Mistä joudut luopumaan raskauden vuoksi?

Pähkäilin juustojen ja siementen kanssa, ne kun on hyviä salaatissa. Kovat juustot vissiin onkin ok, esim parmesaani, vaikka onkin raakamaitoon tehty? Listeria ei elä kovissa juustoissa? Sushinkin uusin ohje on, että ei paljoa merilevää ja kunhan kalat on tuoreita? Muistelisin, että joskus tarkastivat sushipaikkoja, ja löytyi moitteita kalojen säilytyksessä. Jos joku osaa itse tehdä tuoreesta kirjolohesta, niin lienee ookoo?
Itse uskallan syödä kaikkia Valion juustoja koska tehty pitkälti kotimaisesta maidosta ja pastöroitu. Heidän sivuillaan oli myös ihan hyvä juttu raskaudesta ja maitotuotteista.
Ja siemeniä en jätä pois. Ostan luomuna ja määrä minkä laitan salaattiin tai sosekeittoon on niin pieni että sama myrkkymäärä elimistöön tulee jo ihan Helsingin keskustassa kävelystä :happy:
 
Luin l
Kyllä sillä maalaisjärjellä pääsee edelleenkin pitkälle! :) Mä en jaksa turhaan stressata noitten syömisten kans. Tuntuu, et mitään ei saa syödä, jos vain sitä listaa kyttää. :wink

Lukasin listan, joo...johan tässä on muutaman viikon aikana ehtiny vaikka ja mitä medium pihvistä lähtien :cool: Meetwursti oli ylläri, sitä menee päivittäin.
 
Luin l


Lukasin listan, joo...johan tässä on muutaman viikon aikana ehtiny vaikka ja mitä medium pihvistä lähtien :cool: Meetwursti oli ylläri, sitä menee päivittäin.
Metvursti on paha rasti, syön sitä normaalisti tyyliin suoraan paketista pikkunälkään :bag:
 
Pitää vissiin lukea listat uudestaan, en tiennyt, että metwursti ois kielletty [emoji44]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Seksistä joudun luopumaan. En vaan pysty tai halua näin alkuraskaudesta. Ajatuskin inhottaa. Pitää toivoa että mies ymmärtää. Sama homma ollut joka kerta niin jospa osais jo ajatella että ohimenevää.
 
Ikävä kyllä, sama homma. :sad001
Aiemmin ei ole tällaista ollut, joten siksikin epäilen nyt tyttöä. :D
 
Salmiakki oikeasti nyt risoo. Hyviä salmiakkeja ja lakuja on kaikissa kivoissa karkkipusseissa.
 
Mä jouduin luopumaan Pepsi Maxista, joka on mun pahe ollut jo monta vuotta. Luopuminen kävi kyllä helposti kun raskauspahoinvointi alkoi. Ei tee mieli yhtään. Nyt oiskin hyvä vierottautua tuosta juomasta lopullisesti.
 
Viini, lonkero ja kuohuviini ja en saa ylipainon vuoksi pitää edes herkkupäiviä...joten ei sokeria, ei ylimääräistä rasvaa tai suolaa...ollenkaan...milloinkaan...
Eli 9kk vaan pelkkää superterveellistä ruokaa :sad010:schoked025...huoh...pitkä aika...
 
Salmiakki, inkivääri ja pihvit mediumina! Siinäpä ne pahimmat oikeastaan. Pahin on ehkä tuo salmiakki!
 
Juuri luin lähiherkkuitalialaisen ravintolan menua ja melkein kaikki pitsat ja pastat jäi väliin, oli mozzarellaa, prosciuttoa, katkarapua, salamia jne. Ja arvatkaa vaan tekiskö kaikkia noita nyt mieli!!
 
Mutta eikös pitsassa mene kypsennettynä nuokin, juustot sekä salami? Vai kuvittelenko omiani? :think005
 
Mikäköhän hirviö sitten täältä syntyy kun olen syönyt ihan kaikkea juuri noita luettelemia ruokia :hilarious: lakua ja salmiakkia menee myös.. alkoholi ja raaka kala on oikeastaan ainoat maksan lisäksi mitä en ole nyt raskaana syönyt.
 
Mutta eikös pitsassa mene kypsennettynä nuokin, juustot sekä salami? Vai kuvittelenko omiani? :think005
Kypsänä ehkä joo, mutta kun itse ei paistamista näe niin olen epävarma että onko se juusto oikeesti kuplinut, tai muiden ainesten lämpötilat nousseet tarpeeksi....oispa ihanaa jos oisin väärässä!!
 
Mie ainakin syön pitsassa kaikkia juustoja ja salamia. Tietty ilmakuivattua kinkkua en ota, koska se yleensä lisätään pizzaan paiston jälkeen.
 
Kypsänä ehkä joo, mutta kun itse ei paistamista näe niin olen epävarma että onko se juusto oikeesti kuplinut, tai muiden ainesten lämpötilat nousseet tarpeeksi....oispa ihanaa jos oisin väärässä!!

Kyllä mä ainakin pizzerian pitsassa uskaltaisin syödä. Se kunnon pizzauuni on niin kuuma että juusto takuulla kuplii ja sulaa
 
Mikäköhän hirviö sitten täältä syntyy kun olen syönyt ihan kaikkea juuri noita luettelemia ruokia :hilarious: lakua ja salmiakkia menee myös.. alkoholi ja raaka kala on oikeastaan ainoat maksan lisäksi mitä en ole nyt raskaana syönyt.

Samat mietteet. Eihän tota kieltolistaa edes voi muistaa ulkoa kun sivutolkulla sitä ja tätä. :bored: Yritän olla järkevä ja syödä ite tehtyä ruokaa kunnon raaka-aineista niin eiköhän tässä selvitä. Ja alkuraskaudessa oli kyllä syötävä vaan just sitä mikä meni alas ja pysy siellä.
Salmiakkia on pikkasen ollut pakko syödä koska himo niin älytön ja itseasiassa Verenpaineet myös sen verran matalat että vähän kyllä siihenkin.
 
Nyt oon kyllä todennut että kaikki karkit tai sekoitukset mistä tykkään on sellaisia missä on myös lakritsia mukana. Se tasapainottaa niin hyvin hedelmäkarkkeja. Ehkä ihan hyvä toisaalta että eipä tee niin paljon mieli niitä hedelmäkarkkeja ja lakritsin/salmiakin syömistä hillitsee sit nää rajoitukset. Ihan nollalinjalla en oo kyllä pystynyt menemään sen suhteen. Muuten noi suositukset ei oikein oo vaikuttaneet. Tai ehkä en oo lukenut tarpeeksi tarkasti :hilarious:
 
Ai hitsi kun olisi tehnyt mieli lasia punkkua tuossa pääsiäisen karitsan kanssa. Nuuhkin lasia ja huokailin...
 
Takaisin
Top