittämisalet. tälle helmikuiselle ei nyt vakuutusta saada joten varmaan tuo esikon vakuutuski irtisanotaan ku sil rahalla käyttää tätä toista sit monta kertaa korvalääkärillä. halkiolapsilla ku liki 98% on liimakorva o_O toiv. ei nyt tuo esikkoki ala korvia oireileen pk-alotuksen kunniaksi.. eka korvatulehdus nyt liki 1v 8kk iäs.. et tähän asti ollu vähällä käytöllä hänen vakuutus ja toivottavasti jatkuis niin :angelic: kopkop..
 
Siinä OP:n vakuutuksessa kannattaa ottaa huomioon se, että se hinta ekan vuoden jälkeen (reippaasti yli 600€) on tosiaan ilman omavastuuta niissä lisäturvissa. Laskettiin vakuutusneuvojan kanssa, että sit jos sen ilmasen vuoden jälkeen laitettas niihin omavastuuks esim.150€ ja normi omasvastuu olis sen 100€ vuodessa, niin hinta tippuis jo lähemmäks 500€.

Toi vakuutusviidakko on kyllä niin sekava ja kaikki noi lisäturvat ja niiden omavastuut jne sotkee viel entisestään. :confused: Ja kans toi vakuutuksen voimassaoloaika mietitytti, toki hyvä jos on voimassa 100-vuotiaaksi vs. 18-vuotiaaksi, mutta maksaako vanhemmat yleensäkään lastensa vakuutuksia viel täysi-ikäisyyden jälkeen ja kellä opiskelijalla on varaa maksaa yli 500 € vuodessa vakuutusmaksuja... Mut ehkä ideana onkin sit muuttaa niit vakuutusehtoja ja omavastuita sit jossain vaiheessa, jos laps ei oo juurikaan sairastellu tms. :rolleyes:
 
Meillä Tapiolassa vakuutusmaksut laskevat vuosien saatossa. Eka vuosi kallein ja siitä on tippunut alaspäin. Esikoisen vakuutus on ollut hyvässä käytössä korvatulehdusten, perus flunssien ja alun atooppisen ihon vuoksi ja korvauspalvelu on toiminut hienosti. Tulokas saa saman yhtiön vakuutuksen. Meillä on muutkin vakuutukset pääsääntöisesti Tapiolasta ja sen myötä keskittämisalennukset. Kattavuudesta en tiedä onko paras, mutta meidän tähän astisiin tarpeisiin on ollut oikein sopiva.
 
Esikoisella kohta 2v on edelleen vakuutus, käyttö ollut vähäistä ja ainoastaan atopian suhteen. Meillä kun ei ole sairastettu, luojan kiitos.. En varmasti aio sitä pitää ja maksaa kuin maksimissaan kouluikään saakka, mikäli tilanne ei muutu. Julkiset palvelut riittävät meille jos perusterveenä pysyy, ja yksityiselläkin käy jo monta kertaa noilla vakuutusmaksuilla :)
 
En muista kirjoittelinko jo tänne, mutta me otettiin Tapiolasta. Meillä on muutamia vuosia ollut heiltä kaikki muukin (koti, auto, matka, koira ja tapaturma), niin ei nähty syytä vaihtaa, kun kaiken muun kohdalla on korvaus- ja ongelmatilanteet sujunu moitteetta. Ollaan kuitenkin perustyytyväisiä ihan perusterveydenhuoltoon, niin lähinnä otettiin tapaturmien varalta ja vkl päivystys Helsingissä ei oikein innosta :D
 
Emme sitten saaneet vakuutusta. Ilmeisesti se raskausajan diabetes ja se ,että sattuu minulla olemaan b-lausunto. Lapsen tiedoilla sitten saataisiin syntymän jälkeen mahdollisesti, mutta eipä sitä raski ottaa oikein jos se op:n tarjous ei enää voimassa ole. Oplla on vain kattavin :sad001
 
Meillä jäi kans saamatta. Mun paino oli If:lle tällä kertaa liikaa. Jännä juttu, painan vähemmän kuin esikoisen odotusaikana ja esikoisella on odotusaikana otettu vakuutus. :shifty: mulla oli muuten esikoisen aikanakin radi, ja sain silti if:stä vakuutuksen. Oisko ne tän kahden vuoden aikana tehnyt tiukemmaksi noi kriteerit :meh:
 
Siis hetkonen, ainakaan OP Pohjolan vauvavakuutuksen terveysselvitykseen ei tarvinnut radia edes mainita, ainoastaan "normi" diabetes! :eek: Ja mulla painoindeksi huitelee lähellä 30:tä eikä silti ollu ongelmaa saada vakuutusta...
 
Op:n vakuutuksessa on tosi hyvät rahasummat ,millä saa eri hoidoissa käydä ja kattavasti kaikki otettu huomioon eri terapioista lähtien. Muissa joista tarjous pyydettiin tai sai itse laskea, niin oli niin köpöset summat korvauksissa jne. Kannattaa oikeasti pyytää tarjoukset.
No ainakin oletan näin ,että yks tekijä oli se radi koska puhuttiin äidin painosta (niinku se ois yhdenmukaista sen radin kanssa muka).. ja mulla on tosiaan se b lausunto vielä rinnalla. Eihän ne suoraan sano koskaan vaan ylimalkaisesti. Nehän tarkistaa kaikki tiedot ja eiköhän se radin tiedotkin mene jos testit on tehty.

ihme kyykytystä tämän b-lausunnon kanssa!
 
Takaisin
Top