Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Nälättää jatkuvasti, rinnat on eri tavalla kipeät ja turvoksissa kuin normaalisti, alavatsa tuntuu täyteläiseltä ja toisinaan kipuulee lievästi, lisäksi heräilen keskellä yötä. Valitettavasti myös migreeniä pukkaa muuttuvan hormonitasapainon vuoksi ja tänään saikin vierailla päivystyksessä sitä hoitamassa. Tosin kivempi näin, että oireita on, koska raskauteen on helpompi uskoa 😊
 
Alavatsaa jomottelee molemmin puolin, luultavasti siis keltarauhasesta kyse.
Väsyttää aivan tajuttomasti, mutta tätä on ollut ovulaatiosta asti.
Tänään aamulla oli pahaolo, tää pahoinvointi näköjään alkaa joka raskaudessa aina vaan aiemmin ja aiemmin. 🤢
 
Onko teillä jomottelu menkkakipumaista? Mulla on tänään ja eilen särkenyt alaselkä ja vatsa menkkakipumaisesti, mutta lievemmin.
 
Onko teillä jomottelu menkkakipumaista? Mulla on tänään ja eilen särkenyt alaselkä ja vatsa menkkakipumaisesti, mutta lievemmin.
On menkkakipumaista! Ekassa raskaudessa tälläistä ei ollut, mutta toisessa oli myös. Muistan olleeni ihan paniikissa ja katsoin että olen ottanut screenshotteja kun googletellut asiaa plussan jälkeen. Nyt siis luottavaisin mielin, että ihan normaalia kait tää on😊
 
Noiden menkkakipujen lisäksi mulla on semmosta paineen tunnetta ja juilimista alavatsalla. Myös etova olo alkaa tehdä tuloaan ihan kunnolla😒
 
Noiden menkkakipujen lisäksi mulla on semmosta paineen tunnetta ja juilimista alavatsalla. Myös etova olo alkaa tehdä tuloaan ihan kunnolla😒
Ihanaa, että menkkakipumaiset juilimiset ovat normaaleja ja että niitä on muillakin! Sitä heti huolestuu, kun yleensä kivut ovat tienneet vain lähestyviä tai käynnissä olevia menkkoja 🙃

Mikä rv sulla nyt on?
 
Onko teillä jomottelu menkkakipumaista? Mulla on tänään ja eilen särkenyt alaselkä ja vatsa menkkakipumaisesti, mutta lievemmin.
On ollut vaihtelevasti. Iltaa kohden helpottanut aina. Ja tosiaan lievempänä kuin menkkajomottelut. Mutta siis tämä jäätävä turvotus. Melkeinpä saman kokoinen vatsa nyt kuin edellisissä viimeisillään. 🙄
 
On ollut vaihtelevasti. Iltaa kohden helpottanut aina. Ja tosiaan lievempänä kuin menkkajomottelut. Mutta siis tämä jäätävä turvotus. Melkeinpä saman kokoinen vatsa nyt kuin edellisissä viimeisillään. 🙄
Oho, onpa sulla iskenyt kunnon turvotus. Onko muita oireita?

Tänään itsekin katoin, et ”pömppis” vaan tuntuu kasvavan 😅 mulla oli viime viikolla vatsa jatkuvasti täynnä ilmaa ja sen vuoksi turvoksissa. Tällä viikolla se on onneksi jo parempaan päin, niin pystyy töissäkin olla normaalisti.
 
Oho, onpa sulla iskenyt kunnon turvotus. Onko muita oireita?

Tänään itsekin katoin, et ”pömppis” vaan tuntuu kasvavan 😅 mulla oli viime viikolla vatsa jatkuvasti täynnä ilmaa ja sen vuoksi turvoksissa. Tällä viikolla se on onneksi jo parempaan päin, niin pystyy töissäkin olla normaalisti.
Jospa se siitä helpottais minullakin. Onneksi sinulla jo turvotus helpottamaan päin. 😊

Muita oireita ollut vähän vaihtelevasti laidasta laitaan. Ennen plussaa alkoivat ikenet vuotamaan. Normaalisti ei koskaan vuoda, joten tästä ja nenän jatkuvasta niiskuttelusta uskalsin jo hieman aavistella plussaa. Kauhea väsymys, normaalia isompi palelu iltaisin ja päivällä lämpöilyn tunnetta, joka nyt alkanut helpottamaan. Tissit eivät vielä ole olleet kipeät, vaikka olisin tätä ehkä aikaisimpien perusteella odottanut jo heti alkuun. Nännit ovat kuitenkin arat. Etova olo, mutta ei varsinaista pahaa oloa ole vielä tullut. Öisin heräily on ehkä pahin, mistä en tykkää sitten en yhtään. Tai en tiedä voiko se johtua stressistä tai jotain, mutta kuitenkin nyt tullut ikävä seuralainen siitä.
 
Täällä myös väsymys ja vilu on ottanut vallan. Illan torkuin sängyssä peiton alla, vaikka olisi pitänyt keskittyä opettajan kuunteluun teamssissa. 🙈🤭
 
Itellä oli viikon menkkamaista jomottelua, nyt se on jäänyt pois, mitä nyt välillä vihlaisee. Sama homma, että ikenet alkoi vuotaa ennen plussaa ja nenä on jatkuvasti tukossa. Käytin esikoista odottaessa nenäkannua, että sain jotenkin nukuttua 😬 kiva kun nämä oireet vaan alkaa entistä aikaisemmin 😅 pahaa oloa ei ole onneksi vielä..
 
Tissit on olleet puoltoista viikkoa ihan jumalattoman kipeät ja paleltaa. Välillä mahaan juiliin. Toistaiseksi ei juuri muuta.

Esikoisesta ei ollut pahoinvointia eikä mitään, kumpa kävisi yhtä hyvin nyt. 😂
 
Pissattaa. Pissattaa. Pissattaa. Siis ihan jatkuva kusihätä vaikka ois käyny kusella ihan hetki aiemmin.

Jännä tunne tuolla jossain kohdun seudulla.
 
Mulla oli tänä aamuna rinnat niin kipeet, et ne tuntu repeytyvän irti 🤣🙈 pitääköhän ottaa yöksi urheilurintsikat käyttöön 👀
 
Väsymystä ja rinnat tosi arat. Jännä myös ,että makeaa ei tee yhtään mieli ja olen yleensä sokerihiiri.🤭
 
Muokattu viimeksi:
Mulla jatkuu vaihtelevat menkkajomot ja lisäksi on tullut hidas aineenvaihdunta, väsymys ja iltapalelu. Myös yölliset heräilyt edelleen jatkuu ja rinnat on niin turpeet ja nännit niin arat, ettei normiliivejä voinut enää tänään laittaa.
 
Siis mikä tämä järkyttävä turvotus on. 😩 Töissä pakko avata housun nappeja, kun ahisti niin paljon.

Muutoin toistaiseksi ihan hyvä olo. Rintojen arkuus alkaa jo hieman helpottamaan.
 
Takaisin
Top