Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Tajusin tanaan, etta parin ensi viikolla pitaa soittaa ja varata aika 20. vko rakenneultraan, koska siella on jonoa. En voi uskoa tata. Miten se aika matelee eteenpain, mutta silti tuntuu, etta se onnistuu juoksemaan?

12+6 piti kirjottaa jotaki mut unohdin että mitä xD apua tätä päätä. lahostuu vaan lisää ja lisää lapsien myötä :D oon nyt viikon ehkä vähä päällekki,tuntenu liikkeitä,mutta nyt ne on selkeesti voimistunu ja ei voi todella enää erehtyä etteikö olisi vauvan liikkeitä :,) ihanaa!

Maminka.. apua ihanaa !!!! Mulla nyt 11+4 .. ensi viikolla sitten ultraan ♡ ja näkyy onko siellä joku... tänään kauhee vaateahdistus kun farkut puristaa.. tullu vissii vähä kiloja :( ja masukkikin on jo pyöristyny .. millonkohan kehtaan ostaa raskauspökät... kohtahan se on pakko :D

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Lauruska93 älä ahdistu! :) uskon että housujen kuuluukin jo puristaa. Itse vaihdoin jo aikaisemmassa vaiheessa mammahousuihin vaikkei kiloja ole vieläkään tullut yhtään, päinvastoin. Nyt 13+4.
Ei muuta kun mammahousujen ostoon ;) ei sitä.hävetä tarvitse. Ollaan ylpeitä vauvamasuistamme! ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin ollut mammahousut jo jonkin aikaa käytössä. Nyt menossa 16+2. Selkää särkee päivittäin ja se alkaa haitata työntekoa. :( Minulla kun EI ole toimistotyö, vaan fyysisesti astetta haastavampi työ. ;) Hieman stressaan tuota, kuinka kauan pystyn olemaan töissä, vaikka se on järkevästi ajateltuna ihan turhaa. Jos olisinkin toimistotyössä, niin tilanne olisi varmasti erilainen..

13+0
Kauhean turvonnut olo, ihan kuin olisin syönyt potkupallon huomaamattani :O
Nukuin yön huonosti ja nyt silmät ristissä töihin, eikä tippaakaan kiinnostais, kiinnostais vaan olla kotona ja relata :D
Tällä viikolla saan kotidopplerin ja sitä innoissani odottelen <3

14+2 mennään ja täälläkin selkäsäryistä kärsitty jo parisen viikkoa; lääkärin mukaan alaselän ryhtivika alkanut mahan kasvun myötä vaivaamaan. Töihin ei ole ollut puhettakaan mennä, kun ei pysty kotonakaan olemaan pitkiä aikoja jalkojen päällä ja tuossa eilen siivoilin niin loppuilta menikin sohvalla lepuutellessa :/ kauheaa jos selkä jo nyt näin kipeä, niin kuinka kipeä se on sitten loppuraskaudesta kun maha kasvaa ...

Ihanalta tuntuu tänäänkin<3 14+0 tuli tänään, ensimmäinen tiistai päivän tasa viikko, kun kätilö tosiaan hieman rustaili laskettua aikaa. Luultiin menevämme tasan viikolla 12+0 nt-ultraan, vaan kätilön mukaan hilluja oli jo 13+2 viikkojen kokoinen. <3 Kyllä siinäkin taas itkettiin, onneksi siirtyi eteenpäin. Ahdistava ensimmäinen kolmannes hyvin takana ja hyvillä mielin mennään etiäpäin.

Itsellä selkä reistaili kovinkin tuon ekan kolmanneksen, nyt tuntuu astetta paremmalta. Onneksi. Töissä pääsin kevyempiin hommiin, joita sitten jatkan sinne äippälomalla asti. Toivottavasti.

Masu kasvaa! Ihanaa<3 Itse jo viikko sitten tuijottelin josko linea negra olisi alkanut näkymään ja nyt pari päivää taaksepäin mieheni hihkaisi että siinähän se! :D Raskaus konkretisoituu enemmän joka päivä.

Jadesiru: Helpottavaa kuulla etten ole ainoa jota töihin lähtö tympäisi tänä aamuna. Ei sitä vaan nuku samalla tavalla enää kuin ennen raskautta ja varmasti väsymys muutenkin kuuluu asiaan. Äitini sanoi että tyttö tulee kun työt ei innosta :D

Täälläkin omaan silmään näkyy jo pieni kumpu mutta työkaverit sanoo ettei näy vielä yhtään. Nyt 13+5.

