Milloin jäätte äitiyslomalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nennahh

Näppärä viestien naputtelija
Ootteko jo päättäneet milloin aloitatte äippäloman? :) Aiotteko pitää kesälomat siinä ennen?

Minä myös aloitan jo toukokuussa,  4.5. pari kuukautta ennen laskettua:) en olekkaan muuten noita kesälomia ajatellut, mitä mieltä olette: pitäiskö mun pitää nyt heti kesälomat pois alta, kun en meinaa enää palata tuohon työhön äitiysloman jälkeen? vai vasta sitten äitiysloman päätyttyä? hmm.

Aion aloittaa äitiysloman 30.5, eli "viimeisenä" mahdollisena ajankohtana. Pidän lomat äitiysloman perään, jotta pyörii palkka kauemmin. :) Ajattelin, että mikäli voinnissa tapahtuu muutoksia loppuvaiheessa ja työssä jaksaminen/kykeneminen vaikeutuu, niin haen sitten sairaslomaa, kuin että käyttäisin siihen lomapäiviä.

Sama homma kuin littledaisy, aina olen aloittanut viimeisenä mahdollisena päivänä, joka nyt taitaa olla 3.6. Jos vointi sitä vaatii, mieluummin saikkua sitä ennen, enkä turhaan käytä äitiyslomapäiviä, jotka on sitten pois vauvan kanssa oltavasta ajasta. Mä en voi määrätä kesälomani paikkaa, joten saan sitten vaan seuraavana kesänä Kelan tuet ja palkan yhtäaikaa, mutta jos voisin, pitäisin mieluummin lomat äitiysloman perään. Samasta syystä, eli jos vointi olisikin raskauden loppuvaiheessa kehno, en haluaisi tuhlata esim vuodelepoon lomapäiviä.

1.6 alkaa täällä. Meillä se ei vaikuta muuten mutta lopetan siihen keikkatyöt sitten kokonaan joita olen nyt tehnyt satunnaisesti viikonloppuisin ja joskus viikollakin jos ollut mahdollista. 

Komppailen Mariannua aika pitkälti.

Mulla alkaa virallinen äitiysloma 5.6., mutta esimiehen mukaan mun täytyy pitää 10 pv kesälomaa alta pois ja loput saan siirtää mammaloman jälkeen. Eli kotiin jään sitten 24.5. alkaen. KVTESstä oli katsonut tuon 10 pv kesälomaa ennen äippälomaa jutun. Jos taas joudun jäädä sairaslomalle jo ennen kesälomaahan, niin siinä tapauksessahan tuo siirtyy kuitenkin äitiysloman päätteeksi pidettäväksi. En mäkään aio äitiyslomapäiviä sairasteluun tuhlata vaan sillon ollaan sitten ehdottomasti sairaslomalla.

Mulla alkais Kelan laskurin mukaan viimeistään 11.6. :) Varmaan pidän siinä sitä ennen mun kesäloman, jota on kertynyt vast kaksi viikkoa. Eli sit jäisin siinä toukokuun lopulla pois töistä. :) Tuleekin vähän pidempi kesäloma tänä vuonna. :D

Mulla kans aika lailla sama kun littledaisylla eli äippäloma alkaa 31.5 jos oikein olen Kelan laskurilla laskenut. Jään kanssa vasta sen 30 päivää aiemmin laskettua aikaa ja pidän kaikki tämän vuoden ja kertyvät lomat sitten äippäloman päälle. Jos en pysty töissä olemaan toukokuun loppuun niin sitten saikkua.

Mullakin alkaa kelan laskurin mukaan viimestään 8.6.13. :) Jos vaan kykenen, niin olen niin kauan kuin mahdollista töissä.

Kelan laskuri näyttäs täällä et 30.5. alkais äippälomailu. 5. heinäkuuta on la. Oon hoiva-alalla, ja asiakkaat on melko vaikeahoitosia. Mut itse haluan olla mahd. pitkään töissä. Katsotaan sitte tilanne uudestaan, jos alkaa näyttää siltä, ettei tonne toukokuun lopulle jaksa. Ja ite oon ajatellu että pidän kesäloman sit äippäloman jälkeen, esimiehen kanssa ei olla viel asiasta keskusteltu :D

Laskurin mukaan 20.6. (mikäli LA pysyy edelleen tuossa "lasketussa" eikä muuteta baabiksen kokoa vastaavaksi, joka vielä 2 pvää isompi), mutta mulla on kaikki lomat pitämättä ja olen määräaikaisessa työsuhteessa (31.7. asti) niin ajattelin ottaa lomapäiviä niin, että jäisin sitten 14.6. "lomille", kun mies palaa 7 viikon työmatkalta tuolloin. Toisinsanoen äippikselle vasta se 30pvää ennen, mikäli vaan kunto antaa töitä tehdä siihen asti :) 

Ei oo enää kovin pitkä aika mammalomaan, jee! :) Mennyt kyllä nopeasti tää alkuraskaus. Kiva päästä äitiyslomalle ja hetkeksi pois työelämän oravanpyörästä, ihanaa...

tuon kelan laskurin mukaan "loma" alkais 8.6..että vielä on matkaa sinne,mutta eipä se kotiäidin elämää paljon muuta..lisää vaan kiirettä ;) <3 noiden lomien kertymisistä en tiedä nyt mitään omalta osaltani mutta jos sitä jotain rippeitä on kertynyt tässä ni loppuun jätän <3

Koska mulle tulee luultavasti karenssi työttömyysturvasta jään 11.6 laskettu aika 25.7, ettei joudu pitkii aikoi olemaan ilman rahaa.

Mun pitäisi aloittaa äippäloma viimeistään keskiviikkona 12.6. ja olen päättänyt tehdä viimeisen työpäivän edellisenä perjantaina eli 7.6. Aloitan siis äippäloman 10.6., pari päivää aikaisemmin.

Muutaman kesälomapäivän pidän nyt pääsiäisen jälkeen VES:in lisäksi, saan siihen 1,5 viikon kevätloman. :) Ensi kesäksi jääkin äippäloman aikana kertyvien lomien lisäksi 12 lomapäivää.

Mulla nyt selvät sävelet äippäloman kanssa, 4.5. aloitan loman varhennettuna ja sitä ennen kesäloman pidän. mulla on enää siis 2 ja puoli viikkoa töitä:)

8.6 on viimeinen työpäivä, LA on 14.7. joten sen pakollisen 30pvä ennen aion jäädä vasta äippälomalle, kesäloman 4vkoa pidän ennen äippälomaa samaan putkeen eli 11.5. jään töistä pois.

Takaisin