millon uskaltaa ostaa vauva juttuja?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja basura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

basura

Puuhakas puhuja
Muistaakseni näin jossain tämmösen keskustelun jo mutta en nyt mistään löytänyt sitä ja en jaksanut tuolta yleisestä keskustelusta lähteä sitä etsimään kun sivuja on miljoona.. [:D] saa linkittää jos jossain on jo aihe.

Mutta siis jotkuthan on jo rohjennut ostamaan kaikkea, mutta millon aattelitte vaatteita ja vaunuja yms alkaa katselemaan? Ja mietittekö mitä niille tavaroille tapahtuu jos käykin jotain pahaa?

Itsellä jo sormet syyhyää ja varsinkin kun kohta loma alkaa ja lomarahojakin olisi, mutta jotenkin ei vieläkään uskalla..vaikka sydämmenkin oon nähnyt ja nenän ja kaikki mutta silti..pelkään sen tuovan huonoa onnea..mikä olisi ns. turvallinen aika jonka jälkeen niitä lähtis ostamaan? eka ajattelin että tämä 12vko niin sitten mutta se tulee huomenna täyteen eikä siltikään ole vielä rohkeutta..

Nyt on oltu tähän päivään asti oltu hiljaa raskautumisesta. Mutta tänään ultran jälkeen en oo pystynyt enää [:)] Joten jos löytyy jotain ihanaa niin mukaan lähtee [:D]
Vloppuna näkee kotona onko meijän lapsuuden aikanen pinnasänky voimissaan niin otan sen käyttöön, sekä ruokatuolin. Toivottavasti anoppi ei oo kerennä myydä sen rattaita niin vien nekin [:D] Että sitten ei ihan mahottomia investointeja jääkkään [:)]

Ekan vauvajutun ostin jo ennen raskautumista. [:D] Löysin kirpparilta aivan syötävän suloisen bodyn, pakkohan se oli ostaa. Saman kuukauden aikana sitten tärppäsikin. [:)]
Sen jälkeen en ole mitään ostanut. Kuun vaihteessa lähdetään naapurikaupunkiin ostoksille, niin jospa sieltä jotain kivaa löytyisi.

noni..nyt sen sit tein! tilasin ekat vauva jutut! Tai ei ne nyt virallisesti vauva juttuja vaan kankkaita. Oon aikoinaan tilannut suurta käsityölehteä ja siellä on ohje tommoseen retro mikä ihme potkupuku onkaan (pitäis varmaan tätä ammatti sanastoo ainakin rueta harjoittelemaan [:D]) semmonen froteinen ruskea puku missa on oransi kukka pyllyssä ja jalkapohjissa. Se on niiiin ihana ja päätin jo sillon kun tuo lehti vuosia sitten tuli että tuommoisen teen kun on aika. Ja en kangaskaupasta ole löytänyt sopivia värejä niin lehden mukaan se onkin tehty myllymuksujen kankailla joten tilasin ne sieltä sitten! siellä tuntuu olevan paljon kaikkea ekologisia vauva juttuja ja suomessa vissiin tehty. melko hintavaa mutta tuohon potku pukuun kyllä nyt panostan! Käykää kattelemassa jos kiinnostaa.. http://www.myllymuksut.com/ tovottavasti ei nyt tule pahaa karmaa kun ne tilasin...räkä tauti tässä ainakin tuntuu puskevan päälle..jeejee.. 

Kun odotin esikoista viime vuonna, niin hankein kaiken vasta kun olin jäänyt töistä pois. Hyvin ehti tilailemaan kaiken ja laittamaan kuntoon. Aika paljon tosiaan tilasin netistä, huuto.netistä huusin vaatepaketteja (turha ostaa niitä pienen kokoisia vaatteita uusina, kun sopivat vaan niin pienen hetken), vaunut ja turvakaukalonkin löysin netistä ja ne tuotiin kotiovelle asti [:)] Nyt on tietysti helpompaa, kun ei tarvitse mitään hankkia pikku kakkoselle, tosin sisarusrattaat tulevat jossain vaiheessa ostoslistalle.

