Milloin ja miten kerrotte raskaudesta?

Täällä sellanen tilanne että nautin omasta raskaudesta juu ja haluisin nauttia siitä ukon kanssa mutta koen todella vastenmieliseksi sen että pitäisi jollekki kertoo olevansa raskaana ja jos joku kysyy olenko ni todella vaikeaa myöntää olevansa raskaana. Enkä oo siis myöntänyt. Kavereillekki mitä oon puhunu niitten kans ni olo on ollu että aivan kuin puhuisi toisen ihmisen raskaudesta. Ja juu olen todella onnellinen ja iloinen että tänne asti päässyt ja vihdoin haave käy toteen. Mutta millon hitossa mä myönnän muillekki että oon raskaana. Tartteeko sitä myöntääkään kyllä sen kaikki näkee sitten ku näkee. Kuitenkaan en enää pitkään asiaa pysty salaamaan. Äidillekki sanonu ettei tartte mennä hehkuttamaan että kyllä ne sit näkee ku näkee. En kaipaa mitään ylimääräistä huomiota asian suhteen.
 
Lucky täällä samoja fiiliksiä,en millään tahtoisi kertoa kenellekään.Vain yksi läheisin ystäväpariskunta tietää.En meinaa itsekään tahtoa uskoa tätä todeksi,saati kertoa toisille.Mulle keskenmenot on vaikuttanut sillain.Pelkään siksikin kertoa,että jos menee taas kesken. Nyt rv 16+1
 
LilyF: itsellä ei enää niin km pelko ole. Onneksi pääsin siitä yli rv 12 kun pamahti mutta ei vaan tee mieli huudella. Kyllä ne sen näkee. Toki työnantajalle on pakko kertoa ku pitää senki suunnitella sijaisia ym. Mut mut. Millon en enää keksi tekosyitä. Ihan hyvin olisin tänäänkin voinu hoidossa sanoa että niin olen. Kun hoito täti kerto kuinka poika oli sanonu että myö saahaan kesällä vauva :D sanoin vaan että Aijaa :D
 
:D joo kyllähän se on pakko ennenpitkää alkaa kertoileen,ehkä sitte ru:n jälkeen tai syssymmällä..:winkTyönantajalle viimeistään sillon,ehkä aikasemmin pitäs jo kertoo läheisille.Jännä kyllä että miksi sitä pihtaa kertomista.
 
Just kaverin kans juttelin tästä asiasta ni seki tokas etten hullu ole ku hälläkään ei toisen lapsen odotuksen aikaan ollu mitään mielenkiintoa kertoa asiasta mitään :D
 
Mä odotan kolmatta eikä ole intoa raskautta kuuluttaa missään. Mutta olen kyllä myöntänyt ja kertonut yksittäisille ihmisille kun on tullut puhetta. Että en varsinaisesti salailekaan asiaa.
Lähisukulaiset ja kaverit tietää. Muut sitten varmaan viimeistään ensi jouluna kun laitetaan joulukortti jossa lasten (3kpl) kuvat :D
 
Mä kerroin kyl kaikille heti!! :) Heti ku plussa tuli tikkuun ni laitoin viestiä parhaalle ystävälle... Joo ennen ku ilmoitin miehelle!! :)
Töissä jouduin kertomaan siis heti kun jouduttiin järkkäämään sitä erityisäitiysvapaata. Olisin tietty mieluummin pihdannut sitä pidempään mut siinä oli monta twistiä matkassa joten ei ollut mahdollista. Onneksi kaikki on mennyt toistaiseksi hyvin (nyt jo 16+0).
 
Me kerrottiin miehen kanssa mun vanhemmille joulukuun alussa, kun halusin äidille kertoa että voin kysellä kaikkea, kun eka oma raskaus. Miehen vanhemmille kerrottiin jouluna niin, että annettiin 23.12. paketit kouriin ja käskettiin ne avata. Paketeista paljastui sitten painamani paidat, joissa luki "Grandma" ja "Grandpa" :D Meidän tulokas kun tulee olemaan appivanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, niin oli kiva tehdä jotain spesiaalia :)
 
näin tälleen jälkikäteen ajateltuna, olisin tehny niin, että omille vanhemmille olisin kertonu ennen joulua TAI niin, että olisin antanu joululahjaks vauvan vaatteen ja pieneen kirjekuoreen, jotenkin näin: jos vaatteet loppuu hoidossa, isovanhemmilla löytyy vaihtokappale..

pointti tälle olis ollu, että vanhemmat olis tiennyt, mut omat isovanhemmat (eli lapsen isoisovanhemmat) ja sisarukset olis saanut kuulla/nähdä sillon asiasta.. no mennyttä tällanen jo..

ei harmita, mutta ideana hauska (vaikka itse sanonkin) no ehkäpä jollekin kaverille vinkkaan tämän, jos osuu joskus jouluntienoille 12 rv:t..

nyt rv18
 
Mun ei oo tarvinnut enää pitkään aikaan kertoa kellekään, jokainen vastaantulija näkee sen mun mahasta muutenkin. :D Facebookissa en ole asiasta huudellut, mutta kaikki, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, tietää kyllä.

