Missä tilanteessa lapsivedet meni?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lapsivedet voi mennä täysin yllättäen ja missä vain. Missä tilanteessa sinulta meni lapsivedet?

Itseltä meni esikoiselta sängyssä. Tarkemmin sanottuna sängyn reunalla istumassa. Olin juuri käynyt (yöllä) vessassa ja tunnustelin oloani istualtaan. Onneksi oltiin laitettu lapsivesiä ajatellen sänkyyn patjasuoja. Kuopuksen synnytys käynnistettiin ja vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin toisena päivänä.

Kaksosten synnytys käynnistettiin ja A:n vedet meni, kun kalvot puhkaistiin noin viisi tuntia sairaalaan kirjautumisen jälkeen (ballonki ei ehtinyt kovin kauan olla). Oli kyllä ihastuttava housuun pissaamisen tunne, kalvot puhkaissut lääkärikin kommentoi jotain että tässä sitä on varsin ylevä olo naisella 😂

B:n vedet oletettavasti meni jossain niiden viiden minuutin aikana mitä hänellä ja veljellä on ikäeroa, mut en ehtinyt huomata 🤣

Synnärillä muutamaan otteeseen pyöriteltiin kalvoja. Vedet meni jumppapallolla istuessa.

Vasta synnärillä kun kalvot puhkaistiin. Kätilö halusi laittaa vauvan päähän pinnin, minkä kautta seurasivat paremmin sydänääniä. Vauva syntyi siitä reilun kolmen tunnin kuluttua.

Oltiin just käyty lenkillä ja haettu pitsat. Istuin oman pitsani kanssa sohvalle, ja tuntu iso napsahdus ja veden alkoi valua. Kaksi päivää ennen laskettua aikaa. Tosin vauva syntyi tästä vasta 5 päivän päästä.

Lapsivedet voi mennä täysin yllättäen ja missä vain. Missä tilanteessa sinulta meni lapsivedet?

Itseltä meni esikoiselta sängyssä. Tarkemmin sanottuna sängyn reunalla istumassa. Olin juuri käynyt (yöllä) vessassa ja tunnustelin oloani istualtaan. Onneksi oltiin laitettu lapsivesiä ajatellen sänkyyn patjasuoja. Kuopuksen synnytys käynnistettiin ja vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin toisena päivänä.
Minulla oli hyvin samanlainen tilanne. En muista, olinko makuulla vai istuessa, mutta olin käynyt vessassa, ja minulla sattui olemaan side housuissa, koska olin vuotanut hieman pyyhkiessä, ja synnäriltä sanottiin, että on normaalia, mutta voin laittaa siteen seuratakseni, lisääntyykö vuoto. Yhtäkkiä jotain lirahti housuun, poksahdusta en esikoisesta huomannut. Lähdettiin sen jälkeen synnärille, ja lapsi syntyi noin 17 tuntia myöhemmin.

Heräsin aamulla klo 7 sängystä ja oli outo tunne ja pissatti. Lähdin vessaan ja matkalla jouduin alkaa jännittää lantionpohjan lihaksia viimeisen pari metriä, kun koitin nopeasti samalla mennä vessaan, puol metriä ennen pönttöä valui vähän ha kun istuin tuli iso holahdus. Tästä 3h päästä oltiin synnyttämässä. Koirat käytin kuitenkin 1,5km lenkillä vielä

Esikoisen synnytyksessä puhkaistiin muistaakseni kalvot ja vedet meni vasta sitten ja sen jälkeen pitkin synnytystä. Kakkosen synnytys lähti käyntiin vesien menolla. Aamuyöstä heräsin. En siis tuntenut mitään, mutta jotenkin vain heräsin ja huomasin että ihan kuin vähän tulisi jotain. Eli jotenkin aistin että jotain tapahtuu. Mitään ei tulvinut vaan lähinnä tiputteli. Tästä vähän yli 9 h päästä lapsi syntyi.

Synnytyssalissa meni, tunnin sisään lapsi sit synty, eli just ennen ponnistusvaihetta tuli vedet. Ei sitä juurikaan tuntenut, kun oli siinä kohtaa aika lääkitty jo, tokasin vaan, ett nyt tuli jotain nestettä ulos 😅

Esikoisella puhkaistiin käynnistyksessä. Ei oltu vielä salissa vaan osastolla eikä kalvojen puhkaisu antanut tarvittavaa vauhtia.

Tokan kanssa heräsin yöllä sängyssä että on märkä olo jalkojen välissä. Vedet jatkoi valumista kun menin kylppäriin katsomaan onko pissat, lapsivedet vai verta. Viikkoja oli vasta 23+1 ja onneksi ei syntynyt silloin vaan vasta 28+5 🙏

Takaisin