Milloin ensimmäiset hankinnat vauvalle?

Ensimmäisiä hankintoja aletaan tekemään

  • Heti

    Äänet: 5 10.4%
  • Ensimmäisen ultran jälkeen

    Äänet: 11 22.9%
  • Ensimmäisen kolmanneksen jälkeen

    Äänet: 13 27.1%
  • Toisen kolmanneksen jälkeen

    Äänet: 15 31.3%
  • Vasta kun on pakko

    Äänet: 4 8.3%

  • Kaikki äänestäjät
    48

ainut

Vauhtiin päässyt keskustelija
Milloin alatte tekemään ensimmäisiä hankintoja vauvalle? Aiotteko odottaa jotain tiettyä etappia, vai tarttuuko ensimmäinen hankinta mukaan jo plussan jälkeen? Mikä on ensimmäinen hankinta vauvalle? Liittyykö teidän hankintoihin taitauskoa, että liian aikaiset hankinnat tuo epäonnea tms.?
"Oikeiden" hankintojen aika on meillä varmasti tuolla tokan kolmanneksen jälkeen, mutta vauvakirppikseltä tarttui mukaan ihanat lappuhaalarit jo tällä viikolla. Oli aivan ihanaa hypistellä pieniä vaatteita ja ehkä fiilis tuli vähän todenmukasemmaksi, kun sai jotain kotiin tuotavaakin :)
 
En varmaan uskalla hankkia mitään ennen ensimmäisen kolmanneksen loppua. Senkin jälkeen varmaan aluksi jotain "pieniä" juttuja :) isommat hankinnat ajatuksena tehdä myöhemmin kun asunto asiat selkeämpiä. Tarkotusena muuttaa isompaan, koska tää kaksio voi käydä nopeasti pieneksi vauvan ja kahden ison koiran kanssa :D
 
Itse asiassa oon jo ommellut muutamat puolipotkarit ja aloin neulomaan villahousuja mutta vasta ultran jälkeen annan itselleni luvan innostua vauvajutuista kunnolla. Tosin aika paljon meillä on tarvikkeita jo valmiina esikoisen jäljiltä mutta paljon olin jo ehtinyt myydä poiskin.
 
Meillä käy kans asunto ahtaaksi. Tällä hetkellä asutaan 57 neliön kaksiossa ja meitä on kuitenkin kolme ihmistä, kaksi kissaa ja koira...
 
En usko, että paljonkaan tarvi hankkia, kun esikoisen jäljiltä kaikki on viel tallella, sit hankitaan jos tarvitaan.
 
Mä vastasin kyselyyn vähän liian aikaisin, tarkoitus oli että np ultran jälkeen, mutta klikkasin ajatuksissnai kohtaa ekan ultran jälkeen, kun en lukenut pidemmälle vastatessani :wink
Meillä on ennestään aika paljon vaatetta yms, mutta innostuin ompelemaan tuossa n. vuosi sitten ja tätä nykyä pojalta ei paljon muuta löydykkään, kun itse tekemiäni. Himo päästä ompelemaaan pieniä vaatteita on hirmuinen, samoin mammavaatetta. Mutta ennenkuin pieniä vaatteita alan ompelemaan niin odottelen varmaan sinne np ultraan, tai jos varhaisultrassa kaikki näyttää erittäin hyvältä, niin ehkä jo ihan vähän aiemmin. Katsellaan nyt miltä tuntuu :)
 
meillä on kaikkea tuon 1v 9kk jäljiltä, joten luulen, että tälle vauvalle hankinnat voi jäädä aika myöhäseksi, koska mitään ihmeellistä ei tarvita. varmaan sitten alan enemmän hankkimaan jos ja kun saan tietää sukupuolen. :)
 
Meillä suurin hankinta tulee varmaan olemaan tuplamatkarattaat. Käydään paljon koiranäyttelyissä ja muissa tapahtumissa niin helppaa kovasti jos sais muksut tarvittaessa nukkumaan. Ikäeroa kun tulee esikoisen ja vaavin kans noin puoltoista vuotta. Muuten sitte saaki kahtoo tartteeko ees varaston kautta kierrättää noita esikoisen tavaroita ku taas jo tarvii uudestaan :D
 
Meillä myös paljon vaatteita yms. vauvatavaroita entuudestaan. Tosin sattuneesta
syystä poikamaisia kaikki :) Suurin hankinta tulee jossain vaiheessa olemaan auto,
johon mahtuu 6 henkilöä. Jos jollain on vinkkejä hyvistä tila-autoista, otan niitä
mieluusti vastaan.
 
Olen ostanut joskus melkein vuosi sitten langat vauvaneuleita varten, mutta en enää edes muistamillaisia ne on! :D laitoin ne niin hyvään piiloon, enkä ole katsellut niitä oston jälkeen. Oon jotenkin niin taikauskoinen tämän vauva-asian kanssa.

Enkä kaiva niitä esille ennen kun ensmmäinen kolmannes on ohi. Ja sitten voi ehkä alkaa jotain pieniä ostoksiakin tehdä... :)
 
Tässä rakenneultran jälkeen on pikkuhiljaa alkanut katsastella hankintoja, pitäähän noista isoimmista ainakin vertailla hintoja ja ominaisuuksia rauhassa ennen kuin ostaa.