Edit: Nyt 17+1
 
Onko muita, jotka eivät ole kertoneet vielä kaikille? Mä kerroin vaan siskolle ennen np-ultraa. Ultran jälkeen kerroin äidille ja parille kaverille. Mutta edelleenkään ei ole "julkista" tietoa. Aiemmissa raskauksissa olen kertonut vasta rakenneultran jälkeen kaikille.
 
Meillä tietää nyt lähisuku (omat vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat) sekä ystävät. Muu suku ei tiedä enkä tiedä kerrotaanko ollenkaan kun ei nykyään niitä nää ja tuntuisi oudolta vaan laittaa viestiä että meille tulee muuten vauva :D Koulukavereista tietää vain muutama. Olen päättänyt että en asiasta kerro, vaan huomaavat sitten kun huomaa.. tosin en kyllä ymmärrä miten ei voi huomata, kai näyttää sit vaa enemmän siltä että on lihonut :'D eiköhän se kevään mittaan paljastu kuitenkin kaikille, joita näkee :D
 
Mä en ole myöskään kertonu vielä kaikille. Molempien suvut tietää ja mun kolme läheisintä kaveria. Miehen kaverit tietää. Töissä en oo kertonu ja suurin osa kavereista ei tiiä :woot: Pidän ens kuussa perinteiset synttärijuhlat kavereille nii onpahan sit yllätys osalle porukkaa. Sillon on 21+jotain. Ja jos ens vkolla kertois töissä?
 
Mä olen nyt vanhempainvapaalla, mutta ajattelin töihin kertoa vasta sitten, kun ihan pakko :wink Tosin esimies tietää jo, kun hänelle ihan reiluuttani kerroin, että pääsi suunnittelemaan kesää, kun silloin mun olisi ollut tarkoitus palata töihin, mutten nyt palaakaan :)

Koska muut ajatteli töissä kertoa? Mä kerroin ekassakin raskaudessa vasta silloin kun oli pakko, oliko se rakenneultran jälkeen vai miten? Mutta sitä ennen ei kukaan ollu huomannu ees :D
 
Mä en oo kertonut vielä kaikille. Mun lähimmistä kavereista tietää jo melkein kaikki (yhtä en oo vielä nähnyt, mut nään viikon päästä) eikä kaikki sukulaisetkaan tiedä. Töissä oon kertonut pomolle ja projektipäällikölle. Työkavereille haluaisin kertoa vasta RUn jälkeen, mut en tiiä pystynkö salaamaan tätä vielä 2 viikkoa. Toisaalta, ne on kyllä melkein kaikki miehiä ja miehet nyt ei tunnetusti mitään tällasia ite huomaa. :D
 
Mä oon jo kertonut kaikille, joille nyt aionkaan kertoa. Sit on tullu onnitteluja jo ihmisiltä, joille en oo kertonut mutta ovat kuulleet muilta. :) fb:ssä en oo ilmoittanut, ehkä sitten ru:n jälkeen.. Töissä sanonu pomolle et osaa varautua, ja muutamalle työkaverille. Tosin nyt maha jo niin iso että kyllä kaikki nähdessään arvaavat.
 
Mä laitoin nt ultran jälkeen facebookkiin kuvan ja näin ollen vältyin kaikille erikseen kertomasta. Esikoisen päiväkotiin kerroin myös pari viikkoa sitten ja ovat kyllä olleet ihanan huomaavaisia asian suhteen :-)
 
Elsiina ei olla vielä kerrottu kun yhdelle ystäväpariskunnalle,yks työkaverini arvas,samaten viime viikolla mun vanhemmat ja täti miehensä kanssa.Rakenneultran jälkeen meinattiin lopulle lähipiirille kertoa jos kaikki ok eikä sitä ennen ole huomanneet.Yllättävän iso maha mulla turvotuksineen on,ekaa odottelen vaikka toki ensimmäinen raskaus ei olekaan.
Rv 19+0
 
Mekään ei juuri ole asiasta hirveästi kerrottu, eikä huvita juuri asiasta huudella. Viikkoja tais olla 14, kun omille vanhemmille kerroin ja sitten piti miehen kertoa omille vanhemmilleen etteivät kuule muualta. Yhdelle ystävälle olen kertonut sitä ennen. Isommille lapsille kerrottiin samoihin aikoihin kuin mummoille. Loput saa huomata kun huomaavat. Ensi vikkolla on tosin hautajaisiin meno joten voi olla, että asianlaita selviää, kun tällä viikolla tuo maha on pullahtanut.

Töissä kerroin esimiehelle pari viikkoa sitten, että ehtii varautua ja tietää miksi muutamat jutut joudun jättämään väliin. Olihan tuo hieman järkyttynyt Työkaverit ei vielä tiedä eikä kukaan ole uskaltanut kysyä. Luulevat mun vaan lihoneen ☺
 
Takaisin
Top