Moikka! Mä aloitin pikkuhiljaa vauvan vaatteiden ostelun alennusmyynneistä rv 13+3. Kahta vaatetta lukuunottamatta kaikki muut ovat olleet tarjouksessa. Nyt on kyllä tullut ostettua jo pino noita vaatteita, mutta pyrin olemaan ostamatta normaalihintaisia tuotteita, ennen kuin tiedän sukupuolen. Sitten kun tietää kumpi on tulossa niin kuitenkin haluaa ostaa enemmän joko tyttöjen tai poikien värisiä vaatteita. Aika vähän on myynnissä unisex vaatteita.
Olen ajatellut ostaa isompia tarvikkeita vasta myöhemmin, kunhan nyt ensiksi löytäisi uuden asunnon jonne niitä sitten suoraan ostelisi. Hoitopöytää en näillä näkymin aio hankkia, ostan vain hoitoalustan, jonka voi sitten laittaa esim. pesukoneen päälle tai lattialle vaipan vaihdon ajaksi. Hoitopöytää kun voi käyttää vain niin lyhyen aikaa, niin en koe sitä tarpeelliseksi. Yhdistelmävaunuja olen jo netistä tutkaillut, mutta aion hankkia ne joskus lähempänä laskettua aikaa, koska niissä olisi hyvä olla takuuta mahdollisimman pitkään jäljellä vauvan synnyttyä. Vaunuissa kun helposti jokin osa hajoaa. Tallinnassa käydessäni huomasin että sieltä saisi pinnasänkyjä, turvakaukaloita ja vaunuja paljon halvemmalla kuin Suomesta. Pidän kuitenkin tärkeänä että takuu olisi Suomessa ja kaupassa myyjän kanssa voisi suomeksi vertailla eri vaihtoehtojen hyviä ja huonoja puolia. Eli saa nähdä tuleeko naapurimaan hintoja hyödynnettyä, ainakin vauvan vaateostoksille aion sinne suunnata sitten kun sukupuoli on tiedossa. Siellä kun ovat paljon halvempia kuin täällä Suomessa.
Äitiysvaatteita ostelin edullisesti Tallinnasta rv 13+3. Kahdet äitiyscaprit, yhdet äitysfarkut ja pitkähihainen äitiyspaita maksoivat yhteensä 113 euroa. Suomessa kun pelkistä farkuista saa maksaa 60-100e. Ostin Tallinnasta myös ihanan äityis mekon, joka sopii vaikkei olisi raskaanakaan hinta oli 20e. Ostamistani vaatteista pitkähihainen paita on ainoa jota en ole vielä käyttänyt, koska se vaatii isomman mahan [:D] Omista farkuistani tai farkkuhameistani ei ole yhdetkään enää mahtuneet jalkaan, ja nekin mitkä mahtuivat vielä viikko sitten kiinni puristivat hirveästi mahan kohdalta.
Vauva lehdistä mielestäni Vauva on ehdottomasti paras ja hyvänä kakkosena tulee Kaksplus. Myös Meidän perhe-lehti on hyvä, tosin se on sopivampi niille joilla on jo isompiakin lapsia. Vauva lehden aion tilata piakkoin, heti kun löytyy joku kiva tarjous, samoin Kaksplussan olen ajatellut tilata. Usein tilauksen mukana saa valita jonkun tilaajalahjan, tällä hetkellä ei ollut mieluisia lahjoja joten parempia odotellessa [:)]
Tässä tulikin jo pitkä selostus omista ostoksista. Mitäs olette miettineet talvitakeista? Itse en tule kyllä mahtumaan yhteenkään minkä tällä hetkellä omistan, LA 17.1. Eli varmaan pitäisi jostain löytää äitiystalvitakki, tai sitten ostaa joku erittäin reilun kokoinen. Taitaa noilla äitiystalvitakeilla olla paljon hintaa...?