Millaisia raskausoireita sinulla on?

Keskenmeno on kyllä sen verran traumaattinen kokemus, että se tosiaankin vaivaa seuraavassa/seuraavissa raskauksissa. 🥺 Kiva jos pystyin olla avuksi! ❤️ Kuten Olive sanoi, myös Kaunis Odotus on kuulemma tosi kiva, ja hinta taitaa olla suunnilleen sama kuin Perhe-Artella. Itse nyt olen käynyt Perhe-Artella, koska on paremmin saavutettavissa itselle. 😊

Mulla alaselkäsärky ei onneksi tarkoittanut mitään pahaa, vaan kaikki oli ultrassa hyvin! Toivottavasti näin sinullakin
Perhearte, kaunis odotus ja sydämen syke kaikista kolmesta kehuja tullut mulle. Noita yksityisiä kätilöpalvelu yrityksiä on onneksi saatavilla! Netissä ja jopa neuvolan ilmoitus tauluilta yhteystietoja löytyy...
Niissä se paniikkinappulan sammutus on varsin paljon lääkäriasemia edullisempaa 😃

Oireeton raskaus osoittaa lapsen kiltteyttä,
Oi tämä sopisi enemmän kuin sata jänistä. Miehen puolen sisarusten lapset on kaikki sellaisia kauhukakaroita, että välillä on miettinyt että mihin soppaan sitä on itsensä pistänyt. 🤣🤣🤣 Perinteiset mahatuntemukset ovat läsnä ja kyllä tuo keittiökompostorin haju loppujen lopuksi aiheutti sellaisen yökkimisrefleksin, että sai vähän jotain normaalista poikkeavaa tunnetta.

Oi tämä sopisi enemmän kuin sata jänistä. Miehen puolen sisarusten lapset on kaikki sellaisia kauhukakaroita, että välillä on miettinyt että mihin soppaan sitä on itsensä pistänyt. 🤣🤣🤣 Perinteiset mahatuntemukset ovat läsnä ja kyllä tuo keittiökompostorin haju loppujen lopuksi aiheutti sellaisen yökkimisrefleksin, että sai vähän jotain normaalista poikkeavaa tunnetta

Toisaalta, joskus voi olla mukava voida valita jompikumpi seuraavista kovinkin lohduttavista ajatuksista:
Vaikea raskaus = helppo lapsi.
Helppo raskaus= lapsi ei osaa olla hankala.

Ja se veljeni oli pienenä varsinainen hymyilevä pullaposki, tosin niin liikkuvainen et potkuhousujen kantapäät oli jo ihan vauvana aina puhki ja mitkään sukat ei pysyneet minuuttia kauempaa jaloissa. Lähti sitten seisomisen jälkeen suoraan juoksemaan, kävelyvaihe oli kai unohtunut kokonaan tehdas asetuksista.
Minä jotenkin toivon, ettei pieneni olisi tullut siltä osin enoonsa.

Muokattu viimeksi:
Perhearte, kaunis odotus ja sydämen syke kaikista kolmesta kehuja tullut mulle. Noita yksityisiä kätilöpalvelu yrityksiä on onneksi saatavilla! Netissä ja jopa neuvolan ilmoitus tauluilta yhteystietoja löytyy...
Niissä se paniikkinappulan sammutus on varsin paljon lääkäriasemia edullisempaa 😃
Perheartella oli vasta ensi viikon perjantaille aikoja. Mutta Kaunis odotus pelasti, sinne pääsenkin jo maanantaina! Onpa siihen nyt pitkä aika...

Perheartella oli vasta ensi viikon perjantaille aikoja. Mutta Kaunis odotus pelasti, sinne pääsenkin jo maanantaina! Onpa siihen nyt pitkä aika...
Tärkeintä on että aika jostain järjestyi!! Odottavan aika on pitkä, tiesi sen jo vanha kansa. Yritä keksiä jotain aivan muuta mietittävää, vaikka se voi hankalaa olla

Tärkeintä on että aika jostain järjestyi!! Odottavan aika on pitkä, tiesi sen jo vanha kansa. Yritä keksiä jotain aivan muuta mietittävää, vaikka se voi hankalaa olla
Joo mä menen huomenna auttamaan mun äitiä kun se lupautui veljeni lasten hoitoon, ne on 1v, 2v, 3v ja 4v, niissä riittää energiaa, niin ainakin huominen menee nopeasti 😆
Sunnuntaina voisin ainakin salilla ja uimassa käydä ja sitten mennä aikaisin nukkumaan.. niin tulee maanantai sitten nopeammin 😁

Minulla on nyt viimeisen viikon aikana tuntunut enemmän tai vähemmän kiristävää tai lievää vihlovaa kipua alavatsalla. Menee ohi jonkin ajan kuluttua. Yleensä tuo kipu tuntuu enemmän iltaisin. Nukkumisesta on tullut katkonaisempaa, joudun vaihtamaan asentoa usein. (Normaalisti nukun selällään tai mahallani, näissä asennoissa en viihdy enää pitkään)

Kivut lienee nyt niitä kohdun kasvukipuja/ kannatinsiteiden venymistä?
Onko teillä ollut alavatsalla millaisia tuntemuksia?

Minulla on nyt viimeisen viikon aikana tuntunut enemmän tai vähemmän kiristävää tai lievää vihlovaa kipua alavatsalla. Menee ohi jonkin ajan kuluttua. Yleensä tuo kipu tuntuu enemmän iltaisin. Nukkumisesta on tullut katkonaisempaa, joudun vaihtamaan asentoa usein. (Normaalisti nukun selällään tai mahallani, näissä asennoissa en viihdy enää pitkään)

Täällä myös kipuilee usein. Tuntuu jopa sellaisilta menkkakivun tyylisiltä, mutta kestää aina vaan hetken. Joskus kävely ja siitä johtuva liike tuntuu ikävältä.

