Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Kurmeliini: mulla on joka raskaudessa ollut ( tämä siis kolmas) sellanen olo että haluaisin vaan olla ja unelmoida vauvasta :D
Ekan kohdalla olin amiksessa, toisen kohdalla töissä ja molemmat tosiaan tyttöjä :D
Olisin kovin kyllä poikaa toivonut mutta taitaa tämäkin tyttö vaan olla jos ennusmerkkejä katsoo :D

Viime yönä tuli taas nähtyä ihan ihme unia, toisessa saatiin poikavauvat (mulla on kylläkin vahva tunne, että tytöt sieltä tulee) ja toisessa unessa sitten mulle tehtiin sektio aivan kummallisella tavalla,kummallekkin vauvalle oma reikä mahaan mistä nostettiin ylös :D! Muutenkin unet olleet kummallisia viime aikoina,mutta ekaa kertaa nyt näin jotain vauvoihin liittyvää..

Onko muilla ollut kummia unia näin raskausaikana?? :)

16+2: Nyt on ruvenneet nivuskipuilut "vaivaamaan." Kävely on muuttumassa nyt jo ankkamaiseksi: jalat tuntuu osottavan vastakkaisiin suuntiin.. Aika matelee. Alkuun tuntu, että aika meni tosi nopeaan, mutta nyt on kuin kellot olis pysähtyneet kokonaan. Koulu rupee olee lopuillaan tän kevään osalta ja jotenkin se ehkä rupes "ahdistamaan", että oon syksyllä koulussa vielä maha pystyssä, vaikka siihen on ikuisuus! :eek:

Raskaus ei tunnu tällä hetkellä oikein miltään. Maha on vähän kasvanut ja mielialat heittelee hurjasti. Nyt vähän masentaa, mutta se voi heitellä suuresta onnesta hysteeriseen itkuun. Pari päivää sitten itkin, kun näin Aura-juustomainoksen jossa mies tuo naiselle juustoa. :D Tuleva vauva ihmetyttää mutta silti olis ihana jo nähdä pikkuinen. Voisiko ultraan jäädä asumaan? :D

Kavin tanaan kavelylla tyokaverini/pomoni kanssa. Hanella on neljan kuukauden ikaiset kaksoset, voi etta kun olivat suloisia! Mutta olihan siina kylla hommaakin. :) Oli ihana jutella ja kuulla kaytannon vinkkeja! Ja totesin myos, etta on pakko ruveta voimistamaan kasien ja niskojen lihaksistoa entisestaan. Kay vauvan nukutus tyosta tottumattomalle. ;)

Kaiken lisaksi KAASONI on raskaana ja viela samoilla viikoilla!! Uskomatonta, mutta itseasiassa olinkin jo aavistellut asiaa, vaikkemme olleet siita mitaan puhuneet. :) Olimme molemmat halunneet odottaa ultraan asti, mutta sitten ei loytynytkaan yhteista skype-aikaa. WOW! This is mind-pending! :)

Hyvissa tunnelmissa siis edetaan! Vatsa kasvaa, mutta ruuansulatusongelmia tuntuu olevan. Mieli on kuitenkin korkealla ja toivoisin vain, etta tama loma jatkuisi pidempaan; en ole viela valmis palaamaan toihin ja keskittymaan minulle nyt toissijaisiin asioihin. Menisin mieluummin vaikka shoppailemaan vauvajuttuja. ;)

Kymmeneltä meno fysioterapeutille selän vuoksi.. sairaslomalla nyt toukokuun alkuun saakka, sitten arvioidaan uudelleen. Olen siis ollut aikalailla koko huhtikuun s-lomalla selän vuoksi, niin alkaa jo vähän seinät kaatumaan päälle kun mitään raskasta (siivoamiset jne) ei kärsi oikein tehdä kun sitten maataan heti loppupäivät sohvalla.. saa nähdä sitten kun maha tästä vielä kasvaa että pääseekö sitä liikkellee ollenkaan :D

Mulla on myös selkä alkanut vihoittelemaan, varsinkin jos istuu koko päivän toimistossa. Olen huomannut liikunnan auttavan ja sen että välillä oikaisee makuuasentoon suoristamaan selkää. SI-tukivyön kävin myös lainaamassa terveyskeskuksesta, mutta en ole juurikaan vielä käyttänyt sitä, jotenkin isontaa mahaa.

Mulla selkä rauhoittui samalla kun huonovointisuus! Toisaalta teen huomattavasti kevyenä työtä tällä hetkellä. Hyvä jos tämä toinen kolmannes menee näin helposti. Tosi hyvä olo suurimman osan ajasta. Totesin kyllä tänään, että aamupala autossa on nou nou. Meinasi motarilla joutua pysähtyä oksentamaan. Onneksi meni ohi.

