Milloin plussasitte?

Hannan

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinäkuun äidit 2019
Elokuiset 2021
Heinäkuiset 2024
Eli kuinka pitkällä raskaus oli kun testin teitte?
 
Heips Hannan!
Mä nyt en vielä itseeni odottajaksi/raskaana olevaksi luokittele, mutta sen verran pitää kommentoida, että tein tuossa su testin ja se näytti aika selvää haamuplussaa. kp silloin 24/28. Ennen en ole raskaana ollut. Lukuisia testejä on tullu tehtyä, mutta ikinä en ole saanut niihin minkäänlaista viivaa.Vielä en usko mitään, tokihan voi olla, että kyse on kemiallisesta tai sitten joku häikkä joka tulee ulos kuukautisten alkaessa. niiden pitäisi alkaa nyt to-la, että siihen asti jännätään nyt seuraavaksi.
 
Aika alussa, testasin 4 päivää ennen kuin menkat olis pitäny alkaa ja plussa pärähti heti testiin. :) Tämä on kolmas raskaus vaikka toinen onkin tulossa, edellinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 12+2 joka todettiin 13.1.2010 ja siitä 1v 1kk niin tulin raskaaksi ja testauspäivä oli 28.2.2011 :)
 
Moikka,

Aika myöhään huomasin, kun ei ns. yritetty. Mentiin tyylillä tulee sit kun tulee niin en enää ollut niin tarkkana menkoista tai mistään raskaus oireista. (Kun tällä tyylillä kesti n. 2 vuotta tulla raskaaksi) Mutta ensimmäisenä aamuna kun oksensin ajattelin, että olen syönyt jotain pilaantunutta seuraavana aamuna kun oksensin ajattelin ettei se voinu olla sattumaa, niin päätin mennä ostamaa testin ja  plussaa näytti  silloin oli tasan 7 rvk menny.  
 
Roskishaamu tuli kp 31 kohdalla. Perjantai-aamuna tein testin, joka oli negatiivinen. Unohdin testin vessaan ja olin seuraavana aamuna heittämässä sitä roskiin, kun huomasin haalean viivan ilmestyneen ruutuun. Seuraavan viikon testasin joka päivä, kun en ollut uskoa sitä todeksi. Viikossa viiva vahvistui pikkuruisesta haamusta kontrolliviivaa vahvemmaksi :)
 
Itse tein testin hyvina aikaisessa vaiheessa. Ja myöhemmin kun laskettuaika muuttui laskin, että plussan sain jo rv 3+2. Olenkin miettiny että onko tuo edes mahdollista, mutta näköjään testit ovat hyvinkin tarkkoja.
 

Eka lapsesta plussasin pari päivää ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa rv. 3+4 ja toisesta rv. 4+3. Että kohtuu aikaisessa vaiheessa. OIreista huomasin heti, että raskaana oon.
 

Eka lapsesta plussasin pari päivää ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa rv. 3+4 ja toisesta rv. 4+3. Että kohtuu aikaisessa vaiheessa. OIreista huomasin heti, että raskaana oon.
 
Kiertopäivä 29 oli pakko tehdä testi, eli vuorokauden maltoin menkkoja odottaa. Ei enää pää kestäny kun sitä halus niin paljon. Ja tämä olis siis rv 4+1.
 
Kierron pituus oli silloin n. 27-29 ja menkat oli n. 2 päivää myöhässä.
Tiesin kyllä jotenkin sisimmässäni, että masussa kasvaa uusi elämä + pienet oireet mitä oli ollu, mutten uskaltanut niihin ihan täysin luottaa..
Eli 4+1 oli laskurien mukaisesti se.. :)
 
Pari päivää maltoin kuukautisia odotella, mutta olin varautunut ettei oo tärpännyt vaan olihan siellä iloinen yllätys! Rv 4+3 laskurin mukaan. :) Nyt sopii toivoa, että kaikki menee hyvin
 
Heips!

Mulla tais olla rv 4+2 kun laskeskelin itse ja tosi nopeest tuli kaks tummanpunasta viivaa kun aamulla tein. :)
 
Meillä siis plussa tuli toisella yritys kerralla/kierrolla. Muistaakseni tein 1. testin kaksi päivää sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja se oli negatiivinen. No menkat eivät koskaan alkaneet, joten tämän 1. testailun jälkeen odotin kolme vuorokautta ja sitten tein (aamulla) testin, ClearBlue Digitalin, johon tuli heti "Raskaana ja 1-2 viikkoa". Että minulla meni melkein viikko sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt tulla ennen kun plussasin.
 
Mulla on aika säännöllinen 29 pv kierto ollut aina. Yritystä ollut kauan ja testejä on tullut tehtyä ja aina on joutunut pettymään. Tässä kierrossa sit olin "ihan sama" -asenteella, harrastin paljon liikuntaa ja se olikin vain mielessäni koko ajan, että pääsenhän "tarpeeksi" usein spinninkiin jne..

Normaaliin aikaan tuli menkkaoireet (mahakipu ja selkä jomotus) ja ajattelin, että sieltä se vuoto pärähtää, mut ei... kun oli 31/29, uskalsin tekemään testin ja plussa pärähti tauluun Mieheni ei uskonu tulosta, joten tein uuden.. vieläkin epäilytti, onko tuo totta. Kolmantena testinä tein Clearbluen digitaalisen, jossa luki "RASKAANA" mieheniki alkoi uskoa uutiseen :)

Nyt rv 4+6 ja varhaisultraa odotan, että näkee onko kaikki ok. :)
 
Plussasin tänä aamuna, ja viikkoja on kasassa 4+1, kp 29/28 joten todella alkumetreillä vielä ollaan. 
Toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja varhaisultraa odotellaan kovin <3
 
rv 5+0 :) Eli 5 päivää menkkojen pois jäännistä. (kierto 30pv)

Tosin tiesin jo heti kun menkat jäi pois, että tärppäsi, on niin säännölliset, että tiesin jopa oman ovulaation ajankohdan ilman ovari testejä. Siksi varmaan osuikin kohdalle ekalla yrittämällä... :)
 
Tein ensin perinteisen apteekin raskaustestin päivää ennen kuin ois pitäny menkat alkaa, siihen tuli haaleahko toinen viiva, en ollut asiaa uskoa ja hain apteekista sellaisen Clear Bluen viikot näyttävän testin seuraavana päivänä ja näytti raskauden kestoksi 2-3vkoa :) voi sitä iloa ja ihmetystä että oli tärpännyt :)
 
Taisin tehdä testin rvk 7 olin jo viikon ajan ihmetellyt jännää tunnetta vatsassa, mutta jotenkin ajatttelin että menkat ne siellä on tuloillaan. Töissä vain vitsailin että salee oon raskaana mutta en oikeasti uskonut että olisi jo tärpännyt. Nyt kun vielä malttaisi odottaa loppuun saakka että pikkunen tulee maailmaan.
 
Mä plussasin samana päivänä ku menkkojen olis pitäny alkaa. Sitä ennen oli kyllä viikon verran sellane tunne et hei nyt oon raskaana ja sitten kun uskaltauduin testin tekemään, niin kaksi aika vahvaa viivaa pärähti testi tauluun. Tein ainoastaan sen yhden testin, koska olin niin varma siitä, että olen todella raskaana ja niin olin . Nyt mennään sitten viikoilla 12+4.
 
Takaisin
Top