17+2. Kavin tanaan katilolla ja kuunneltiin sydanaania. :) Pieni kumpu on jo hyvin havaittavissa, jos yhtaan osaa silla silmalla katsoa. Olen jotenkin niin hammentynyt, etta sisallani kasvaa pieni ihmisenalku. Jotenkin joka viikko yllatyn, etta kaikki on mennyt hyvin, vaikka sikio on niin pieni ja hento. Kasittamatonta ja upeaa. Toivon sydamestani, etta kaikki jatkuu hyvin loppuun saakka.

On ihana myos vierelta seurata mieheni reaktioita raskauteen. Eilen han silitteli hellasti vatsaani ja ihaili, kuinka kaunis se on. <3 (Ajoitus oli loistava, koska olin hetkea aiemmin yrittanyt turhautuneena pukea paalleni lempihousuja, jotka ovat auttamatta liian kireat.) Han myos haluaa ehdottomasti mukaan kaikkiin katilotapaamisiin ja ultriin - jalkeenpain han nayttaa aina niiiiin ikionnelliselta. Ihana mies. :)

Samaistun Libran kommenttiin miehestään. Meillä ei myöskään mies jättäisi mistään hinnasta väliin neuvoloita, ultria ym. Jopa loukkaantui vähän kun viime viikolla jouduin vatsassa olleen tulehduksen takia sairaalaan ja siellä vatsaa tutkittaessa ultrailtiin vauvaakin, jolloin mies ei päässyt mukaan. :P

Muutenkin on kyllä osannut olla tavallistakin ihanampi. Joka aamu tekee aamupalan, rasvailee mahaani ja on aidosti kiinnostunut raskauden etenemisestä. Ei voisi parempaa toivoa. Voi olla vaan kiitollinen siitä kuinka onnekas olen! :)
Toivon että muillakin on isät innokkaina mukana raskaudessa!

Olisi niin hienoa jo saada mies maailmalta takaisin mutta tavallaan olen hänen puolestaan tosi onnellinen että sai nyt toteuttaa unelmiaan. Olen itsekin seikkailunhaluinen joten kiva kun "puolet meistä" seikkailee ja minä täällä rakennan pesäkoloa ja saan sitten kuulla uutisia maailmalta:) Ensimmäinen ultra, johon hän pääsee mukaan, tulee varmasti olemaan hänelle vaikuttava kokemus kun näkee lapsen jo siinä niin isona. Olen scannannut kaikki aiemmat ultrakuvat kyllä ja lähetellyt hänelle joten on hän tavallaan koko ajan seurannut raskautta. Tästä lapsesta tulee varmasti ihan isänsä näköinen kun syntyykin samoihin aikoihin. Poikaystäväni syntymäpäivä on 10.10 ja pienen la on 13.10. Olen näkevinäni jo 3D ultakuvassakin yhdennäköisyyttä. Kutsun maha-asukkia mini-R:ksi
Tänään 15+1 on ollut kohdun kasvukipuja.

Muokattu viimeksi:
Kyllä minunkin mieheni esikoista odottaessamme oli mukana kaikissa ultrissa, neuvoloissa ja perhevalmennuksissa. Nyt pikkukakkosen kohdalla mies ei ole vielä kerennyt/päässyt niihin mukaan.
Varmaankin siihen rakenneultraan tulee sitten mukaan.

Mieheni on ollut niin ihanan osallistuva aina esikoisen hoidossa ja kodin hoidossa, ettei minulla ole tosiaankaan valittamista hänestä. ♡ Täysin oikean ihmisen kanssa menin naimisiin ja perustin perheen. Olen kyllä siunattu ja erittäin onnellinen. :)

Tänään kuunneltiin kotidoblerilla (veljen vaimolta saatiin lainaksi, heillä on tänään 4vkoa täyttävä pikkuneiti :Heartred ) ja nyt kuulus kaikkein parhaiten syke mitä aiemmin!!! :love7 Edes viime neuvolassa ne ei saanut sitä kuuluviin noin selkeesti! Wautsi wau wau, ei voi muuta sanoo!!! Kyllä hyvin mielin tästä lähtee töihin pyöräileen ja taidanpa hyräillä vielä samalla! :hello2 Kai vastaantulevat kattelee että jopas tuo nainen nauttii auringonpaisteesta täysin rinnoin! ;) :p