Heips!

Helmikuisten puolella oon kirjotellu, mutta la aikaistu, se on nyt 26.1., joten voin varmaan tälläkin puolella kirjotella? [:)] Ensimmäinen meille siis tulossa ja Vantaalla asustellaan.

Minä oon ostanu yhen froteisen potkarin kirpparilta jo vuosia sitten. Nyt mies on halunnu käydä kirppareilla ja ostanu muutaman bodyn ja potkarit. Jotenki tuntuu, että seki haluaa tehä jotenki todeks tätä juttua, ja noiden vaateostojen kanssa se on todellisempaa, että meille se vaavi oikeesti ois tulossa. [:)] Mun äiti on aina ollu tosi "taikauskonen" noitten hankintojen kanssa, esim. mulle kuulema ostanu ensimmäiset sukat vasta jotain kk ennen la:ta, sitä ennen ei mitään. [:-] Minä en ois kyllä malttanu! [:D] 

Tosiaan tuommosia ihania kirpparilöytöjä varmaan tulee ostettua vastakin jos eteen sattuu. Uusia vaatteita en vielä oo juuri uskaltanu ostella. [:)]

Noo nää nyt ei oo niinkää vauvajuttuja, mut eilen
ostin itselle uusia vaatteita, äitiyspuolelta :)
Kun nyt alko H&M alennusmyynnit, niin siellä
on vielä hyvä valikoima aletuotteita.
Ostin kolmet housut.

Ja nää on niin ihania et aloin heti pitää.
Tosi istuvat farkut, mut mahasta ei kiristä :))

et voisin ihan muutenki,
kun lantio on tosi levee ja
hyvänkokosia farkkuja on vaikea löytää.
Aina jostain liian löysät/tiukat.

Bubble:
Ei vitsi minähi haluan alennusmyynteihin, jos kerta mammavaatteitaki on alennuksessa!! [8D] Kiitos ideasta, huomenna oiski aamuvuoro sopivasti. [;)]

voin muuten kertoa että todella nopea toimitus oli tuolla myllymuksuilla! ti vai ke tilasin ja pe oli postilaatikossa! Muuten en vielä ole uskaltanut katsella edes kirpparilta juttuja ennen sitä iänikuista 30.6. tuntuu että sitä oon jo 5vuotta odottanut! no ei ole enää kuin 5pvä!! jee!! sit toivottavasti uskallaudun jo vähän kurkkimaan [:)] vaatteet kyllä alkaa näyttämään jo jotenkin kamalalta päällä..taas vähän turvottaa tai voisko se jo vähän pömpöttää..? toivottavasti.. työhousujen kanssa on eniten ongelma. en viittis ennen lomaa ostaa mamma housuja. ajattelin jos suurin osa ei tietäisi kun palaan lomalta ja jos siinä vaiheessa vaikka maha jo vähän näkyis niin ois kavereilla ihmetteleminen!

Moiks!

En ole tänne aiemmin kirjoitellut - terve vain kaikille!

Sormia syyhytti eilen Jumbon Punavuoren peikon muksujen aiiiiiiivan suloisen pikkuiset vaatteet - ihania, mutten vielä halua hankkia mitään, kun tässä ehtii tapahtua vaikka mitä ja oma mielikin värien ja muiden osalta muuttua. Vaatevarastoa on kyllä pistettävä pikapuoliin uusiksi, kun tuo maha tuppaa turpoamaan ;)

Ainoa minkä haluaisin jo hankkia, on muksukirja: Sellainen, jota vanhemmat kasaavat muksulleen vähän kalenterinomaisesti ja jonka voi sitten lapsen kasvettua isoksi luovuttaa tälle. Oma äitini näki tällaisen eteen kovasti vaivaa minua odottaessaan ja se on aivan ihana koonti oman äidin tunteista odottelun aikana ja syntymän jälkeen. Siellä on myös kertomuksia omista ensimmäisistä sattumuksistani ja kokemuksistani elämän alkuvaiheessa. 

muksukirja? onko se samanlainen kuin vauvakirja? Tai mulla on itestäni sellanen missä on kuvia paljon ja sitten on sivuja mihin äiti on kirjotellut juttuja ja taskuja missä on jotain ekoja piirustuksia ja käden kokoja yms. Mutta se ei käsittele juurikaan odotus aikaa vaan vauva aikaa..

