Miltä raskaus tuntuu tänään ?

^Täh, apua? Mulla on koko ajan menkkamaista jomotusta! On kyllä ollut koko raskauden ajan. Neuvolassa sanottiin, että lähinnä jos tulee terävää kipua, niin sitten pitää rauhoittaa menoa. Mutta ehkä mä seurailen ja otan sit lepoa enemmän, jos tuntuu siltä.

Niin mäkin oon ymmärtänyt, että jonkinlaiset kivut on ihan normaaleja. Kun kohtu kasvaa ja tekee tilaa itselleen ja kroppa muutenkin muokkautuu synnytystä(kin) varten. :O

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään viikko 17 menossa ja hyvältä tuntuu. Kävin kätilöllä kuuntelemassa sydän ääniä, jotka oli tosi voimakkaat ja kuulosti kuin kilparavuri olisi laukannut mahassa. :) Ihmettelin kyllä, että kätilö ei millään tavalla kysynyt minun voinnista. Sanoi vaan, että nyt katsotaan sinun verikokeiden tulokset ja kuunnellaan sydäntä sekä neuvoi mitä seuraavilla tapaamisilla tapahtuu.

Tänään oli selkäkipuja ja soittelin yhdelle pilatesohjaajalle tunneista. Hän antoikin paljon tieto millaisia esim. vatsaliikkeitä ei tulis tehdä ja kumartelua tulee välttää, jotta päälimäiset vatsalihakset palautuvat synnytyksen jäkeen takaisin ja ei jää sitä hirveää reikää vatsalihasten väliin.

Täällä alkaa paniikki nostaa päätään. Paniikki siitä kuinka ennenaikaisina syntyvät!
Nyt on alakanut monelta suunnalta kuulua juttua kuinka jo viikolla 26 on syntynyt ym... Yritäppä tässä sitten rentoutua ja nauttia! Kokoajan pyörii mielessä paniikki kaikista tekemättömistä hankinnoistakin! Ja niinkin typerä ajatus mielessä, että hittoako minä täällä lokakuisissa teen..

Esikoisen aikaan en osannut panikoida mitään. Kai tämä supistelukin on tehnyt tehtävänsä...
Jotenkin tuntuu, että ensi viikon rakenneultrakin pelottaa, vielä viikko sitten odotin sitä innoissani..

Huomenna lähtee 19 viikko rullaamaan, tänään siis jo 17+6. Huimaa kyytiä vierii viikot!

Kiitos ja anteeks :oops:

Täällä menosa rv19+5. Olo on oikein hyvä. Eilen meni työpäiväkin ilman päänsärkyä, supisteluja tai muita oireita. Pakko oli tulla hehkuttamaan, että olot voivat olla myös hyvät välillä! ;)

Voi Mymme, varmasti on ihan erilaisia tunteita kaksosia odotellessa. Ehkä voisit koittaa jotenkin saada hetkeksi ajatukset pois huolista ja rentoutua vaikka ihan omalla ajalla tai miehen kanssa kaksin? Voisiko se rauhoittaa mieltäsi ja laskea stressitasoa?

Täänään 19+4 ja olo on ihan hyvä, nautin kesälomasta. :)

Henkinen puoli onkin ihan eri asia. Vaikea on vieläkään uskoa siihen, että kolmen vuoden yrityksen ja haaveilun jälkeen tulisimme saamaan pienen syliin syksyllä. En ennen raskautta uskonut, että lapsettomuuden jättämät jäljet olisivat tällaiset. Aina vannoin, että nauttisin raskausaikana jokaisesta uudesta päivästä ja viikosta.

Omena ja vastavirrassa, olin itekkin ihan ihmieissäni, ajattelin et jos kohdinsuulla kaikki hyvin niin ei hätää. Mut itellä toi kipu liitty selvästi rasitukseen niin oisko se sit syynnä saikkuun, en tiedä. Mut kieltämättä vähän hölmö olo kun sanoin et ne kivut ei oo sellasia ettenkö niiden kanssa pystyis olemaan. Mut kaikesta "vastustelusta" huolimatta jos saikkua määrätään niin kaipa se sit on tarpeen.

Mymme, täällä lokakuisten kanssa raskaus etenee sinakin samaan tahtiin, et pysy täällä vaan. :)
Koita olla stressaamatta, lepää ja tee kivoja juttuja. Onhan noita ikäviä tapauksia, mut kannattaa keskittyy ajattelemaan niitä missä kaikki menny hyvin.. Tsemppiä!

