Millon ja miten aiotte kertoo muille raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unelma27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja ei nyt kerrotakkaa äitienpäivänä lapsille, kun ultrakin on vasta maanantaina

Mulla tosiaan työnkuva muuttuu kesäksi eli ajattelin kertoa osalle vasta kesän jälkeen. Varmaan varhaisultraan asti yritän nyt olla sanomatta kellekään. Tai no miehelle kyllä 🫣

Ekasta kerrottii vasta 12 viikollq, koska haluttiin naamatusten kertoa. Että kai sitä pitää sinne asti oottaa...

Mun äiti tarjoilee usein noita vältettäviä ruokia, joten saa kans nähdä jääkö kiinni. Aiemmista oon jääny kiinni esim. Siskolle kun en oo kesäjuhlissa voinut kalavoileipäkakkua syödä. 😅

Mä haluaisin pitää ainakin varhaisultraan saakka asian vain mun ja miehen tiedossa mutta saa nähdä kuinka käy. Meillä on 7v. ja 10v. pojat niin sitä odotan eniten, että saa heille kertoa mutta pelkään kyllä että jossain keskusteluissa asia lipsahtaa ja ainakin vanhempi tajuaa homman. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Töissä tiimikavereilla on asia tiedossa, kun alunperin helppouden takia kerroin jo meidän hoitopolusta heille, ei tarvitse salailla ja toisaalta kaikista fiiliksistä ja vaiheista on heille voinut kertoa. Se on tuntunut hyvältä.
Esikoiselle kerrotaan ehkä 12 viikolla viimeistään, kun olisi vähän varmempi olo. Lähipiirille vähitellen sen jälkeen, ellei tule joku sopiva tilanne, katsotaan 😄

Töissä pyrin salaamaan mahdollisimman pitkään, mä lomailen esihenkilöni kanssa silleen limittäin, että me ei itse asiassa nähdä ennen elokuuta ja kesäkuun alusta luulen vielä selviäväni. En halua aiheuttaa hässäkkää ja säätöä kuin mahdollisimman varmoilla viikolla.

Meillä on tulossa iso, huolella valmisteltu perhejuhla, jonka pyrin myös kikkailemaan, koska en halua että huomio on minussa koska sen ei silloin kuulu niin olla. Sen jälkeen vois ehkä sanoa suvulle, jos kaikki olisi ok, silloin alkaisi olla 12 kasassa.

Meillä kerrotaan heti kaikille kavereille ja perheelle, jotka on aktiivisesti elämässä ja lähimmäisenä. Pelko menetyksestä on kohtalaisen suuri ja siksi asiasta puhutaankin, koska jos jotain käy niin voimme saada tukea läheisiltä. Muulle suvulle ja kavereille kerrotaan kun sopiva aika on! 🤗

En oo edes kertonut miehelle vielä.. 🫣 Lähipiirille en tiedä milloin kerron jos tarvitsee kertoa edes, aiemmin aika nopeasti kertonut, mutta siinä se vialla että pitänyt kertoa että mennyt kesken. Ehkä niille joille keskenmenosta kertoisin kerron jos osoittautuu ettei ainakaan kemiallinen. Mies varmaan kunhan saa tietää niin ei aio hetkeen kertoa kellekkään hänen puoleltaan. Eihän hänen puoleltaan kukaan edes tiedä että ollaan yritetty ja ollut keskenmenoja monta. 😔

Ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Todennäköisesti nt-ultraan asti yritetään piettää salassa, mutta kesäksi mm. festareita sovittuna, niin voi olla, että läheisimmille ystäville pitää aikaisemmin jo paljastaa🤭

Takaisin