Milloin ja miten kerrotte raskaudesta?

Meillä on varhaisultra raskausviikolla 7+1 parin viikon päästä. Jos siellä on kaikki hyvin, niin kerrotaan varmaan miehen vanhemmille ja mun siskolle sitten heti. Muutamille omille ystäville olen jo kertonut, kun kerroin raskausepäilyksistäni ennen testin tekoa.
 
Me kerrottiin heti plussan jälkeen miun perheelle, vanhemmille ja sisarusten perheille. Ajatuksella, että kävi miten kävi, niin halutaan heidän olevan mukana kaikissa vaiheissa. Ja miun on tosi vaikee olla jakamatta asioita perheeni kanssa. Meidän äidillä on sen lisäksi jokin supervaisto, että se olis puhelimessa ihan peruskeskustelusta osannut arvata.

Parille meidän molempien läheiselle ystävälle kerrottiin kanssa.

Puolison perheelle kerrotaan vasta jouluna, kun n. 12 viikkoa täynnä. Mietittiin kanssa ultrakuvalla varustettua korttia joululahjaksi :)

Muuten sitten sitä mukaa, kun asia paljastuu. Vaikea kyllä pitää sisällä!
Oon kertonut aika avoimesti kaikista elämäni asioista, myös hankalista, niin ilman mieheni toivetta olla kertomatta ihan kaikille, olisin jo kertonut varmaan jokaiselle vastaantulijalle :)
 
Me yritetään kans pantata jouluun. Siskoille ollaan kerrottu, että olis joku juonessa mukana kun yritetään sumuttaa sukua. Yhdelle hyvälle ystävälle kerroin kun spekuloin sen kanssa viimeviikolla sitä, että joskohan menkkojen myöhäisyys johtuisi raskaudesta... Niin pitihän sitä testitikusta sit sillekin kuva lähettää.

Se kyl hermostuu muhun kohta kun oon ihan täpynä.

Voi toki olla, että jos tämä mahan turvotus ei tästä rauhoitu, niin joutu ottamaan kantaa kyselyihin kun en sit kuitenkaan enää juo illallisilla viiniä. Sisko bongas jo isänpäiväruoalla, ettei punkku maistunut...
 
Jouluna ajateltiin kertoa molempien lähisuvulle, tilattiin esikolle sellanen Isoveli-paita, mikä puetaan hälle päälle jouluaattona. Jos nyt ei jostain syystä paljastu jo aiemmin. :wink Muutamalle parhaalle ystävälle kerron kuitenkin jo varmaankin hyvinkin pian..
 
toinen tapa toki olis kertoa ennen joulua (koska varmaan apua tulee sitten myös anopilta, kun vaan tietäisi), että tekis raskaustestin anopin luona ja "vahingossa unohtais" sen vessaan, mistä 100 varmasti sen näkis :wink

tuli ihan vaan tässä mieleen, kun sinnepäin ollaan lähdössä ja ostin testin apteekista tänään, tää on tällanen "onko salamatkustaja oikeesti vielä matkassa mukana" -testaus, tosin taidan ehtiä vasta tekemään sen ensviikolla ja sitten voin luottavaisin mielin (toivottavasti) soitella neuvolaan :woot:

6+0 (laskurin mukaan)
 
Jouluna ajateltiin kertoa molempien lähisuvulle, tilattiin esikolle sellanen Isoveli-paita, mikä puetaan hälle päälle jouluaattona. Jos nyt ei jostain syystä paljastu jo aiemmin. :wink Muutamalle parhaalle ystävälle kerron kuitenkin jo varmaankin hyvinkin pian..
ompa muuten hyvä idea tuollainen isoveli paita ,täytyis varmaan ottaa itellekkin harkintaan ,olis hauska nähdä kuinka moni hoksaa :D
 
Minä kerroin lähimmille kavereille kun menkat jäi pois ja kuumottelin raskauden mahdollisuutta ! :) Perheenjäsenille ja muille varmaan vähän myöhemmin kun näkee varmasti että pysyykö tämä tyyppi matkassa.
 