Oikein mukavata päivää kaikille!!! :happy093

.Raskaus ei oiekin tunnu. :D Pieniä ajoittaisia kasvukipuja lukuunottamatta olo on mitä mainion <3 Ainakin tullut todettua,että kyllä tää toinen kolmannes on huomattavasti helpompi kuin eka. <3 Onnen kukkuloilla mennään. Täytyy nyt ottaa kaikki irti tästä raskaudesta, kun vielä tuntuu näin ihanalta <33

Jännä toi kotidoppler. Kukakohan keksinyt rahastaa mammojen mielenrauhalla. :D Itse en uskaltaisi hankkia, entäs jos niitä ei löydykään niitä ääniä heti, paniikki ja kauhea ressi reaktio päälle. Voin itse kuvitella että musta tulisi aivan neuroottinen. Mutta toisille varmasti sopii. :)

Mullakin sellainen onni että mies koskettelee ja silittelee mahaa ja puhuu hellänä pikkuisesta.. :')
Tahtoo kans jokaiselle lääkärikäynnille mukaan näkemään ja kuulemaan.
Parin viikon päästä meillä on se "laaja terveystarkastus".

Itse nukun yöni todella hyvin, jo aikaisin alkaa väsyttämään ja unet ovat melkein järkyttävän värikkäitä.
Tällä hetkellä taas epäilyttää, olenko raskaanakaan, kun ei ole oikein mitään oireita.
Ja tahtoisin kans unohtaa raskauden kuukaudeksi vaikkapa, kun olen niin malttamaton, että tahtoisin joka päivä, että tämä ois edennyt aina viikolla eteenpäin.. Eli en millään jaksaisi joka päivä ajatella ja seurailla raskaudenvaiheita! :happy090
Olen kärsimätön..

Mmmustikka: Mulla on sama tilanne, että mies on maailmalla. Tulee kylläkin takaisin 30 päivä :Heartred
Sieltä se on soitellut kahdesti päivässä ja kysellyt miten me voidaan :D Ja mun on pitänyt lähetellä kuvia kasvavasta mahastani :) Nyt kun oon alkuraskauden tottunut olemaan "yksin" niin vähän pelottaa miten tuun tottumaan siihen, että joku on kokoajan mahassa kiinni :D Kai se hyvin menee. Ainakin on mies hyvin kiinnostunut raskaudesta ja odottaa rakenneultraa kovin :) Mä odotan sitä, että päästään yhdessä kiertämään kirppareita ja ostamaan pikkuisia vaatteita tulokkaalle.

Tänään 17+1. Olo on normaali, mutta maha on pulpahtanut esiin eikä sitä voi olla eää huomaamatta. Ihanaa, kun olo on normalisoitunut eikä väsytäkkään enää niin paljon, kun 1/3. Mulla aikaistettiin laskettua aikaa 30.9, mutta pysyn vielä täällä lokakuisissa, kun mulla on vahva tunne, että kyllä se sinne lokakuulle menee :)

Olisipa noin etta olisi se ukko "vain matkoilla". Meilla tama yhteinen odotusaika loppuu ensi tiistai yolle kun lahden matkaamaan kohti suomea. Sitten alkaa ruljanssi kun laitan kaikki "roikkumaan jaaneet asiat" kuntoon esim.meidan avioliiton rekisteroimisen suomessa.
Viime vuonna legalisointipyynnon jo laitoin mutta keskenmeno kun tuli rv12+ meni maku suunnitella asioita yhtaan eteenpain. Ja kun tuo legalisointi maksaa vaatimattomasti 650euroa nigerialaiselle lakitoimistolle ja 10,50 suomen suurlahetystoon postikuluihin. Ja jos yrittaisi saada miehen Suomeen niin se on sitten n.500euroa.

Miehen naen sitten kun lapsi on yli 2kk (jotta ehtii rokotukset saada), eli siis n.tammikuussa 2015
Eli meilla mies osallistuu raskauteen skypen ja messengerin yms. valityksella.
Mutta elama on valintoja,voisinhan jaada tanne ja yrittaa keksia milla tienata elanto mutta kylla se Suomi on enemman se "turvallinen" paikka kun siella on tyo ja kaikki muut kuviot jo rakennettu ja selvilla.

Takaisin