Milloin meinaatte kertoa raskaudesta muille?

Dyli79

Jostain jotain jo tietävä
Moikka kaikille!

Mun on niin vaikea olla paljastamatta että olen raskaana,
haluaisin kertoa jo kaikille, mutta kun ei meinaa vielä
uskaltaa:sad001 Joku teistä jo vissiin kertonutkin, toki
tämä on tietenkin asia jonka ihmiset tekevät
hyvinkin erilailla. Toiset kertovat heti ja toiset
vasta todella myöhään, riippuen omista kokemuksista.

Olisko tänään 6+3, ja saan vissiin ekan neuvola
ajan 14.8.. Sinnehän on vielä 2 viikkoa, miten jaksaa
odottaa.. Ja milloin se eka virallinen ultra oli, viikolla
12?
 
Minä kerroin jo 8vkolla äitille ja kaveri kuuli 7vkolla mutta vanhemmat pois lukien tieto kerrotaan 12vkon ultran jälkeen. Pelottaa liikaa onko siellä ketään ja onko terve yksilö. Näin meillä :)
 
Itse kerroin omille vanhemmille jo 5+. Puolison vanhammat vielä eivät tiedä, molemmat vähän pelkäämme heidän reaktiota. Muille sukulaisille (mummot, vaarit, tädit, kummit...) sitten vasta viikon 12 jälkeen :)
 
Puolison perhe ja mun perhe sai tietää viime viikolla, eli rv 5+ , mutta muille kerrotaan sitten myöskin vasta rv 12 jälkeen :)
 
Kerroin omille vanhemille melkein heti kun itsekkin sain tietää, olisivat arvanneet kuitenkin kun olisin kieltäytynyt alkoholista.
Veljelleni kerroin viikolla 6, muutama kaveri tietää myös. Eilen kerrottiin mieheni synttäreillä mummolleni ja vaarilleni.
Mies kertoi eilen myös isälleen sekä siskolleen.

Mulla menossa nyt 8+6, toisaalta olisin halunnut vielä pitää asian salassa, mutta mun maha on koko ajan jalkapallon kokonen turvotuksen takia, että varmasti joku olis asian huomannut. Ollaan kuitenkin paljon tekemisissä varsinkin minun sukulaisteni kanssa. Mummonikin sanoi eilen, että oli jo aavistellut mun olevan raskaana kun peittelin mahaani viikonloppuna olessamme mökillä.
 
Pieni pelko sydämessä, mutta liian malttamattomina ollaan kerrottu vanhemmille ja läheisimmille ystäville. Työn luonteen vuoksi oli pakko paljastaa asia myös muutamalle työkavereille, koska joudun välttämään tiettyjä vaaratilanteita, joihin menisin muuten ihan intopiukeana. Kaikille joille on kerrottu, niin ollaan vannotettu pitämään salaisuutena vielä muutama viikko, kunnes on se maaginen 12 viikkoa täynnä. Jokaisen viikonhan pitäisi olla jo turvallisempi kuin edellinen, joten 8+4 on jo ihan ok. :)
 
Täällä kerrottu asteittain lähimmistä sukulaisista alkaen. Mut suurta "yleisöryntäystä" odotetaan sit vkoille 12+ :)
Ekoille siinä 6 vkon aikana kertoiltiin ja ne oli mun porukat. Miehen vanhemmille sit varhaisultran jälkeen. Joitakin kavereita olen asiasta infonnu mut lähinnä tuki ja turva mielessä :)
Kaikki on toistaiseksi hyvin menny ja nyt vkoja 8+0 huh huh! Aika alkaa menee aika nopeasti.
 
