Missä kukin menee hankintalistassaan?

mä oisin kanssa halunnut kaikke hörhelökatosta ja sen mikä seon.. mobile[8|][:-]? nooh se häkkyrä minkä saa roikkumaan tohon sängyn päälle mutta ei sellasia voi laittaa.... meillä roikkuis niissä pari kattia kokoajan niissä.. ja sais olla hätistelemässä niitä pois kokoajan...... muutenhan ne ois olleet ihan kivoja söpöstyksiä.. [:)]
 
Hani; Minäkin olisin halunnu laittaa,vaan ongelma olis sama kun teillä..verho olis rikki varmasti heti,eikä mobilekaan säästyisi räpelöinniltä[8|]
 
[:D]voin hyvin kuvitella kissan sinne valumaan alas katosta pitkin niin että kynnet jättää vaan nätit viirut kankaaseen ja toinen roikkuu mobilen kimpussa... vauvan siinä sitten ihmetellessä...[:D][:D]
 
[:D][:D] naurut kyllä siitä sais.. mutta katos vois olla entinen... lue riekale lattialla ja mobilessa roikkuva kissa saisi vauhtia toisen kissan yrittäessä hypätä kyytiin.. karvat vaan pölisis... [:D]
 
Joo, kissat vain villiintyis tollasista...

Mä taas en voisi kuvitellakkaan, että laittaisin mitään tuollaista hörhelöä roikkumaan vauvan sängyn päälle. Tiedän, että ajan kans menettäisin itse siihen hermoni! [:@] Joten parempi jättää pois. Nää on mielipide asioita [:D]
Olen ehkä sitten enemmän käytännön tyyppi tai jotain.

Mä en oo todellakaan vielä pedannut vauvan sänkyä. Olenko ainoa joka on kuullut tällaisen ns. taikausko jutun ku, että vauvan sängyn saa pedata vasta kun se on tullut kotiin. Tietää kuulemma huonoa onnea jos sen petaa valmiiksi... Siis tää on näitä taikausko hömpän pömppää, mutta minä teen niin kuin minun oma mummi sanoo [:D]
 
* Eli meillä olis tuplasti huonoa onnea. Meillä kun on pedattu valmiiksi pinnasänky ja vauvan ensisänky meidän makuuhuoneessa....
 
Mä en ole pedannut pinnistä, koska en halua et se turhaan pölyyntyy odotellessa.. [8|]
 
[8|] meillä sänky ollut kanssa pedattuna valmiiksi kun tässä tuumaillut että jos äkkilähtö tulloo niin en halua että ukkeli sitä ressaa ja pettaa ja minä en sitä halua alkaa pettaa ku tuun nyytin kaa kotio.... oli kauhee työ muuten tapella siihen se paksureunasuojus ja patja... ostin nimittäin paaaaksun patjan ja sitten se reunasuojus oli myös paksu ja korkee ja jos sen ois jättänyt siihen patjan päälle se ois tullut reunoista yli joten se piti tunkee sinne patjan ja sängyn väliin ja kauhee työ oli saada se sinne asettumaan suoraa.. jäi aalloille mutte ei voi mitään. tän mahan kaa meni hermot sitä tapella ku maha otti aina vastaan ku kurotteli..[;)][:D] että parempi ois ollut varmaan että laittaa se sänky nukkuma kuntoon vasta sitten ilman mahaa....[;)]
kissat oli heti koklaamassa tassujaan sinne väliin joka rakosesta.... karvojen takia heitin siihen päälle sitten muovit ja vielä kissakatoksen että eivät pääsis sitä kauheesti myllää ja karvottamaan. meidän toi toinen kissa rakastaa möyriä kaikkien patjojen vilttien peittojen mattojen tyynyjen lakanoiden ja vaatteiden välissä.. monesti meinannut joko astua sen päälle ku on maton alla tai sitten istua päälle ku on jossain petarin ja sängyn patjan välissä...[:D][8|]
 
Meillä ei myöskään vielä pinnis pedattuna...tosin ei ole taikauskosta kyse, en vaan halua että petivaatteet pölyyntyy tuossa ennen ku vauva pääsee sänkyään edes koeajamaan [:)]
äsken järjestyi puuttuva pinniksen reunapehmustekin kun anoppilasta löytyi sellainen [:)] nyt ei sitten taida puuttua enää kun punkka ja itse poitsu [:)]
kuinka muuten, onko kaikki jo etukäteen ostellut imetysliivejä? jostain luin että niitä ei kannattaisi etukäteen ostella kun ei  voi tietää millaisiksi nuo munkit turpoaa [:D] ja sitten kyllä mietin sitäkin että jos ei tulekaan maitoa niin nehän on sitten aivan turhaan ostettu... ja toisaalta monessa paikassa suositeltais että olisi jo synnärillä imetysliivit mukana, mikä varmasti hyvä olisikin.... äh, kyllä pitää olla monimutkaista!
 