Koko paiva on mennyt sumussa. Olen niiiiiiiiiiiin vasynyt! Zzzzz... Ja karttyinen. Grrrrr... Murisisin varmaan kaikille vastaantuleville, jos osaisin ja kehtaisin. :grin Eli pohjamudissa mennaan tanaan. Syy on vahaisissa younissa, koska en saanut kunnolla nukuttua. Toinen syy on, etta koko kevaan jarjestamani yhteisotapahtuma oli eilen ja kaytin varmaan koko ekstroverttikiintioni tyhjaksi. Nyt en haluaisi nahda enka puhua kenenkaan muiden kuin laheisteni kanssa.

Ja tanaan ilmeisesti raskaudestani tuli julkinen salaisuus toissa. Onnitteluja alkoi sataa ihan puskasta ja kaikilta. Olivat tosi iloisia puolestani. Toivottavasti sain holmistykselta edes kiitoksen ulos suustani - on vahan hatarat mielikuvat koko sekamelskasta. Olen varmaan outo, kun olisin vain halunnut tehda kuten Karvinen maanantaille: Laittaa oven kiinni ja sanoa, etta kiitos ja anteeksi, voitteko tulla joskus toisten, tati ei nyt jaksa. :angel1

Huomenna on rakenneultra. Tunnelmat olisivat varmaankin odottavat ja innostuneet, mutta juuri nyt osaan ajatella vain nukkumista. Huomenna olen varmaan ihan pahkinoina!! :)

Muokattu viimeksi:
Hyvältä tuntuu.
Maha vaan näyttää vaatteiden alta siltä, että mulla olis vaan vähän iso maha enkä raskaana olisi. Siksi on vaan vaikea keksiä mitään päälle pantavaa tuonne lämpiävään ulkoilmaan, kun en tahdo pukeutua kuin resupekka.
Luulen, että helpottaa sitten, kun on selkeästi iso raskausmaha, niin voi kulkea selkä suorassa ja maha pystyssä tuolla, eikä vain miettiä miten piilottaa mahaa :)

Suklaa maistuu liian hyvältä. Voisin syödä joka päivä sitä.

Mies hokee masua ja taivastelee sitä, miten elämä on heittänyt hänet tähän tilanteeseen, että sitä ollaan raskaana ja vauva tulossa, on tyttöystävä ja kissat, oikea perhe ... :D laskeutuisi alas sieltä pilvistä.. Itsellä on päivittäin sellainen olo, että sulkeudun omaan kuoreeni, nyt ei ole läheisyyskään kiinnostanut. Vähän masennustakin ehkä, liittyen rahahuoliin ja löytyykö sopivaa asuntoa, sekä siitä, että itsekkäästi ajattelen itseäni, kun olisin tahtonut aloittaa koulun tänä vuonna. Koetan muistuttaa itseäni, että ehdin kyllä. Haaveita on paljon ja tahdon toteuttaa ne.

18+3 soitin aamulla neuvolaan ja kysäisin siinä samalla sitten nuista mun supistuksista. Sieltä sanottiin että näillä viikoilla on ihan normaalia että kohtu alkaa supistella ja jos ne ei ole kipeitä niin ei mitään hätää :) kuulemma jos 5 kipeää supparia tulee päivän aikana useampina päivinä niin sitten pitää käydä lääkärillä.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Eilen agilitytreeneissä tuli juostua siihen malliin, että alkoi kolotella tavallista enemmän lonkankoukistajia, ristiselkää, alavatsaakin... Ja tänäänkin vielä kävellessä jomottaa tavallista kovemmin vatsaa. :sad001 En vieläkään silti kuvailisi niitä supistuksiksi, vaikka mistäpä mä oikeasti tietäisin miltä ne tuntuu. Harmittaa, jos nyt jo joutuu rajoittamaan liikkumista ja varsinkin jos agility pitää pistää nyt jo tauolle. Tietenkään ei mitään halua riskeerata, mutta tuntuu aika vaikealta arvioida, mikä on sopivasti tai liiaksi...

tipitii hyvä tietää :)

19+5 tänään on valoisampi päivä, aurinko paistaa ja mieli on hyvä. Ajattelin ulkoilla ja ensimmäisenä tuli mieleen kävellä jäätelökioskille :D