Minulla läheisimmät ystävät odottivat enemmäm testin tekoa kuin minä itse, joten heilöe lähti kuva kahdesta viivasta ennen miestäni. Anopille mies kertoi seuraavana päivänä plussasta. Oma äitini puolestaan joutui testin ostamaan minulle kun kaupalla käydessä huomasin rahapussini unohtuneen autoon. :D onneksi oli plussa kuulemma niin ei mennyt rahat hukkaan :wink
 
Me yritetään jos saatais pitkitettyä ekan ultran yli kertomista mut mun maha taitaa paljastaa jo aikasemmin..
 
Anopille kerroin tänään mutta vastaukseksi sain syvän hiljaisuuden ja hän poistui ulos..
Olipa mieltä ylentävää..
 
Todella ikävää Maiskukka! :sad001 Oliko se odotettavissa? Siis että onko henkilöllä tapana suhtautua uutisiin tuolla tavalla?
 
Mä olen kertonut parhaan ystäväni lisäksi omalle perheelleni (isä. äiti, veli ja sisko). Siskolle ja veljelle oli vähän pakko kertoa kun olen lupaillut heille meidän lapselta tarpeettomaksi jääneitä turvaistuimia kun heillä on nyt kaukalosta pois siirtyviä, kerroin viikonloppuna että näyttäis siltä että tarvitaan ne penkit itse :Heartred Ja lapsi on kertonut päiväkotiin! Sinne ei olisi tarvinnut vielä puhua mitään, mutta odottaa niin kovasti pikkusisarusta että oli kertonut (luultavasti jo ennen tietoa että semmonen olisi tulossa)
 
Me ollaan kerrottu mun parhaalle kaverille, mies ei ole halunnut sanoa vielä muille. Itsellä vaihtelee melkein päivittäin se haluanko kertoa vai pitää vielä salassa. Omalla äidillä on monia keskenmenoja takana, joten sellaisen sattuessa haluaisin kyllä ehdottomasti jutella asiasta äitini kanssa.. mutta ei ehkä niin hyvä tapa kun ei edes tiedä, että olen raskaana! :D ja jos kertoo äitille ni sit pitäis kertoo muillekin..

Yritetään myös saada ultra ennen joulua, jolloin voisi kertoa lähisuvulle ja ystäville. :) Viime yönä näin kyllä unta, että paljastin raskauden vahingossa kavereille: "en mä ota kahvia, oon raskaana!"
 
Taidan vaihtaa suunnitelmaa sittenkin ja pukea isommat isoveli ja isosisko paitoihin :p kiitos vinkistä! Ultrakuvia on lähetelty jo tarpeeks.
 
Tekisi mieli kertoa sukulaisille jouluna, mutta silloin ei ole kuin 9 viikkoa vasta kasassa, niin en tiedä uskaltaako.
Edellisen keskenmenon jälkeen ei oikein uskalla kertoa kenellekään.
Parhaille kavereille ainoastaan, koska heille kertoisin kyllä keskenmenostakin jos sellainen taas sattuisi kohdalle.

Pitää täs katsoa ku nyt ensin varais ajan siihen alkuraskauden ultraan ja kaikki ois siellä kunnossa, niin sit voi miettiä et jos sitä jouluna uskaltais jo kertoa muillekin :)
 
Minä olen jo innoissani kertonut muutamalle lähimmälle ihmiselle! Äidille oli pakko soittaa heti plussauksen jälkeen, anopille kerrotaan ensi viikolla. Muille sitten vähän myöhemmin.
 
Alan varmaan kertoa sit kun sydänäänet on kuultu :) kerron varmaan sitä mukaa kun nään ihmisiä .. Yhelle kaverille varmaan kerron jo aiemmin kun sillä on tapana kysellä et millon tulee toinen vauva :))
esikosta miun isä arvas muutama päivä plussauksen jälkeen, saa nähä kuinka nyt käy :)
 
Kerrotaan omana syntymäpäivänä tammikuussa, viikot tuolloin olisi 13 :) varmaankin jokin synttärikuva johon ultrakuva mukaan :D
 
Meijän oliki jo pakko kertoo vanhemmille ku töissä mua tultiin jo onnittelee, himskutin masu ku se pomppaa heti nii selvästi esille! Äitiä kiusattiin heti kunnolla ku se on antanu mulle hermoratahierontaa avuks raskautumiseen ja isällä oli taas pitkät piuhat ennenku se tajus..
 
Takaisin
Top