Itsellä just eilen 13+0 illalla levossa alkoi alamahan viiltely, joka säteili myös peräsuoleen.

Mulla myös menkkamaisia jomotuksia ja kipeitä vihlaisuja, mutta muistan nämä esikoisen raskausajalta, eli luotan, että kuuluu asiaan.

Onpas helpottavaa kuulla, että samankaltaisia tuntemuksia teillä muillakin.
Täytyy minun yrittää olla rauhallisin mielin, eikä stressata liikaa. 😅

Kipeät vihlaisut täälläkin, varsinkin jos nousee istumasta liian nopeasti.
Uusi oire; pesän rakentaminenko? Siivoan ja järjestelen lasten huoneita, ja heittelen turhia pois, teen kai tilaa vauvalle 😇😁
Libido on harmikseni täysin poissa.. toivottavasti palaa pian 😇

Mulla on myös vaihtelevasti tuota alavatsan vihlontaa ja kipua erityisesti kävellessä. Välillä on pakko pysähtyä kivun takia, ja välillä on pelottanut onko tää normaalia, mutta ilmeisesti on 😅 Välillä myös säteilee peräsuoleen, tuntuu kuin sinne iskisi joku pieni puukko sisältä päin 😐

Mullahan siis esikoisen synnytyksessä supistukset tuntui lähinnä vain peräsuolessa. Todella erikoinen juttu omasta mielestä, mutta kätilö hallitsi tilanteen ja osasi ehdottaa juuri oikeaa kivunlievitystä.

Että kyllä sitä raskaudenkin aikana kaikki oudot paikat voi jo kolottaa 🤣

Siis minä kans viime yönä heräsin kun vaihdoin kylkeä. Oikealta kauhea vihlaisu niin että siis heräsin täydestä unesta. Aamulla paniikissa googlasin ja mietin olisiko niitä venymiskipuja kun olen melkoisen aggressiivinen kyljen kääntäjä (kuulemma)

Aivosumu alkaa helpottaa, monikaista työ alkanut sujumaan hieman helpommin.😙
Silmät väsyy päätteellä ollessa,etenkin vasemman ulkosyrjän taakse alkaa sattumaan 0.5h työskentelyn jälkeen. Lasit (option tarkastus +silmäpohjakuvaus) helmikuussa hankitut. Voikohan näkö muuttua näin nopeasti?
Siis minä kans viime yönä heräsin kun vaihdoin kylkeä. Oikealta kauhea vihlaisu niin että siis heräsin täydestä unesta. Aamulla paniikissa googlasin ja mietin olisiko niitä venymiskipuja kun olen melkoisen aggressiivinen kyljen kääntäjä (kuulemma)
Minäkin luin noiden v-kipujen voivan olla varsin "tehokkaita" huomionherättäjiä. Mä en moisia kaipaa, öisissä vessakäyneisä on jo ihan tarpeeksi.

Kipeät vihlaisut täälläkin, varsinkin jos nousee istumasta liian nopeasti.
Uusi oire; pesän rakentaminenko? Siivoan ja järjestelen lasten huoneita, ja heittelen turhia pois, teen kai tilaa vauvalle 😇😁
Libido on harmikseni täysin poissa.. toivottavasti palaa pian 😇

Oi, minäkin odotan hetkeä jolloin "pääsen" pesänrakennukseen. 😄 Vielä en ole antanut itselleni lupaa suuremmille hankinnoille mutta odotan kovasti vaihetta kun pääsee suunnittelemaan hankintoja ja hypistelemään tavaroita ja viikkaamaan pikkubodyja 🥰

Tänään rv 13+2. Pahoinvointi ja oksentelu edelleen läsnä 😔 Viime viikko oli pitkästä aikaa hyvä ja sain oltua töissäkin. Eilen kuitenkin aloin Prismassa oksentaa yhtäkkiä (ehtisin juuri ja juuri vessaan) ja sitä kestikin siihen saakka kun menin nukkumaan klo 21. Kerran olen ollut jo tipassa nesteytyksessä rajun kuivumosen vuoksi. Alan olla jo niin väsynyt tähän jatkuvaan pahoinvointiin 😪 Sain luvan käyttää tarvittaessa Primperan pahoinvointilääkettä, tästä oli ehkä hetkittäinen apu. Tuntuu että aina vastataan että syö säännöllisesti 2h välein ja neuvotaan mitä tulee syödä. Näin olen toiminut jo 2kk eikä silti helpotusta näy. Alkaa vaan ärsyttää kun kaikki kuvittelee etten ole näin yrittänyt jo tehdä.. Turhauttaa niin paljon, enkä kuitenkaan haluaisi/uskaltaisi valittaa kun lasta on niin kauan toivottu ja yritetty ❤️😔 Ehkä mä vielä jossain vaiheessa pääsen nauttimaan tästä raskaudesta jota niin kovasti odotan.

Mulla nyt 14+3. Pahoinvointi ja oksentelu alkoi noin 8 viikolla vasta. Oksentelua on hieman vähentynyt, mutta etovaa oloa on etenkin aamuisin ja iltaisin. Tuhti syöminen auttaa jos vaan tekisi mieli syödä ja saisi alas ruokaa. Onneksi töissä on ollut rauhallista niin on ollut aikaa taukoilla ja sopivissa väleissä oksentaakin roskapussiin. Oon huomannut että niska- ja hartiasärky provosoi pahoinvointia sekä työpaikan huono sisäilma.

Lisäksi välillä on tuntunut vatsan nippailuja. Pientä alaselkä kipua on mutta siedettävää.

Nukkunut olen hyvin, mistä olen onnellinen.

Takaisin