Vaikka ajat ovat mitä ovat, kyllä haluaisin uskoa, että rehellisyys ja avoimuus ovat arvoja, joita vielä arvostetaan. Itse arvostan sitä, ettei tarvi aina taktikoida. :)
Olen tästä aivan samaa mieltä ja olisin kiitollinen jos olisin sellaisessa paikassa töissä jossa kokisin, ettei ole tarvetta taktikoida.
Mutta veikkaanpa, että monesti ja monessa paikassa, vaikka se pomo kuinka arvostaisi avoimuutta, pitäisi sinusta ja työpanoksestasi niin saattaa silti järkisyistä (raha ratkaisee ja työlle tarvitaan tekijää...) lopettaa sopimuksen. Eri asia sitten jos ja kun tulevaisuudessa toivon olevani sellaisissa tehtävissä joissa minua ei noin vain voi korvata, mutta toistaiseksi kun koulutus on kesken ja työpaikat sen mukaisia, niin tiedän, että vaikka olenkin hyvä työntekijä niin olen näissä tehtävissä suhteellisen helposti korvattavissa. Henkilö joka tekee työn eikä ole äitiyslomalla on minua parempi työntekijä. Varsinkin kun työnantajan tiedossa on myös se, etten ole loputtomiin heillä töissä koska parin vuoden päästä olen ylikoulutettu tehtävään ja saan paljon parempia ja paremmin palkattuja töitä.