Tuli myös huojentava lappu kotiin, ei kohonnutta Downin syndrooman riskiä. Jes. Nyt vain odotellaan toukokuun puoleen väliin neuvola aikaa... Tylsää.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Hienoa Johannainen ettei ole kohonnutta riskiä!! :) meille tuli tuo sama lappu ehkä viikko sitten samoin tuloksin ja kyllä se oli ihana lukea.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tänään ekassa ultrassa käyty,rv 13+2! :) Pötköllä kaikki hyvin ja kovasti masussa liikuskeli! :) Olo ei vois olla onnellisempi, ja aika lähellä tuo itkukin oli, ku pötkylän masussa näki. Oon jotenkin ollu tosi herkkä nyt raskausaikana..

Mukava kuulla, että on hyviä uutisia tullut monille! :)

Missä teillä selkäkivut tuntuvat? Mulla on ollut myös selkäkipuja ja oon vähän ihmetellyt mistä johtuu, kun ei ennen raskautta ollut mitään. Tuntuu selässä ihan alhaalla ja säteilee lonkkaan... Neuvolatäti sanoi sen johtuvan nivelten löystymisestä.

Ihana ilma! Ihan kuin kesa olisi ja kaytiin pyorailemassa. :) Tuli vahan kiire kotiin, kun alkoi ukkosjyrina kuulua!

Luin jostain, etta raskauden toisen kolmanneksen aikana kuluttaa 25% enemman kuin normaalisti. Esimerkiksi normaalina 8 h tyopaivana raskaanaoleva kuluttaa 10 h tyopaivan verran. Ei siis ihme, etta nalka iskee outoihin aikoihin ja yllattavalla voimalla ja etta tarvitsen myos paljon lepoa. Otetaan iisisti! :)

Libra:tuttu tunne tuo, että nälkä iskee millon mitenkin! :) kolmivuorotyötä tekevänä vaan tuo syöminen on hankalaa toteuttaa säännöllisesti ja silloin kun on nälkä, välillä taukojen pitäminen venyy ja sen kyllä huomaa työpäivän jälkeen.

Tänään 16+6.
Olo on hyvä, tuntuu että jatkuva nälkä, kaikki uppoo mitä viittis syödä! :D
Töissä yks sanoikin hienosti että "Älä syö kahden edestä vaan kahta terveellisemmin!" :)
Toi kotidobleri on kyllä kakspiippuinen juttu, tosiaan heille jotka tuppaa stressaamaan asioista niin ei oo hyvä koska jos ei ääntä kuulukkaan niin iskee helposti paniikki. En olis ostanut itselleni moista mutta saatiin lainaan niin johan sitten uteliaana pakko oli ottaa se! :D Kuunneltiin pari vkoa sitten niin ei kuulunut mitään, tiedettiin että kotikoneella se ei välttämättä kuulu niin ei otettu stressiä. Nyt tosiaan se sitten alkuviikosta kuului tosi hyvin!
Äitee ja isäkin (tulevat isovanhemmat) pääsi kanssa kuunteleen ja oli se upeeta!!
En viitti silti joka päivä kuunnella ettei siitä mee se iso jännitys! :D

Meillä on rakenneUÄ 26.5 ja seur. neuvola 6.6. Tuskin maltan odottaa niitä kuvia!
Vatsa alkanut pömpötteleen jo ja kahdelta kaverilta oon saanut mammahousut. :D

Meille ei tullut tuosta DOwnin Syndroomasta mustaa valkoiselle. Sanottiin että jos on aihetta lisätutkimuksiin niin puhelu tulee 2vkon sisällä. Oli se piinaavaa ootella, puhelin ei sieltä suunnalta kuitenkaan soinut! Huh!
Olis se ollut toisaalta kyllä varmempaa kun olis saanut sen paperilla ettei suurta riskiä ole.
Hyvä näinkin, tottakai.

Oikein aurinkoista viikonloppuu toivotteleepi Papu ja sen tuleva äippä :love7

Nyt on muuten janokin ihan kokoajan! Tuntuu, etta on fysiologisesti mahdotonta juoda niin paljon kuin pitaisi. :) Vatsassa on jo olo kuin poijulla valtameressa, mutta silti janottaa. Voi, etta kun on ikava kotimehuja, joissa ei ole sita sokeria kilokaupalla... Olisipa mehustin. (Ei ole sokeritautia, ihan vain jano. :))