19+2 Olo on mitä mahtavin! (vaikkakaan ei fyysisesti, mutta väliäkös sillä) Pikkuinen vetelee paraikaa semmosta volttia masussa, että mulla kutittaa kurkussa asti.. :love017

Täällä 19+4.
On alkanut suonenvetoja iltaisin / öisin olemaan. Pystyn hyvin nukkuun vielä vaikka vattallaan, tosin en mielellään kyl nuku. :D
Röyhtäilyttää melkeen aina kun on jotain syöny. Miten muka voi aina tulla silakkapihvin maku suuhun?! :o :D
Tiistaina oli tuplatreenipäivä. TÖiden jälken tunti salia ja bailatino-tunti perään. Huh, melko väsy oli kotio päästessä!
Nyt ei enää moisia!
Täällä meillä päin alkaa ensiviikolla "mammabailatino". Olis tarkotus mennä tsekkaan! :))
Nyt ulkoileen.
Hyviä vointeja "kanssasiskot" :D

18+3 Mulla on aina iltaisin operaatio saada itsensä mukavaan nukkuma-asentoon ja yleensä pitää olla aina kyljellään vaikka mitä muuta yrittäisi. Jos nukun selälläni niin ihan kuin jotkut suonet selässä litistyy ja tuntuu että veri kiertää huonommin. Olen huomannut että yön aikana silti päädyn aina selälleni kunnes herään ahdistavaan tunteeseen. Mietin hankkivani jonkun raskaustyynyn niin ehkä se auttaa pysymään tietyssä asennossa. Ärsyttää kyllä se että heräilen öisin. Olen yleensä nukkunut kuin tukki. Maha on edelleen aika minimaalinen. Nyt tuntuu että ainakin pieni kumpu on nousemassa. Vaikea vaan saada kuvaa otetuksi kun kodissa on niin vähän peilejä. Poikaystävä palaa maanantaina kotia! Olen siitä kyllä superinnoissani. Hän on jo ns. matkalla kotia, nyt New Yorkissa ennen kuin ottaa sunnuntaina lennon kotia kohti.

mmmustikka monelle on kuulemma imetystyyny auttanut tuohon nukkumisongelmaan! :) Itse mietin viime yönä sen hankkimista, mutta vielä kyllä sain selälläni nukuttua yllättävänkin hyvin. Olen vain tottunut nukkumaan kyljelläni ja uskon, että se helpottaisi siihen.

Mmmustikka: Imetystyynyn kanssa nukkuminen saattaa helpottaa nukkumisasennon löytämistä. Meillä on DooMoo Buddy - imetystyyny ja sen kanssa on ihana myös nukkua. ♡

Mulla on ollut edelleen päänsärkyä. Nyt olen melko varma siitä, että päänsärky johtuu niskalihasten jumista. :( Lääkärille aikaa varailemaan siis.

Varoitus! Valitusta tiedossa!!
Mä oon ihan väsynyt ja loppu, enkä tiedä miten jaksaisin vielä pari viikkoa töiden kanssa, kun tässä on vielä massiivinen määrä töitä ennen kuin vähän helpottaa. Vaikeutta tuo vielä se, että työt on neljässä eri kaupungissa ja monesti päivän aikana pitää ajaa toiseen työpaikkaan ihan eri hommiin. Paljon myös uusien asioiden opettelua, eli aivot käy ylikierroksilla. Lomaa ei oo myöskään kesällä kuin yksittäisiä päiviä ja työpäivät pitkiä. Itse olen syypää kun kaikkeen pitää aina lupautua. Normaalisti jaksais kyllä, mutta kai se täytyy hyväksyä jo nyt, että elämä muuttuu eikä vaan jaksa. Saikkua ei voi ottaa ku oon freelancer niin sit jää palkat tulematta. Ihmiset ei myöskään näytä ymmärtävän, etten mä jaksa samalla tavalla vaan nakittaa kaikkiin hommiin. Toivoisi, että osaisivat huomioida raskauden.
Valivali, ehkä olo helpottuu kun saa vähän purettua. Kiitos ja anteeksi.
Mutta! Raskaus tuntuu ihanalta ja välillä oon tuntenut liikkeitä masussa ja kokoa alkaa löytyä ja oonkin ylpeänä sitä esitellyt. :)

Takaisin