Mä nyt ajattelin että kun kuitenkin rv12 yli ollaan päästy niin ei sitä voi enää loputtomiin vaan hyssytellä itteänsä niin ostin jo langatkin semmoseen pukuun. Vihreä on mun lempiväri ja sopivasti unisex. Just siivosin ja täytin kakkua ym että huomenna ja ylihuomenna tulee sukulaisia "synttäreille" mutta enemmän ne taitaa olla "ootetaan vauvaa" kutsut [:)] Sitten saa loput väestöstä keksiä jutut ite ja minä meen täysin rinnoin ja ujostelematta vauva ja mamma osastolle! Työhousut niin ahdistaisi mutta en viitsi nyt kun 12 pvä loman alkuun jäljellä niin vielä hommata sopivia, ostan sitten lomalla kivat.

Täällä kans osteltu jo lankoja ja yhet villaseukat on jo kudottukki :) Toinen puoli itestä sanoo koko ajan, et "älä nyt vielä hosu", mut sit taas se toinen on sitä mieltä, et mitä sitä enää hyssyttelemään! Haluan odottaa onnellisesti, enkä koko ajan peläten pahinta. Niinkun on aina ennen ollu.

Vauvakirjaki tuli jo postissa ja siinä on paljon tilaa kirjotella raskausajasta, joten sitäkin on tullu jo täyteltyä. [:D]

Nyt kädet on alkanu syyhyyn jo kaikenmaailman pinnasänkyihin sun muihin, mutta niistä on ehkä kumminkin pakko viä pidättäytyä. Toki oon niitä jo monessa paikassa kerenny ihaileen [:D]

Vielä ei ole täällä yhtään mitään vauvajuttuja osteltu. Mutta onhan tässä vielä pitkä syksy aikaa... Tosin, kun huomasin että nyt oli jo syntynyt ensimmäinen kiireinen lokakuisista vauvoista TuuliEnkelille [:-] niin tajusin, että voihan se itselläkin tulla synnytys ennen aikojaan, eli hyvä olisi olla vaatteita ja tarvikkeita hankittuna jo hyvissä ajoin!.... ettei tule sitten kiire.

Minä ainakin oon vielä niin hidas tekemään valintoja, että varmaan vaunujenkin hankintaan pitää varata viikkotolkulla, kun tekee kaiken maailman vertailut... Se toisaalta vois olla miehenkin lempipuuhaa, etsiä vertailuja Tekniikan Maailman tyyliin [:D] Ties vaikka TM:ssä oliskin tehty vaunuvertailuja, onhan se jo nykymiehille kunnia-asia että tulee hyvät vaunut [:D][:D]

Mie ostin tänään ensimmäiset vauvan vaatteet.
En voinut enää vastustaa kiusausta ku kävin hennesillä hypistelemässä kaikkia ihanuuksia.
Löysin barbapapa vaatesetin missä on lakki, ruokalappu, body, potkari, housut ja t-paita. Siis niin ihanat väreiltään ja sopii kummallekkin, kumpi sieltä nyt tuleekin [:)]
Tuli niistä omat lapsuusajat mieleen, kun meillä katottiin barbababaa telkkarista ja luettiin kirjoja [:)]

Mitäs kuuluu vauvatarvikkeiden hankinnoille tällä hetkellä?

Ootteko jo suunnitelleet vaatteiden lisäksi niitä suurempia laitettavia juttuja, kuten esim. hoitopöytää? Millaset systeemit teille on tulossa kotiin? me laitetaan hoitopöytä kodinhoitohuoneen pöytätasolle, siinä on lavuaari vieressä ja pyykkikori ja luullakseni riittävästi kaappitilaa tarvikkeille. Tosin, en vielä tiiä mihin siirrän kaiken nykyisen tavaran ja romun sieltä kaapeista... Varmaan jotain tärpättiä tai super pesuaineita ei kannate säilyttää ihan vauvan hoitopöydän vieressä [8D] Toivottavasti vaan sen tason korkeus on meille sopiva, ettei tuu selkävaivoja siinä kyykistellessä.