Tanaan koko Hollanti juhlii kuninkaan syntymapaivaa, joka on itseasiassa huomenna. Perinne on, etta oranssia niskaan ja kadulle! Taalla on paljon ulkoilmatapahtumia, konsertteja, terassikatu ja kotikirppiksia kadut taynna. Tyypillisesti ihmiset keraavat kaikki rojunsa ja menevat kadulle myymaan niita. Joskus tekee loytoja, mutta yleensa ei. Se on vain tapa olla ulkona ja tutustua ihmisiin. :) Ja se, joka uskaltautuu tanaan Amsterdamiin, niin be aware: Siella on koko hollannin kansa ja muutama muu, varo taskuvarkaita ja hyvat on bileet! Ahtaanpaikankammoiset alkoon vaivautuko. :)

Muutenkin tanaan on hyva possis! Nukuin paremmin kuin edeltavana yona, joten olen levanneempi tanaan. Laiskottaa vain ihan hitokseen. :)

13+5 mulla on melkee tää raskaus tässä unohtunu kun me on aika ryminällä hoideltu tässä ihan muita asioita.lyhyen ajan sisään on myyty asunto ja katseltu seuraava tilalle ja ens viikolla me jo muutetaan.että pakkausta pakkauksen perään :confused: nälkä vaivaa veemäisesti et kyl tässä miettii miten ikinä koskaan tuun selviään siitä sokerirasituksesta.tuntuu ajatuksena nyt jotenki ihan ylitsepääsemättömältä. on tässä onneks 1½ viikkoo viel aikaa jännittää sitä.ps.söin tänään aamupalaks pekoniin käärittyjä täytettyjä herkkusieniä :p

Elisheva, Ikuinenjännittäjä ja muut selkäkivuista kärsivät: Mulla myös siis selkä kipuilee ja nimenomaan alaselkä ja varsinkin oikealta puolelta. Tukivyöstä vain nimellinen apu, joka kestää hetken. Viime raskaudessa sama juttu. :( Silloin lääkäri sanoi juuri tuota samaa mitä sinullekin th sanonut Elisheva: Eli lantion alueen nivelet löystyvät synnytystä varten. Sitten kun minulla vielä sitä ongelmaa, että nivelillä taipumusta yliojentumiseen, niin eipä auta tässä ongelmassa se yhtään. :(
Tsempit kaikille selkäkivuissa kärvisteleville: Päivä kerrallaan ja jos saikkua on haettava, niin sitten vaan pitää hakea. Vauvan ja oma terveytesi on nyt tärkeämpää kuin mikään muu!

Voi, kun toivon, etta teilla selkakivut pian helpottavat! Vaikka olenkin niilta toistaiseksi valttynyt, olen saanut niista osani aiemmin. Se on kylla sellaista kipua, etta vain kunnon hammassarky ja migreeni nousevat minulla samaan sarjaan.

Tanaan on jalleen ihan mahtava fiilis! Minulla ei ole mitaan vaivoja, kipuja eika pahoinvointia ja olen jotenkin kokoajan vain onnellinen. Onhan sita ollut vahan heikompiakin hetkia, mutta niiden maara on mitaton positiivisiin verrattuna. Ajatuset pyorivat edelleen sikion ymparilla ja vihdoin tuntuu, etta pelot alkavat pikkuhiljaa vaistya, alan nauttia ja kiintya tahan uuteen elamaan. :)

Joskus tosin taytyy ihan muistuttaa itseaan siita, etta mies ja ystavatkin ovat olemassa eika ole hyva totaalisesti uppoutua tahan raskauteen. Ja etta kaikki eivat halua puhua vain vauvoista ja raskaudesta, vaan olen ihan ihminenkin, jolla on mielipiteita ja joka pystyy keskustelemaan muistakin aiheista. :D

Hyvaa sunnuntaita!

Nyt on 16+2 rv. Pahoinvointi on ohi, mutta olen väsynyt jatkuvasti. Päänsärkyä on myös ollut muutaman pv:n ajan, jota ennen raskautta ei juuri ollut koskaan. Tässä raskaudessa en ole ainakaan ole ollut selkäkipua. Aiemmassa raskaudessa oli selkäkipua raskauden toiselta kolmannekselta alkaen. Silloin siihen auttoivat tukiliivit..

14+2 turvotus ja ilmavaivoista johtuva kuvotus vaan jatkuu. En ole oikein viela edes hoksannut, etta mista taa kuvotus johtuu, mutta koko ajan on olo kuin heliumpallolla eli ei kannata tuota sytkaria mun lahelle tai rajahtaa. :)

Noi selkavaivat on kylla kurjia. Olin eilen kaverin baby showerissa ja siella yksi viimeisillaan oleva mamma sanoi, etta raskausjooga on ollut tosi hyva selkakipujen poistaja. Itse ostin raskauspilates-dvd:n mita aion rueta tekemaan ja viime viikolla jo kokeilin, mutta sitten iski hirvea flunssa. Yhden kerran perusteella dvd oli kylla tosi hyva ja olo oli mahtava sen jalkeen.

Takaisin