Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.

Vielä tosi varhaisessa vaiheessa tämä raskaus, mutta lievää alavatsan jomottelua ja pahoinvointia sekä alkavaa närästystä olen jo nyt havaitsevinani. Näitä oli myös ykkösen raskaudessa, eli tutulle tuntuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Rintojen arkuutta ja alavatsan täyteläisyyttä. Tänään menin hölkkäämään 15 min ja nyt on alavatsa kovin kipeä, harmittaa! Automaattisesti odottaa, että vuoto alkaa kun alavatsa kipeä, vaikka todennäköisesti vain ärsyyntynyt hölkkäyksestä. Jotenkin oletin, että näin varhaisessa vaiheessa voisi vielä hölkkäillä ja tehdä rankempaakin treeniä, mutta en taida sitten uskaltaakaan. :sad-face:

Rintojen arkuutta ja alavatsan täyteläisyyttä. Tänään menin hölkkäämään 15 min ja nyt on alavatsa kovin kipeä, harmittaa! Automaattisesti odottaa, että vuoto alkaa kun alavatsa kipeä, vaikka todennäköisesti vain ärsyyntynyt hölkkäyksestä. Jotenkin oletin, että näin varhaisessa vaiheessa voisi vielä hölkkäillä ja tehdä rankempaakin treeniä, mutta en taida sitten uskaltaakaan. :sad-face:

Kyllä mun ymmärtääkseni ekalla kolmanneksella pitäisi olla varsin turvallista liikkua samalla lailla kun ennen raskauttakin, toki olon sallimissa rajoissa. Mun piti jättää viimeksi juoksu aika varhaisessa vaiheessa pois liitoskipujen vuoksi, mutta liikuin sitten muuten läpi raskauden ihan reippaastikin välillä, toki fiilistä kuunnellen.

Kyllä mun ymmärtääkseni ekalla kolmanneksella pitäisi olla varsin turvallista liikkua samalla lailla kun ennen raskauttakin, toki olon sallimissa rajoissa. Mun piti jättää viimeksi juoksu aika varhaisessa vaiheessa pois liitoskipujen vuoksi, mutta liikuin sitten muuten läpi raskauden ihan reippaastikin välillä, toki fiilistä kuunnellen.

Tällä mentaliteetilla minäkin olen mennyt, mutta nyt yllätti tuo hölkän jälkeinen aika napakka kipu..

Nännit on todella kipeät! Jotain pientä nipistelyä tuntunut, mutta voi olla ruoansulatukseenkin liittyvää.

Tajusin olevani raskaana kun naamaan ilmestyi finnejä niinkuin Ekassa raskaudessa.

Pari päivää ollut nuhainen olo, tänään alkoi myös päänsärky ja kurkun karheus. Pientä etomista, mutta saattaa liittyä päänsärkyyn. Päädyin tekemään koronan kotitestin, näytti negaa.

Väsymys on mulla ihan normaalia, varsinkin näin aamuvuoroviikolla (herätys klo 5). Viime yönä nukuin sentään 7+ tuntia, mutta edellisenä tuskin neljää.

Tiedä sitten onko nuo flunssaoireet perusflunssaa vai mitä. Kipeät nännit edelleen ainut selkeä raskausoire.

Mulla ei tunnu rinnoissa mitään. Mutta ei tuntunut kuopuksestakaan ja silloin oli hoitona lääkkeellinen pas, kuten nytkin. Esikoisesta ja syksyllä keskenmenneestä rinnat olivat ihan järkyttävän arat ja turvonneet, mutta niissä oli kyse ivf-stimulaatiokierrosta, jossa taas pelkkä lääkitys aiheuttaa jo rintojen arkuutta.

Mulla on nyt parina-kolmena päivänä ollut lievää etomista ja pieniä, "keskitettyjä" menkkamaista kiristelyjä kohdun tienoilla. Viime yönä tunsin ihan selvän "pallon" tossa alavatsalla, kun makasin kyljellä ja jalat koukussa. Sairastuin ennen joulua flunssaan ja vaikka pahin on ohitettu, niin olossa tuntee, ettei ole vielä ihan kunnossa. Eilen illalla röyhtäilin non-stop kävelylenkillä.

Tänään olis 5+0. Eilisen verikokeen tuloksia odottelen edelleen.

Pääsisipä pian edes kävelylenkille... Päänsärky on jatkunut tänäänkin, väsyttää, välillä paleltaa ja välillä on kuuma. Kuvotusta. Nuhaa nyt vähemmän kuin eilen, en ole tänään edes aivastanut. Olen ottanut parasetamolia päänsärkyyn, mutta ei auta kauaa kerrallaan. Lihaksiakin vähän kolottaa, mutta varmasti tämä makoilu vaikuttaa siihen. Kuumemittari on näyttänyt korkeimmillaan 37. Leposyke on normaalia korkeampi.

Töihin en mennyt, tuskin huomennakaan vielä. Työ on fyysisesti raskasta kylmätyöskentelyä, joten parempi levätä. Flunssana ilmoitin töihin.

Mutta mistä sen nyt tietää mitä tämä on? Oireet sopisi hyvin myös omikroniin, mutta testi eilen nega. Taidan tehdä uuden vielä tänään tai huomenna.