Mitäs kaikkea muuta isompaa sitä tarviikaan... sitteri - turvakaukalo - pinnasänky - kylpyamme - vaunut... huh, missähän vaiheessa noita oikein alkaisi miettimään???...

Onko teillä tilaa erilliselle lastenhuoneelle? Kyselee nimim. Utelias [:)] Meillä tullaan sisustamaan yksi makuuhuone lapselle, mutta alussahan se tietysti pitkäään mahtuu nukkuun meidän makkarissa pinniksessä.

Tuleekos teille vauvalehtiä? Olikohan tästä vielä puhetta tuolla yleis keskusteluissa... Tilasin just ilmaisen näytenumeron Vauva-lehdestä, kun näytti olevan tarjous nettisivuilla, muuten en oo vielä ikinä eläissäni vilkaissutkaan minkään sortin vauvalehtiä [:D]

Hirveesti kaikenlaista pohdittavaa mulla ainakin [:D][:D]

Meille tulee näillä näkymin hoitotaso kylppäriin pesukoneen päälle, haluan vesipisteen lähelle. Yhdeltä tutulta saadaan varmaan siihen sopiva hoitotaso.

Mulle voi laittaa fb:n kautta privaviestiä jos Vauva-lehti kiinnostaa, olen firmassa töissä....

Me aateltiin isommat ostaa sitten kun ollaan muutettu (elo-marraskuussa?) mutta kaikkee pientä kivaa voi ostaa jo nyt etukäteen... tosin vieläkään en ole uskaltanut noille osastoille mennä..jotenkin ootan että tunnen vauvan liikeet tai jotain konkreettista esim iso maha niin sitten. Kummitäti osti kuulemma jo pinnasängyn meille..ei kyllä hajuakaan millaisen tai millon se meille tulee mutta onpahan se valmiina [:)]

Sadepilvi mulle tulee tuo Vauva-lehti ja oon ollut todella tyytyväinen siihen. Todella monipuolisia juttuja ja mielenkiintoista luettavaa, että suosittelen kovasti [:)]

Moikka! Mä aloitin pikkuhiljaa vauvan vaatteiden ostelun alennusmyynneistä rv 13+3. Kahta vaatetta lukuunottamatta kaikki muut ovat olleet tarjouksessa. Nyt on kyllä tullut ostettua jo pino noita vaatteita, mutta pyrin olemaan ostamatta normaalihintaisia tuotteita, ennen kuin tiedän sukupuolen. Sitten kun tietää kumpi on tulossa niin kuitenkin haluaa ostaa enemmän joko tyttöjen tai poikien värisiä vaatteita. Aika vähän on myynnissä unisex vaatteita.

Olen ajatellut ostaa isompia tarvikkeita vasta myöhemmin, kunhan nyt ensiksi löytäisi uuden asunnon jonne niitä sitten suoraan ostelisi. Hoitopöytää en näillä näkymin aio hankkia, ostan vain hoitoalustan, jonka voi sitten laittaa esim. pesukoneen päälle tai lattialle vaipan vaihdon ajaksi. Hoitopöytää kun voi käyttää vain niin lyhyen aikaa, niin en koe sitä tarpeelliseksi. Yhdistelmävaunuja olen jo netistä tutkaillut, mutta aion hankkia ne joskus lähempänä laskettua aikaa, koska niissä olisi hyvä olla takuuta mahdollisimman pitkään jäljellä vauvan synnyttyä. Vaunuissa kun helposti jokin osa hajoaa. Tallinnassa käydessäni huomasin että sieltä saisi pinnasänkyjä, turvakaukaloita ja vaunuja paljon halvemmalla kuin Suomesta. Pidän kuitenkin tärkeänä että takuu olisi Suomessa ja kaupassa myyjän kanssa voisi suomeksi vertailla eri vaihtoehtojen hyviä ja huonoja puolia. Eli saa nähdä tuleeko naapurimaan hintoja hyödynnettyä, ainakin vauvan vaateostoksille aion sinne suunnata sitten kun sukupuoli on tiedossa. Siellä kun ovat paljon halvempia kuin täällä Suomessa.

