Millon ja miten aiotte kertoo muille raskaudesta?

Unelma27

Jostain jotain jo tietävä
Miten aiotte kertoa raskaudesta? Ja miten?

Me keskusteltii asiasta vasta tänää 😅 Tai laitoin jo varotukset miehelle, et en haluu, et kaikki tietää vastako paljon myöhemmin. Mut mies meinas jo lapsille jotain lipsauttaa ja nuorimmainen kertoi että hän haluaa pikkusiskon. Ja ihmetteli miksi hymyilen niin kummallisesti. 😂

Mietittiin siis että kertois lapsille äitienpäivänä, kun sillon ois 5+2. Kun en tiiä, onko tää viimenen yritys 😱 Mun perheelle ja miehen perheelle ei voi kyllä kertoo ennenkö pääsee johonki ultraan.

Ja työpaikalla on varmaa pakko kertoo, jos on pahaa pahoinvointia... Mut muuten aattelin kertoo vasta kesäkuun puoli välissä.

Me yritetään odottaa ekaan ultraan ennenkun kerrotaan kenellekään, jotenkin haluisin vähän varmuutta ennenkuin kerrotaan muille. Mutta me ollaan ostettu uusi asunto jonne päästään vasta kesäkuun puolivälissä ja asutaan nyt appivanhempien luona siihen asti, eli saa nähdä pystyykö pitämään salassa heiltä 😅

Aluksi en halunnut kertoa kenellekään muulle ennen ekoja ultria, mutta sitten viikon stressaamisen jälkeen päädyin kertomaan parhaalle ystävälleni, sillä olin todella ahdistunut positiivisesta testistä. Hän on ainoa joka tietää puolisoni lisäksi. Täytyy sanoa että hänelle kertominen helpotti todella paljon pelkojani joita tätä raskautta kohtaan on.

Perheille/ystäville kerromme ekan ultran jälkeen ja sitten sukulaisille ja muille kaukaisemmille rakenneultran jälkeen.

Me yritetään odottaa ekaan ultraan ennenkun kerrotaan kenellekään, jotenkin haluisin vähän varmuutta ennenkuin kerrotaan muille. Mutta me ollaan ostettu uusi asunto jonne päästään vasta kesäkuun puolivälissä ja asutaan nyt appivanhempien luona siihen asti, eli saa nähdä pystyykö pitämään salassa heiltä 😅
On kyllä varmaa haastavaa olla suurennuslasin alla 😅 Mulla kans niin utelias tyttö, että en tiiä miten pystyn hältä salata mitään 😂
Mut hyvä suunnitelma tuo eka ultra. Tarkoitat varmaan juuri varhaisraskauden ultraa?

Aluksi en halunnut kertoa kenellekään muulle ennen ekoja ultria, mutta sitten viikon stressaamisen jälkeen päädyin kertomaan parhaalle ystävälleni, sillä olin todella ahdistunut positiivisesta testistä. Hän on ainoa joka tietää puolisoni lisäksi. Täytyy sanoa että hänelle kertominen helpotti todella paljon pelkojani joita tätä raskautta kohtaan on.

Perheille/ystäville kerromme ekan ultran jälkeen ja sitten sukulaisille ja muille kaukaisemmille rakenneultran jälkeen.
Mullakin oli ahdistus, niin oli pakko kertoa yhdelle ystävälle ja olo helpotti. Tuntu et paineet alko kasvaa, kun ei saanu kellekään kertoa. Tarkoitatko ekalla ultralla 11-13vkon ultraa?