Se kysymys kuitenkin paremmin tietäville, että mitä kaikkea vaatteita tarvitsee tuon äitiyspakkauksen lisäksi? Ensimmäistä odottaessa on aika epäselvillä siitä mitä tulee tarvitsemaan, ja kun olisi kiva että olisi kuitenkin jokseenkin valmiina kaikkea odottamassa vauvan saapumista.
 
Taisin olla viikolla 13 kun ostin vaunut tulokkaalle. Sopivat kun löytyi tori.fistä niin pakkohan ne oli hakea. Vaatetta oon ostanu kans jo lähes tulkoon tarpeeksi paria ekaa kuukautta ajatellen. Jotain pitää vielä hakea.
En tykkää jättää näitä asioita viime tinkaan, varsinkin kun nyt jo on supistuksia niin ei tiä että miten sitten viimeisillään pääsee liikkumaan..
 
Heräsin tähän ostamiseen tuossa viimeviikon torstaina ultran jälkeen. Mitään ei ole hankittuna. Parit tumput ja tossut on neulottuna kyllä. Olen kyllä lähinnä vasta katsellut kaikkea. Kantoliinoja ja kestovaippoja erityisesti.
 
Mä ostin silloin esikoiselle äp lisäksi bodyja, etenkin kietaisubodyt ovat erittäin hyviä. minä ainakin tykkäsin. Tarvii vain laittaa body vauvan alle ja sitten kietaista pääle, tavallisen bodyn kanssa joutuu hieman enemmän temppuilemaan =). Sitten potkuhousuja/ haalareita. En tykännyt laittaa erikseen housuja ja sukkia.

Nytten kun seuraava tulee niin ollaan kuukausi sitten hankittu sisarusrattaat. Saatiin vanhat myytyä ja sopivat sitten löytyivät tori.fi kautta ja ostettiin phil&teds merkkiset. Nyt viime viikonloppuna kun kiersin yhden lastenkirpiksen niin ostin toppahaalarin ja vanupuvun. Nämäkin tulee äp, mutta ne on kokoa n70cm, niin vauva sinne kyl hukkuu. Ostin sitten 62cm molemmat. Esikoiselle äp toppapuku oli hyvä kun oli n.4kk iässä kun aloin käyttää ja meni koko viime talven, mutta ei mee enää =(
 
Varmaan rakenneultran jäkeen uudelle tulokkaalle tarvikkeita ja vaatteita hankkimaan :) Mahd. paljon tulee toki käyttöön esikoisen jäljiltä olevat, mutta kaikki ei välttämättä passaa..esim jos sukupuoli eri ja pitäiskin vaihtaa sinisestä punaiseen :)
 
Huhhuh nyt tuntuu ihan hullulta kun kaikki ovat ottaneet noin rauhassa! Tämä hullu on mennyt ja hankkinut oikeastaan jo kaiken muutama kuukausisitten! :D Tosin nyt olen katsellut vaatteita ystäviltä uudella silmällä kun rakenneultrassa näytti että poika olisi tulossa.
Epä minulta puutu kun syöttötuoli ja potta minkä käyttöön ottoon menee herranjestas vielä kauan :D
 
Meillä on nyt sänky ja turvakaukalo autoon. :) Katsellut olen kaikkea, mutta en ole vieläkään uskaltanut ostaa oikeen mitään...
 
Täälläkin on pinnasänky ja turvakaukalo autoon :) itse olen ostanut bodyn ja housut, mutta nekin hieman suuret aluksi :) pikkuisen isotäti on kyllä ostellut kaikenmoista jo, nekin kyllä 62 senttisiä kaikki :) siskoltani saan jotain pikkusia vaatteita, mutta tarvii niistäkin katsoa ne neutraalinväriset, et menee kummalla vaan, kun me ei haluttu tietää etukäteen kumpi hän on :) kierrellyt olen valmiiksi katselemassa h&m:ltä ja muualta vähän toppavaatteita ja sellaisia, kun ne kylmimmät ajat on oikeestaan silloin kun pieni tule ulos.. Oikeastaan olen vain hyvin hyvin onnellinen, ettei haluttu tietää sukupuolta, niin ei voi anopit sun muut sysätä meille vanhoja lastenvaatteita, minä kun olen sellainen, että haluan itse hankkia :) Vaunutkin on oikeestaan tiedossa ja rahansäästöoperaatio niitä varten käynnissä (minä kun pidän pääni, että haluan uudet vaunut, että kestävät sitten tulevillekin), vaunut kun sattuu kuitenkin olemaan se kallein hankinta kerralla.. viikkoja tänään tasan 24, että kyllähän kaiken hankkimiseen on vielä aikaa :)
 
Täällä on osteltu vaatteita vino pino :) lähinnä kirppikseltä. Ja turvakaukalo ja pinnasänky saatiin sukulaisilta. Vaunuja oon koittanu kovasti katella. ja toppapukua. muuten melkeempä kaikki on valmiina :)
 
Takaisin
Top