Äitiysvaatteita ostelin edullisesti Tallinnasta rv 13+3. Kahdet äitiyscaprit, yhdet äitysfarkut ja pitkähihainen äitiyspaita maksoivat yhteensä 113 euroa. Suomessa kun pelkistä farkuista saa maksaa 60-100e. Ostin Tallinnasta myös ihanan äityis mekon, joka sopii vaikkei olisi raskaanakaan hinta oli 20e. Ostamistani vaatteista pitkähihainen paita on ainoa jota en ole vielä käyttänyt, koska se vaatii isomman mahan [:D] Omista farkuistani tai farkkuhameistani ei ole yhdetkään enää mahtuneet jalkaan, ja nekin mitkä mahtuivat vielä viikko sitten kiinni puristivat hirveästi mahan kohdalta.

Vauva lehdistä mielestäni Vauva on ehdottomasti paras ja hyvänä kakkosena tulee Kaksplus. Myös Meidän perhe-lehti on hyvä, tosin se on sopivampi niille joilla on jo isompiakin lapsia. Vauva lehden aion tilata piakkoin, heti kun löytyy joku kiva tarjous, samoin Kaksplussan olen ajatellut tilata. Usein tilauksen mukana saa valita jonkun tilaajalahjan, tällä hetkellä ei ollut mieluisia lahjoja joten parempia odotellessa [:)]

Tässä tulikin jo pitkä selostus omista ostoksista. Mitäs olette miettineet talvitakeista? Itse en tule kyllä mahtumaan yhteenkään minkä tällä hetkellä omistan, LA 17.1. Eli varmaan pitäisi jostain löytää äitiystalvitakki, tai sitten ostaa joku erittäin reilun kokoinen. Taitaa noilla äitiystalvitakeilla olla paljon hintaa...?

Oon kans pohtinu nuita talvitakki ja toppahousu asioita.. On kovasti muka suunnitteilla että sinne joulukuun alkuun jaksaisin töissä käydä ja vielä pyörällä! Yritys hyvä.. Mutta tuo vaate ongelma kyllä tulee vastaan. Mutta sitten kun ei tiedä että onko leuto tuo alku talvi niinkuin joku vuosi niin syys vaatteilla pääsisi kenties pitkällekkin, mutta toisaalta tuskin keho palautuu heti synnytyksen jälkeen (varsinkin kun toppahousuni jäi pieneksi jo viime talvena ihan pelkän pullan ansiosta )mutta sitten kun en vauvan kanssa polkemaan pääse niin voisi olla jotkut vähän kevyemmätkin vaatteet...voivoi..paljon on pohdittavaa..

Mutta takissa kyllä ajattelin ostaa vaan mahdollisimman ison ja oikein säkin ja mielellään vielä jonkun tosi pitkän "vilauttelia" takin.. semmosen just että näytän mahdollisimman tyhmältä! Kun ei kuitenkaan tiedä osuuko seuraava vauvamaha talveen vai kesään niin turha ostaa erikseen vauvamaha takkia..ellei tietysti löytyis joku käytetty. Oon kyllä netissä nähnyt semmosiakin että sitä vauvaa voi sitten kantaa rinnuksilla sillä takilla kun se syntyy että se voisi mahtua päälle odotus aikanakin..Kuitenkin laskettuaika on 4.1. ja jotenkin koko ajan semmonen kutina että en saisi sitä ensivuoteen pidäteltyä..en tiedä miksi..haluaisin kyllä sen mielummin vuoden alkuun kun loppuun mutta silti jotenkin semmonen kutina..

Takaisin