Parhaille ystäville kerroin tyyliin heti kun saatiin tietää :) omille vanhemmille ja sisaruksille viikolla 9 kun oli jo varhaisultra takana. Muutamalle työkaverille oon kertonut ja pomolle. Muille sitten viikon 12 jälkeen. Nyt viikkoja kasassa neuvolan mukaan 10+0 ja ultran mukaan 10+2. :)
 
Kiitos kaikille vastauksista:) Mä yritän pitää asian vielä salassa ekaan neuvolakäyntiin 14.8 asti, sit olis 8 vko meneillään. 17.8 vietetään miehen 30v bileitä, voi olla että jään kiinni silloin, kun olen juomatta..
 
Jo päivä plussan jälkeen oli pakko kertoa parhaalle ystävälleni, koska olimme menossa festareille. En muuten olis osannut selittää sitä, miksei siideri maistu :wink Lisäksi oon kertonut kolmelle tosi hyvälle ja luotettavalle ystävälle, koska en vaan voinut pitää salassa. Kellekään muulle en kerro vielä pitkään aikaan viime raskauden surujen takia (kohtukuolema rv 25). Äidiltä ja isältäkin pidän salassa niin kauan kuin vain voin.
 
Itse olemme kertoneet jo pian plussauksen jälkeen, eli muistaakseni viikolla 6, kummankin vanhemmille, koska he kuulivat myös keväällä sairaalasta käsin silloisesta kohdunulkoisesta raskaudesta. Tiesimme voivamme kertoa, koska he varmasti ymmärtäisivät olla iloisia ja kuitenkin varovaisen optimistisia. Helpotti muutenkin kyläreissuilla, sillä olen ollut niin turvonnut ja selkeästi raskaan näköinen jo sieltä viikolta 6 lähtien! Oma sisko tietää myös, sillä olemme todella läheisiä. On ollut helpottavaa, kun on voinut jutella jonkun kanssa ja erityisesti kun toinen on ollut raskaana ja osaa kertoa kokemuksistaan. Omalle veljelle oli pakko kertoa viikko sitten, koska tyrkytti nenän edessä prosenttista juotavaa :D Muilta yritämmekin pitää vielä salassa sinne ultraan asti, joka siis vasta ihan kuun lopulla.

-Aca rv9+3-
 
Omat ja puolisoni vanhemmat saivat tietää jo melkein heti plussauksen jälkeen, muille ei olla ajateltu kertoa kuin vasta aikaisintaan ekan neuvolakäynnin jälkeen. Varovaisuutta ilmassa vielä näin alussa, kun vasta rv7 menossa. :)
 
Me yritetään pitää salassa kaikilta syyskuulle asti, varhaisultran perusteella nyt viikkoja 9+6. Kahden varhaisen keskenmenon takia uskalsin nyt vasta liittyä tännekin. Nyt keskiviikkona jo eka neuvola :)
 
Oltiin ensin ajateltu että kerrotaan porukoille vasta ekan ultran jälkeen, mutta tänään tuli puheeksi jos kertoisimme jo tällä viikolla. Itse tottakai oletin, että olemme molemmat paikalla ja kerromme yhdessä, mutta kihlattuni sanoi ei, ei yhdessä. Siis mitä v***** en kyllä halua kertoa sittemn kenellekään jos asia ei muutu, haluan itse olla paikalla näkemässä kaikkien reaktion eikä niin että mies kertoo yksin vanhemmilleen ja itse olen vaikka kotona ja yksin joudun kertomaan omille vanhemmilleni. WTF
 
Moikka kaikille!

Mun on niin vaikea olla paljastamatta että olen raskaana,
haluaisin kertoa jo kaikille, mutta kun ei meinaa vielä
uskaltaa:sad001 Joku teistä jo vissiin kertonutkin, toki
tämä on tietenkin asia jonka ihmiset tekevät
hyvinkin erilailla. Toiset kertovat heti ja toiset
vasta todella myöhään, riippuen omista kokemuksista.

Olisko tänään 6+3, ja saan vissiin ekan neuvola
ajan 14.8.. Sinnehän on vielä 2 viikkoa, miten jaksaa
odottaa.. Ja milloin se eka virallinen ultra oli, viikolla
12?


