Milloin on "oikea aika" saada vauva?

Keskustelun 'Vauvakuumetta' aloitti Vargynja, 17 tammi 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Sammie Peruskäyttäjä

Samoilla linjoilla edellisten kanssa sen suhteen, ettei elämä koskaan liene täysin "valmis". Meille oikea aika on nyt päälle 30-vuotiaina (mies jo lähempänä 40 v.), kolmen vuoden yhdessä olon jälkeen. Asumme lapsia ajatellen liian pienessä omistusasunnossa ja kumpikin on vakitöissä.
  2. Kaku15 Tuttu foorumilla Helmimammat 2017

Meillä oli suhteen alusta asti selvää et lapsia halutaan ja kun itellä oli ikää jo yli 30 ni aika nopsaan myös annettiin vauvalle lupa tulla kun oltiin saman katon alle päästy (muutettiin yhteen 4kk ensitapaamisesta ).
    Suhteessa kun molemmilla on tahto yhteiseen tulevaisuuteen niin se kantaa pitkälle, kaikki muu hoituu kyllä. Edelleenkään ei tulotaso päätä huimaa, mies opiskelee ja ite olen tehny vuosia osa-aikaista et lasten ei tarvi olla niin paljon pk:ssa, mut jos olis omaa kotia/työpaikkoja jne jääty odotteleen niin olis voinu ikä tulla vastaan kun aika pitkään meni ennenku lasten isä elämään tupsahti :love7 aiemmassa suhteessa lapset ei ollu ajankohtasia ja vaikka aika riskillä mentiin usein, niin ei niitä onneksi vahingossakaan tullu :bag:
    • Tykkää Tykkää x 1
    Last edited: 14 touko 2019
  3. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

No tämä! Itselle kävi juuri noin, että omat munasolut kuoli pois ja toinen munasarjakin jäi matkan varrelle kasvaimineen kaikkineen, mutta onneksi päästiin lahjamunasoluhoitoon. Toki toivon, että olisin herännyt hieman aiemmin tähän lapsentekoon ja TODELLAKIN lakannut odottamasta sitä täydellistä hetkeä, mutta minun elämäni nyt meni vain näin, ja minusta tuli muori-ikäisenä äiti. Onneksi se minulle suotiin kuitenkin, olen siitä ikionnellinen! :)

Olisi pitänyt vaan nuorempana tajuta, ettei täydellisen oikeaa hetkeä tule ikinä, ja hypätä vaan rohkeasti tuntemattomaan, ja olisi pitänyt unohtaa se täydellisen ydinperheenkin ajatus, ja lähteä itsellisenä tähän hommaan. Jälkiviisaus vaan on niin ärsyttävää :sad001
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. vispipuuro123 Aloittelija

Meillä oli aina ollut tiedossa että "sitten joskus" lapsi/lapsia, mutta oltiin tyytyväisiä elämäämme eikä kumpikaan meistä ole erityisen lapsirakas. Sit todettiin että koulutukset on hankittu, omakotitalo ostettu, hyväpalkkaiset vakkarityöt molemmilla ja ikääkin omasta mielestämme sopivasti (olen 26). Elämä vakiintunut uomiinsa eikä isoja muutoksia näköpiirissä. Hormonaalisen ehkäisyn olin lopettanut jo vuoden aikaisemmin, jotta oma keho alkaisi toimia kuten sen on tarkoitettu. Sitten vaan jätettiin kondomit pois. Ei siis oikein vauvakuumetta asiaan tullut eikä mitenkään hössötetty asiasta, mutta olihan se todella todella jännittävää valmistautua siihen isoimpaan elämänmuutokseen :) Nyt alamme jo tottua pikkuhiljaa ajatukseen..
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. mrz Peruskäyttäjä Joulukuun äidit 2019

En itse usko mihinkään täysin oikeaan aikaan. Sen sijaan uskon, että on olemassa niitä vähän huonompia hetkiä saada vauva, mutta että niistäkin varmasti aina selviää, jos haluaa.

Mutta mulle itselleni oli tärkeää, että pohjalla on vakaa hyvä suhde sekä vakaa taloudellinen tilanne. Itse olen kyllä kuumeillut jo vuosia, mutta mies halusi ensin koko pakan kasaan. Tiedättehän sen perinteisen: koulutus, vakityö, säästöjä, omistusasunto, avioliitto ja uusi auto. Mutta tavallaan ihan hyvä, koska juuri tämän parempaa hetkeä ja elämäntilannetta ei meillä voisi esikoisen syntymälle olla. Mutta toisaalta tiedän myös kokemuksesta, että tilanteet voi muuttua äkistikin ja siksi ei mielestäni kannattaisi odottaa liikaa sitä oikeaa täydellistä hetkeä.

Jaa tämä sivu