Milloin raskausvatsa alkoi näkymään?

Muutama päivä sitten herätessä maha oli jotenkin pullahtanut ja siinä se on pysyny 😄 nyt 13+4. Toki kolmas raskaus ja ennen raskautta oli jo runsastakin turvotusta, vaikka aika siro muuten olenkin. Nyt oon aatellu että antaa vaan pömpöttää, en enää salaile mutta ehkä mahan perusteella vois luulla raskauden olevan pidemmällä 😅

Jotenkin odotan niin paljon sitä että vatsa alkaa näyttää vauvamahalta🤩 Joko teillä on alkanut näkymään? Itellä rv 13+6 ja lähinnä vaan tuntuu lihavalta ja turvonneelta.
Päivälleen sama rv ja tismalleen sama olo oman kehon ja sen viehättävyyden suhteen 😂 (Onneksi kumppani ei näytä pistävän pahakseen ja on selvästi petrannut tapaa jolla kommentoi asiaa huomattuaan että aihe on pikkuisen herkkä.)

Aamuisin kun turvotus on vähimmillään ja vyötärökin erottuu (sivuprofiilista) vielä jotenkuten, alavatsalla alkaa erottua kumpare jota ei voi vetää sisään, mutta ei siis mitään selkeää söpöä raskausmasua. Käsin tunnustelemalla alkaa kyllä erottaa että tuossa se kohtu on kasvamassa muutenkin kuin selinmakuulla, mutta pehmusteita 😉 on ympärillä niin paljon ettei sielä silmälle erotu.

Mulla taisi viime kerralla vasta joskus viikoilla 25-26 näkyä eikä silloinkaan siten, jos ei erikseen katsonut/tiennyt raskaudesta. Nytkään ei ole high hopes, että kovin aikaiseen näkyisi. Muistan kyllä, että aina esikoisesta neuvolassa sitä kyselin, että milloinkohan alkaa näkymään 🥰

Varmasti tosi yksilöllistä milloin alkaa kelläkin näkymään, nyt 15+4 ja ei näy vielä ollenkaan ulkoisia muutoksia ja kuitenki neljäs raskaus ja lyhyt olen🤷‍♀️

Päivälleen sama rv ja tismalleen sama olo oman kehon ja sen viehättävyyden suhteen 😂 (Onneksi kumppani ei näytä pistävän pahakseen ja on selvästi petrannut tapaa jolla kommentoi asiaa huomattuaan että aihe on pikkuisen herkkä.)

Aamuisin kun turvotus on vähimmillään ja vyötärökin erottuu (sivuprofiilista) vielä jotenkuten, alavatsalla alkaa erottua kumpare jota ei voi vetää sisään, mutta ei siis mitään selkeää söpöä raskausmasua. Käsin tunnustelemalla alkaa kyllä erottaa että tuossa se kohtu on kasvamassa muutenkin kuin selinmakuulla, mutta pehmusteita 😉 on ympärillä niin paljon ettei sielä silmälle erotu.
Ah kohtalontoveri🫶😁

15+1 ja vatsa näyttää siltä että olisin vain kunnolla turvonnut. Turvotus laskee aina yön aikana. En ainakaan itse erota vielä vauvaa sieltä.😁

Rv 15+4 Mulla ei näy vielä yhtään. Näytän aivan samalta ku 2 kuukautta sitten. :tears: Kovasti odotan jo. Vähän oon ollu huolissani varsinkin kun oon ihan kauheen kipeenä tällä hetkellä.

Itsellä on mahaa jo omasta takaa, niin mulla ei vielä tälleen 18+3 näy selkeää raskausmahaa. Omaan silmään näkyy, kun huomaan mahan muodon muuttuneen ja puolisokin huomannut että vatsa tuntuu erilaiselta, mutta koko edelleen suht samaa luokkaa (korkeintaan hieman turvotusta) niin ettei ulkopuoliset asiaan oo kiinnittänyt huomiota. Toki aika harvoin sitä varmaan analysoi muiden ihmisten vatsojen muotoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin