Milloin ja miten aiotte kertoa raskaudesta muille?

Ylläri19, miten olis valotaulu tai vastaava?

Me kerrotaan sitten, kun ollaan varmoja, että kaikki on hyvin. Minäki mietin, että jos kerrottais keskimmäisen synttäreillä, hänkin täyttää 2 vuotta ja minulla viikkoja silloin vähän vajaa 12.
 
Me kerrotaan lähisuvulle varmaan vasta joskus 12 viikon jälkeen. Mahakaan ei paljasta kun ei nähdä muuten kuin skypen kautta niin ei tarvitse yrittää piilotella. Voi olla että parille kaverille tulee kertottua varhaisultran jälkeen, mutta saa nähdä mikä fiilis sitten. Töissä kerron kun on pakko. :rolleyes:
 
Muutama kaveri tietää jo, perheille ja lopuille kavereille kerrotaan varmaan vasta nt-ultran jälkeen, ellei sit tuu tilanteita joissa asia tulee esiin aiemmin.
 
Tein testin, kun oltiin vanhempien luona viikonloppureissulla, niin tuli kerrottua saman tien :D Kerroin sitten aika pian myös sisaruksilleni. Samoin miehen veljelle seuraavana viikonloppuna, kun olisi ollut tarjolla viiniä ruokajuomaksi :)

Töissä ajattelin kertoa sitten joskus NT-ultran jälkeen, ei mitään kiirettä. Tosin raskaana olevalle kollegalle varmaan kerron varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.

Ja kampaajalle pitää kertoa parin viikon päästä, kun olisi värjäysaika :grin

Muille sitten ajan kanssa.

Aika lailla samaan tahtiin meni ensimmäisen raskauden kanssa.
 
Muille kerrotaan, kun kaikki on ok. Töihin täytyy ilmoittaa ettei olekaan tulossa. Muutamalle ystävälle mainittiin asiasta.
 
Me on kerrottu tai mä oon kertonu muutamille ystäville jotka tiesi jo yrityksestä ja sit siskolle. Esimiehellekin soitin jo kun pitää vähän säätää työasioiden kanssa. Mut varmaan sit vanhemmllle kun varhaisultrassa on käyty. Nyt on rv jotain 4+
 
Omalle äitille oon kertonu ja kaverille. Ja mies kännis kertoi parille kaverilleen. Mut yritetään kyl pitää salas varmoille viikoille. Mies kyl totesi ettei tätä toista ny nii tarvi salaalla. Mä taas oon sitä mieltä et en jaksa sit kaikille kertoilla et kesken meni
 
Parhaille kavereille kerroin melkein heti plussan jälkeen. Siskoille heti saman tien, kun testasin. Ja miehelle tietenkin. Tässä pohditaan, kerrottaisko perheille sitten heti kun varhaisultra on käyty.
 
Mää soitin siskolle heti kun olin testin tehny. Parhaalle kaverile ilmotin oliko parin päivän päästä, hän myös raskaana niin voi jonkun kanssa jutella joka on samassa tilanteessa. :hilarious:
Äitille kerroin vajaa viikko sitten mukilla jonka teetätin ifolorilla. Mies antaa äidillensä samanlaisen mukin kun nähdään. Laitan mukin kuvan alle.
Muille kerrotaan kun nähdään ja odotetaan varmaan eka ultra. :grin
 

Liitteet

  • Screenshot_20190210_183034.jpg
    Screenshot_20190210_183034.jpg
    14.9 KB · Katsottu: 24
Esikoisesta jotenkin kiirehdittiin ja kerrottiin molempien vanhemmille ja sisaruksille jo 6+ ja yhdelle kaveriporukalle 10+. Oon jälkikäteen vähän harmitellut sitä että kerrottiin niin nopeesti niin nyt aiotaan pitää salassa ainakin ekaan ultraan asti. Vähän kyllä jännittää että toi esikoinen oppiikin ennen sitä puhumaan ja möläyttää tai sit mun maha kasvaa (niinkuin viimekskin) niin nopeesti et on pakko kertoa aiemmin.

Ajateltiin ehkä kertoa äitienpäivänä molempien vanhemmille. Siinä tapauksessa saatetaan laittaa vaan ultrakuva äitienpäiväkortin sisälle. Yks vaihtoehto on ostaa esikoiselle joku isosisko-paita tai laittaa esikoisen kirjan väliin ultrakuva/tervehdys vauvalta ja pyytää isovanhempia lukemaan kirjaa esikoiselle :D
 
Kerrotaan varmaan aika pian molempien vanhemmille. Olen kertonut jo parhaille ystävilleni.
Oon tosi huono pitämään salaisuuksia niin kerrotaan mieluusti jo ajoissa heille kenelle kerrottais myös keskenmenosta.
 
Kerrotaan varmaan aika pian molempien vanhemmille. Olen kertonut jo parhaille ystävilleni.
Oon tosi huono pitämään salaisuuksia niin kerrotaan mieluusti jo ajoissa heille kenelle kerrottais myös keskenmenosta.

Mulla on tää sama, oon huono pitämään omia salaisuuksiani. Ja varmasti km olisi niin kova kolaus, että siitäkin tulisi kerrottua lähimmille.
 
Kävin tänään shoppailemassa äidin kanssa ja meinasin lipsauttaa raskauden ainakin miljoona kertaa. :rolleyes: En tiedä miksi, mutta tykkään pitää tän toistaiseksi meidän perheen pienenä salaisuutena. Vaikka toisaalta tekis mieli kertoakin. Äh en tiedä, kai se salaisuus vielä voittaa. :woot:
 
Vein ykkösen äidille viikonloppuna illaksi hoitoon kun kaverin kanssa lähdin Helsinkiin keikalle niin mies sai viettää illan ihan kahdestaan tuon vanhemman tyttärensä kanssa. (Voi ihanaa että teki hyvää päästä hetkeksi olemaan ihan vain MINÄ, oma itseni ilman että joku koko ajan kaipaa jotain..!) Hain muksun kuitenkin yöllä kotiin kun ei oo vielä koskaan ollut yökylässä... Niin siinä hakiessa sanoin sitten äidille että täytyy kyllä treenata sitä mummin luona nukkumista kun lokakuussa olisi tilanne että tuleva isosisko tarvii synnytyksen ajaksi hoitopaikkaa. :wink
 
Kerrottiin hoitoja aloittaessa aika lailla kaikille läheisille. Sitten on ollut helppo selittää kaikki ruokarajoitteetkin aina sillä että meillä on yritys päällä eikä tiedetä ollaanko raskaana vai ei.. Mutta tästä positiivisesta tuloksesta ei vielä juuri kukaan tiedä. Enkä tiedä milloin kerrotaan.. :dance008
 
Ei olla vielä kerrottu kenellekään, koska pelkään km sen verran ja ollut muutenkin tosi ailahtelevia tunteita tässä raskaudessa.. Kerrotaan varmaan vasta rv 12 tienoilla muille, jos vaan pystytään pitämään siihen saakka salassa. Nyt vko 6+5
 
Ei olla kerrottu kenelleikään ja tarkoitus olisi maltaa viikolle 12. Nyt tuntuu ainakin siltä, että en ole valmis kertomaan kenellekkään. Vaikka tätä on paljon ja kauan odotettu j(a toivottu) on tässä asiaan totuttelemista. Ja olo on todella epävarma, että kuinka kauan tätä iloa kestää...
 
Yksi kaverini tietää, koska hänen kanssaan keskusteltiin asiasta jo hoitojenkin aikana.
Muutamalla kaverille voisin kertoa asiasta ekan ultran jälkeen, kun saisi varmistuksen, että vatsassa oikeasti kasvaa jotain. Ultraan vielä pari viikkoa aikaa.

Kummankaan vanhemmille ei kerrotta vielä, ehkä äitienpäivänä aikaisintaan ja silloinkin taitaa viikkoja olla vasta suunnilleen 15.
Toki riippuu milloin vatsa alkaa näkyä tai tulee muita arvattavia oireita.
 
Pari ystävää tietää jo, joista kaksi oli arvannut itse. Ensi viikon sunnuntaina aiotaan tosiaan kertoa esikoisen synttäreillä suvulle. Nyt tuntuu että yhtään ei pidempään pystyisikään salailla kun mulla olo niin huono ja kauhea turvotus päällä. Viikonkin vielä jos saadaan salailtua niin se vaatii etten näe ketään tuttua :smiley-ashamed004
 
Takaisin
Top