Just pedattiin ton miehen kanssa sänky valmiiks. No käyttöön se tulee jo muutaman päivän päästä, että aiköhän tuo ihan aiheellista ollut tehdä. Varsinkin kun en halua mäkään että sitä sänkyä joutuu mies petaamaan ja mä en taas sen sektiohaavan kanssa ala todellakaan sitä hirveesti äheltämään paikalleen [:D]
Imetysliivit.. Osta kokoa isommat kuin mitä käytät nyt. Jotkut halvat ja nimenomaan kaarettomat. Otat ne mukaan sinne sairaalaan ja kotiin ensihetkiks. Sit kun tiedät mikä sun kokos oikeesti on, osta sellaset paremmat. Henniv tais löytää Lidlistä alle 10€lla. Mä painuisin sinne [;)]
Muuten alkaa kaikki olemaan valmiina. Vaipat on kylläkin ostamatta, mutta ihan tarkotuksella. Saa mies hakea ne kaupasta ihan ite [:D]
 
kiitän katusutariina vinkeistä, täytyypä koittaa suunnata Lidliin [:)] tässä perähikiällä asumisessa on kyllä se huono puoli että mitään kauppoja (tai ainakaan sellasia mistä esim. imetysliivejä sais) ei kovin lähellä ole... ja kun on rankaistu eriparitisseillä niin tilaaminen ei tule kysymykseenkään... [:D]
 
Meilläkin ollaan tässä sängynpetausasiassa taikauskoisia, kuten Gibsonikin. Muuten en niinkään noihin taikajuttuihin usko, mutta tässä on vaan jotain... Toisaalta onhan sen pinniksen petaaminen vähän vaikeaa, kun sitä ei ole vieläkään maalattu [:'(], saamaton minä [:@]!

Noista imetysliiveistä, mä ostin triumphin imetysliivit (hintaa kylläkin yli 30€). Ei kaaritukia, ja kangas vaikutti sen verran joustavalta, että sinne saa sovitettua kokoa ellei kahtakin suuremmat tissit. Saa sitten katsoa, että tukeeko ne mitään...
 
Meillä ei oo pedattu sänkyä, se odottelee vanhempieni luona että päästään muuttamaan. Patjan ostin siihen kyllä "jo" tiistaina:D No, muutenkin pikkuinen tulee nukkumaan aluksi äitiyspakkauksen laatikossa, joten sinne sa ensimmäinen sänky sitten pedataan. Kunhan päästään muuttamaan! Olispa se päivä jo.[8|]

Imetysliivitkin vielä puuttuu, pitänee jotkut käydä ostamassa. En vain ole vielä törmännyt kivoihin, mutta ehkä tosiaan alkuun pääsee joillain vähemmän kivoilla, ja hankkii sitten myöhemmin kunnolliset, kun kokokin paremmin on selvillä.
 
Ostin tänään muuten imetysliivit lindexiltä ja minun mielestä hyvät ei purista pistää mutta tukee silti hyvin. Saa nähdä miten sitten käytänössä toimivat :)
 
Noista liiveistä, hommaan ne vasta synnytyksen jälkeen kun on se koko paremmin selvillä. On meinaan vähän hakusessa jo nyt, mitä kokoa nää mun omat on..  Meillä sanottiin sairaalassa, ettei sinne välttämättä omia tarvi viedä. Tosin ne sairaalan omat ei varmaan mitkään luksus mallit ole. On ainakin joku syy lähteä shoppaamaan sitte:) 
 
Noista sairaalan liiveistä... En oo niitä koskaan ite käyttäny, saatika edes nähnyt, mielipiteitä kuullut kyllä. Yks sanos, että ne on niin ihania että tahtoo niitä kotiinkin. Kun taas yksi kaveri jätti ne sairaalassa käyttämättä, kun ei tiennyt miten ne olisi pitänyt pukea [;)]. Lähinnä tästä jälkimmäisestä syystä tahdon omat liivit mukaan.

Ja nuo sairaalan sukat. Taitaa nekin jakaa mielipiteitä. Löysiä kantapäättömiä putkia ne ovat, mutta eivät ainakaan pääse puristamaan mistään. Ja kyllä ne hyvin jalassa pysyy, kun vetää varret housunlahkeen päälle... Tyyli ennen kaikkea [:D][:D][:D]
 
Osittain taikauskoinen ja osittain en ole halunnut pedata sänkyä juuri tämän pölyyntymisen takia. [:D]

Yhdet liivit ajattelin käydä ostamassa mukaan sairaalaan. Sitten lisää vasta kun on nyytti jo kotona.
Mä meinaan kyllä turvautua ulkopuoliseen apuun noiden liivien hankinnassa (eli menen kunnon liikkeeseen ja maksan niistä hiukka enemmän). Mulla on muutenkin ollut aina vaikea löytää sopivan kokoisia liivejä. Kuppi on pieni, mutta ympärysmitta iso. Nyt on toisaalta ehkä vähän helpompi kun toi kuppikoko on vähän suurentunut [:D]
 
Takaisin
Top