Moi, mä raskausviikolla 7+3, ainoastaan mun läheiset tietävät raskaudesta, mulla on neuvolaaika ensiviikolla. En ajo kertoa tästä kenellekään vasta aikaisintaan syyskuussa (tarkoitan työkaverit ja ystävät). Viimevuonna, tulin raskaaks, kerroin kaikille ja raskausviiolla 7 tai 8 tuli keskenmeno, joten, ajon odottaa vähän.
Virallisesta ultrasta, en ole varma kun en ehtinyt siihen viimevuonna, mutta mä uskon, että se olis joskus viikolla 12, en ole ihan varma.
tsemppiä sinulle
 
Moikka kaikille!

Mun on niin vaikea olla paljastamatta että olen raskaana,
haluaisin kertoa jo kaikille, mutta kun ei meinaa vielä
uskaltaa:sad001 Joku teistä jo vissiin kertonutkin, toki
tämä on tietenkin asia jonka ihmiset tekevät
hyvinkin erilailla. Toiset kertovat heti ja toiset
vasta todella myöhään, riippuen omista kokemuksista.

Olisko tänään 6+3, ja saan vissiin ekan neuvola
ajan 14.8.. Sinnehän on vielä 2 viikkoa, miten jaksaa
odottaa.. Ja milloin se eka virallinen ultra oli, viikolla
12?


Moi, mä raskausviikolla 7+3, ainoastaan mun läheiset tietävät raskaudesta, mulla on neuvolaaika ensiviikolla. En ajo kertoa tästä kenellekään vasta aikaisintaan syyskuussa (tarkoitan työkaverit ja ystävät). Viimevuonna, tulin raskaaks, kerroin kaikille ja raskausviiolla 7 tai 8 tuli keskenmeno, joten, ajon odottaa vähän.
Virallisesta ultrasta, en ole varma kun en ehtinyt siihen viimevuonna, mutta mä uskon, että se olis joskus viikolla 12, en ole ihan varma.
tsemppiä sinulle
 
Dyli79 Se vähän vaihtelee koska np ultra on, itselläni se on vasta 12+6 eli päivää vaille rv13. Ainahan voit varata yksityiselle varhaisultra -ajan jo ennen jos et malta odotella :)

..aiemmin tuolla kirjoittelin ettei kerrota kenellekään ed. keskenmenon pettymyksen vuoksi, mut hiukan on kyllä lipsuttu.. ystävät lähinnä tietää, perheillemme kerrotaan vasta kun rv12 täynnä, on se heille melkoinen yllätys kyllä -vaikkakin erittäin odotettu sellainen! :excited001
 
Milloin ajattelitte kertoa töissä raskaudesta? Itselläni työsopimus loppuu lokakuussa niin mietin kertoisiko ollenkaan..? nyt rv 6+4, vanhemmilleni kerroin viikko sitten toisen plussan jälkeen. Mies kertoi isälleen ja toiselle siskolleen 2 viikkoa sitten ensimmäisen plussan jälkeen, on niin malttamaton laughing7 Muut sukulaiset saavat odottaa rv 12 asti tai enemmänkin.
 
Kertominen alkoi np-ultran jälkeen ystäville ja sukulaisille ja ensi viikolla olisi aika kertoa töissä. Pomo osaa jo uutista odottaa, mut työkaverit eivät osaa edes aavistaa. Vähän jänskättää miten suhtautuvat, kun tiimin vastuuhenkilö häipyy eikä seuraajan saaminen ole kovinkaan helppoa.
 
Ens keskiviikon ultran jälkeen kerrotaan varmasti jo lähimmille sukulaisille :) siitähän se sitten nopsaa leviää ku kulovalkea.... Töissä kerron heti, kun olen saanut sen hemmetin sopimuksen allekirjoitettua. Yksi pomo tietää jo, koska on saanut mun s-lomalapun sieltä kolmelta viikolta, ja siellä lukee diagnoosina raskausoksentelu.
 
Takaisin
Top