Millon ja miten aiotte kertoo muille raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unelma27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katsotaan nyt että kerrotaanko sittenkin suvulle jo heinäkuun lopussa. Mies alkoi kuumotella kunnolla vauva uutisesta ja haaveilee että toteuttaisimme kertomisen samalla tavoin kuin viimeksi.

Eli jollain verukkeella kummatkin suvut samaan osoitteeseen ja sit laitetaan pöydälle kangastusseilla koristeltavaksi vauvan bodyt. Sen jälkeen kerätään jälleen lapuilla nimi ehdotukset.

Huh äsken oli lähellä että pitäisikö paljastaa kun kävin äidillä kylässä. Tarjolla oli nimittäin homejuustoja joista en ikinä kieltäydy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi äitini tarjoaa aina runsaasti ruokaa (nytkin oli salaattia ja omelettia) niin pystyin vetoamaan täyteen vatsaan. Mies ei ollut edes mukana käynnillä, ja jouduin paniikkiviestittelemään hänelle että mitä teen jos kysyy, apuaa :tears:
Mulla oli vähän samanlainen tilanne 😂

Perjantaiaamuna tein positiivisen testin ja iltapäivällä lähdin äidin kanssa mökille.

Äiti tietysti halusi herkutella ja tarjosi ranskalaista siideriä, viiniä ja olutta. Kahvia piti juoda koko ajan, homejuustoja oli neljää erilaista ja kaupasta lähti vielä viides sortti mukaan. Tuntui että koko ajan piti väistellä luoteja ja keksiä uskottavia syitä olla juomatta ja syömättä näitä varta vasten hankittuja herkkuja 😅

Mielenkiinnolla kuulen sitten myöhemmin, aavistiko jotain…

Ei vielä tiedetä, miten aiotaan kertoa. Kumppani ajatteli että vaan soittaa läheisilleen, laittaa viestiä kavereilleen tai kertoo kun sattuu näkemään.

Mun suku puolestaan on niin läheinen ja pitää tiiviisti yhteyttä, että jos ei kerrota kaikille samalla kertaa tai jotenkin suunnitellusti, niin sana kiirii jo ennen kuin ehtii sanoa lauseen loppuun 😂
Mun mielestä ihanteellinen tapa tehdä tää, olisi kutsua perhe koolle kesäpiknikille ja ottaa laatikosta esiin kakku, jossa lukee ”Meille tulee vauva!”

Lapsi olisi kummankin suvun ensimmäinen uuden sukupolven edustaja, eli yhdellä kertaa tulisi monta uutta isovanhempaa, iso-isovanhempaa, tätiä ja setää, ja sen vuoksi uskon, että moni olisi tosi innoissaan.

Oon myös miettinyt, että kertoisin mun isän puolen isoisälle ennen muita. Hän on ollu tosi masentunut viime vuosina sen jälkeen, kun isoäidin alzheimer meni niin pahaksi, että hänen täytyi muuttaa hoitokotiin. Ajattelisin, että tää uutinen ilahduttaisi isoisää tosi paljon ja antaisi hänelle toivoa. Mutta sitten toisaalta, jos raskaus keskeytyykin, se voisi olla sitä suurempi isku 😔

Sitten joskus ja jouluna 😁 töissä meinasin kertoa elokuun lopussa kun palaan töihin lomien jälkeen. (juhannuksesta aloitan loman ja palaan vasta elokuun vikalla viikolla töihin) Tosin sillon mennää jo niin pitkällä et varmaan pötsiä on ettei tarvi paljoo sanoo. Ei ainakaan ennen nt-ultraa kertoilla asiaa muille. 😊

Sitten joskus ja jouluna 😁 töissä meinasin kertoa elokuun lopussa kun palaan töihin lomien jälkeen. (juhannuksesta aloitan loman ja palaan vasta elokuun vikalla viikolla töihin) Tosin sillon mennää jo niin pitkällä et varmaan pötsiä on ettei tarvi paljoo sanoo. Ei ainakaan ennen nt-ultraa kertoilla asiaa muille. 😊
Töissä ajattelin kertoa mahdollisimman myöhään. Varmaan kun aletaan suunnitella vuotta 2027 tai kun on ilmiselvää ulkomuodosta.

Noh mun kertomattomuussuunnitelmat meni aivan pipariksi...

Mulla tulee ens viikolla siskot kylään pariksi päiväksi ja en kyllä pysty heiltä piilottelee tätä mun pahoinvointia kun sen verta paha ellei tää päivä ollut vaan joku poikkeus. Sit kuun vaihteessa mun on käytännössä pakko matkustaa katsomaan suvun vanhinta, jolloin jään varmasti kiinni pahoinvoinnin takia kun tuolloin se olisi pahimmillaan...

Joten hyvällä sovittiin miehen kanssa että mä meen oman sukuni luo, hän menee samaan aikaan omansa, otetaan videopuhelu ja julistetaan raskaus. Sit kerätään nimi ehdotukset paperille kummastakin paikasta.

Haaah... Olo että jinksaan tämänkin raskauden tällä... Esikoisen kohdalla paljastettiin raskausviikolla 10 ja sit meillä oli draamaa viikolla 11 ja luulin joutuvani soittamaan kaikille sukulaisille että eka lapsenlapsi on peruttu. Sit se syke olikin olemassa viikolla 12 niin ei tarvinnut soitella kellekään mistään. Mutta joo, olisin halunnut mennä synnärille asti paljastamatta mitään, mutta tää pahoinvointi ei kyllä jätä vaihtoehtoja.

Mä oon parhaalle ystävälle kertonut raskaudesta ja hän oli kyllä niin onnellinen meän puolesta 🥰 mulla vähän sellanen olo et en etes haluasi paljastaa kovin aikasten kun meillä 4 poikaa ja alkaa kuitenki heti se et "oiskohan se nyt tyttö sitten" yms. Näitä tän tyylisiä oon kuullut aika paljon niin ei oikeen jaksa..

Mä oon parhaalle ystävälle kertonut raskaudesta ja hän oli kyllä niin onnellinen meän puolesta 🥰 mulla vähän sellanen olo et en etes haluasi paljastaa kovin aikasten kun meillä 4 poikaa ja alkaa kuitenki heti se et "oiskohan se nyt tyttö sitten" yms. Näitä tän tyylisiä oon kuullut aika paljon niin ei oikeen jaksa..
ihanaa! En ole itse kertonut kuin puolisolle tietenkin

Onko täällä muuten hyviä vinkkejä kertomiseen: miten tehdä se sensitiivisesti, kun ystävissäkin on pitkään yrittäneitä

Takaisin