On kyllä varmaa haastavaa olla suurennuslasin alla 😅 Mulla kans niin utelias tyttö, että en tiiä miten pystyn hältä salata mitään 😂
Mut hyvä suunnitelma tuo eka ultra. Tarkoitat varmaan juuri varhaisraskauden ultraa?
Joo varhaisultraa just tarkoitin, ajateltiin varata se viikolle 10 suunnilleen jos yhdistetään se samalla nipt testiin. Sekin odotus tuntuu jo tosi pitkältä 😅

Joo varhaisultraa just tarkoitin, ajateltiin varata se viikolle 10 suunnilleen jos yhdistetään se samalla nipt testiin. Sekin odotus tuntuu jo tosi pitkältä 😅
Nii, se tuntuu olevan ikuisuuden päässä 🥹
No jospa se puhelu /käynti neuvolaankin auttais jotain 👍

Odottaisin kans mielellään, että olisi edes varhaisultra takana ennen ku kerrotaan laajemmin. Mies oli kyllä jo äidilleen lipsauttanut asiasta 🙈 Mutta itse en ajatellut kertoa vielä muille, kun onhan tämä alku niin epävarmaa kuitenkin. Saa tosiaan nähdä, onko jossain vaiheessa töissä pakko kertoa, jos voin kovin huonosti... 🙈

Mä oon kertonut yhdelle ystävälle. Molempien perheille varmaan vois kertoa varhaisultran jälkeen, kun näkee heitä. Töissä ehkä pomolle voin kanssa siinä kohtaa kertoa. Muille sit myöhemmin ehkä nt-ultran jälkeen. Mutta vähän varmaan myös fiiliksen mukaan.

Lapset on vähän vaikeampi, toisaalta tuntuu kurjalta, jos kovin moni tietää ennen heitä, mutta he on niin pieniä ja hölösuita, että ei halua kertoa kovin aikaisin. Ei välttämättä ymmärrä, jos jotain sattuisikin, enkä välttämättä halua, että esim. päikyn aikuiset tietää ensimmäisten joukossa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Mutta mietin, jos kesälomalla kertoisi. Siinä kohtaa olisi nt-ultra takana ja sitten kun palaa päikkyyn, viikkoja olisi jo sen verran, että ei haittaa, vaikka asia ei enää olisi salaisuus

Nyt sitä huomaakin, miten pakottava tarve tästä on puhua! 😅🙊 Kerroin eilen työkaverille, kun oli sopiva hetki. Hän lupasi olla kertomatta kenellekään 🙈❤️ Ja huomenna haluisin kertoa toiselle ystävälle. Että saa nähä tietääkö kohta koko maailma jo 😂 Oon niin huono pitään salaisuuksia. Mutta pakkohan se on yrittää, jos jotain menee pieleen, nii ei halua kaikille mahollisille kertoo sit sitä asiaa 😢

Yritän olla kertomatta ennen nt-ultraa, mutta saattaa olla et näin kolmannella kerralla vatsan turvotus alkaa aikasin. Ja tosiaan, me ollaan vähän mielikuvituksettomia, mutta ollaan aina vaan sanottu asiasta läheisille.

Yritän olla kertomatta ennen nt-ultraa, mutta saattaa olla et näin kolmannella kerralla vatsan turvotus alkaa aikasin. Ja tosiaan, me ollaan vähän mielikuvituksettomia, mutta ollaan aina vaan sanottu asiasta läheisille.
Ei mekää olla mitää hienoja juttuja keksitty kertomiseen 😅

Mäkin pelkään, että alkaa näkyä jo kovin aikaisin. Viime raskaudessa alun turvotus oli paha ja jouduin jo viikolla 10 siirtymään äitiysfarkkuihin :tears: Pelkäsin, että en saa pidettyä raskautta yhtään salassa, onneksi kasvu siitä sitten hidastui ja aika pitkälle sain vatsaa piiloteltua kuitenkin. Mutta saa tosiaan nähdä miten tällä kertaa.

Ja mekin on raskaudesta aiemmin ihan vaan kerrottu. Esikoisesta tosin kerrottiin vanhemmilleni niin, että tein isälleni syntymäpäiväkortin, jossa oli ultrakuva ja allekirjoituksessa myös vauva xx(sukunimi), kun ajoitus sattui niin hyvin :Smiling Face With Smiling Eyes:

Takaisin