Kurkkasin äskettäin paidan alle ja alkoi naurattaa. Nänninpäät on kuin suuret punaiset vadelmat! Ne on siis selvästi turvoksissa. Sen sijaan rintakudoksessa en huomaa mitään, samat nahkaläpyskät kuin on ollut kymmenen vuotta.

4+3

Tällä hetkellä raskausviikolla n 5: rinnat arat, alavatsaa vihloo välillä molemmin puolin, palelee etenkin iltaisin, muuten hikoilen pienestäkin liikkestä ja hienhaju on todella voimakas! Janottaa, pissattaa, kauhea nälkä koko ajan. Välillä nuhaa, mutta kuitenkin hajuaisti voimistunut. Sydän hakkaa ja hengästyn kun vähänkin liikun.

Mulla ei tunnu rinnoissa mitään. Mutta ei tuntunut kuopuksestakaan ja silloin oli hoitona lääkkeellinen pas, kuten nytkin. Esikoisesta ja syksyllä keskenmenneestä rinnat olivat ihan järkyttävän arat ja turvonneet, mutta niissä oli kyse ivf-stimulaatiokierrosta, jossa taas pelkkä lääkitys aiheuttaa jo rintojen arkuutta.

Mulla on nyt parina-kolmena päivänä ollut lievää etomista ja pieniä, "keskitettyjä" menkkamaista kiristelyjä kohdun tienoilla. Viime yönä tunsin ihan selvän "pallon" tossa alavatsalla, kun makasin kyljellä ja jalat koukussa. Sairastuin ennen joulua flunssaan ja vaikka pahin on ohitettu, niin olossa tuntee, ettei ole vielä ihan kunnossa. Eilen illalla röyhtäilin non-stop kävelylenkillä.

Tänään olis 5+0. Eilisen verikokeen tuloksia odottelen edelleen.

Joko oot Chard saanut verikokeiden tulokset?

Mulla tänään 5+1, ei ihmeempiä tuntemuksia. Ehkä pientä ällöttävää oloa tai sitten kuvittelen vaan
:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Joko oot Chard saanut verikokeiden tulokset?

Mulla tänään 5+1, ei ihmeempiä tuntemuksia. Ehkä pientä ällöttävää oloa tai sitten kuvittelen vaan
:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Joo sain ne myöhemmin samana päivänä. Verikoe oli dpo20 ja hcg oli silloin 3570. En saanu mitään viitearvoja, kun ite katoin tuloksen. Mut laskin tuosta taaksepäin ja kyllä se on ollut oletettavasti ihan hyvällä tasolla jo dpo14. Ainakin korkeampi kuin viime raskaudessa, mutta ei se silloinkaan huono ollut.

Tein huvikseni rv 5+0 semmosen apteekin perus puikkoraskaustestin ja testiviiva piirtyi kontrollia vahvemmaksi jo ennen kun väri oli saavuttanut kontrolliviivan. Lopulta se testiviiva tuli varmaan 2x vahvemmaksi kuin kontrolli.

Rauhoitti mieltä hetkeksi, mutta kuten sanottu, hyväkään arvot eivät takaa mitään.

Mulla on nyt 5+3 ja koko ajan on pieni paine tai "tunne" kohdun tienoilla ja alaselkää pistelee välillä. Lievää kuvotusta myös ajoittain, mutta ei säännöllisesti. Väsyttää ja välillä palelen tosi paljon.

Mulla hyvin vähän mitään oireita. Välillä menkkamaisia tuntemuksia ja rinnat ja nännit alkaneet vähän nyt aristaa. Lisäksi syke on noussut. Mutta suurimmaksi osaksi on ihan normaali olo. Nyt rv 5+0.

Hengästyn ja huohotan normaalilla 3km kävelylenkillä kuin possu. Kotonakin saa ihan pienestäkin haukkoa henkeä. Eilen ja tänään pakotin itseni sinne kävelylle ja sai kyllä nieleskellä pahaa oloa ja puuskuttaa :Grimacing Face: mut ajattelin et pakko on pakottaa itsensä edes vähän liikenteeseen, kun teen istumatyötä etänä, eli liikkumista ei tule muuten ollenkaan. Edellisissä raskauksissa olin fyysisessä työssä, joten työpäivän jälkeen sai hyvällä omatunnolla vaan maata :Grinning Face:

Tänään 5+4.

Pahoinvointiaaltoja ympäri vuorokautta, menee suht nopeasti ohi. Repäisykivut. Kipeät nännit ja nyt voi sanoa, että myös rinnat hieman turvoksissa. :smiling face with heart-eyes:

Flunssaoireet on poissa, koronatesti nega. Lämpö edelleen koholla, samoin syke, lisään ne raskausoireisiin. :smiling-eyes:

Rv 5+1

Jatkuva kuvotus aamupalan jälkeen. Kiva yrittää keskittyä töihin. Onneksi olen etänä, niin saa nieleskellä ihan rauhassa :Face Without Mouth:

Kuumia aaltoja ja rinnoissa tuntemuksia, välillä tulee maitoa. Iltaisin palelen.

Takaisin