Missä tilanteessa lapsivedet meni?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä toisessa synnytyksessä vedet meni vasta kun olin 10cm auki ja lääkäri taisi nipsaista kalvot auki että päästään tositoimiin. 😄 Kävi kyllä mielessä, olisiko ollut mahdollista synnyttää kalvoineen, eikös sitä joksikin hunnuksi sanota

Aamulla vessassa käydessä noin tunti supistusten alkamisen jälkeen meni ensin ja sitä sitten lirkki pieniä määriä silloin tällöin joitakin tunteja siinä kotona ollessa.

Mulla on kaikista muista puhkaistu kalvot synnytyksen yhteydessä. Viimeisestä lapsivedet meni kotona, olin juuti käynyt yöllä vessassa ja kun menin sänkyyn takaisin, tunsin pienen napsahduksen. Nousin uudestaan vessaan varmistamaan jäikö pissahätä. Siinä samassa sitten holahti lattialle vedet. Toisen kerran holahti kunnolla kun nousin autosta sairaalan pihalla. Pari tuntiä tästä vauva syntyi 🥰

Ekassa meni lapsivesi kotona yöllä noin klo 02 kun olin käynyt vessassa ja matkalla takaisin sänkyyn. Lapsi syntyi noin klo 22.

Tokasta meni sairaalassa yhtenä isona aaltona just ennen ponnistusvaiheen alkua, kun olin noussut seisomaan.

Jännä nähdä, miten tässä kolmannessa käy.

Takaisin