Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko täällä muita pahoinvoineita, joilla on alkanut pahoinvointi jo helpottaa? Täällä on nyt rv 11+4 ja viikonlopusta asti ollut ihan ok olo, pahoinvointia ollut vain parina iltana. Monet ruoka-aineet silti ällöttävät, mutta on kiva, kun ei jatkuvasti okseta. :) Väsymys kyllä vielä painaa.
 
Onko täällä muita pahoinvoineita, joilla on alkanut pahoinvointi jo helpottaa? Täällä on nyt rv 11+4 ja viikonlopusta asti ollut ihan ok olo, pahoinvointia ollut vain parina iltana. Monet ruoka-aineet silti ällöttävät, mutta on kiva, kun ei jatkuvasti okseta. :) Väsymys kyllä vielä painaa.
Täällä myös! Ihanaa kun on normaali olo Beating Heart
 
Onko täällä muita pahoinvoineita, joilla on alkanut pahoinvointi jo helpottaa? Täällä on nyt rv 11+4 ja viikonlopusta asti ollut ihan ok olo, pahoinvointia ollut vain parina iltana. Monet ruoka-aineet silti ällöttävät, mutta on kiva, kun ei jatkuvasti okseta. :) Väsymys kyllä vielä painaa.

Kyllä! Alkoi heti 12+1 jo vähän pikkuhiljaa helpottaa ja nyt 14+4 ei enää pahoinvointia ollenkaan. On kyllä ihanan normaali olo pitkästä aikaa!
 
Well hello alaselkä- ja lonkkakivut! Toivon että olis vaan siitä että oon nukkunut jotenkin huonossa asennossa yöllä. Vaan nää lonkat on kyllä vaivannut joka raskaudessa loppua kohden. Kolottaa niin kuin vanhuksilla Beaming Face With Smiling Eyes
 
Well hello alaselkä- ja lonkkakivut! Toivon että olis vaan siitä että oon nukkunut jotenkin huonossa asennossa yöllä. Vaan nää lonkat on kyllä vaivannut joka raskaudessa loppua kohden. Kolottaa niin kuin vanhuksilla Beaming Face With Smiling Eyes
Siis minäkin heräsin viime yönä kahen aikaan siihen että vasenta puolta alaselkää ja lonkkaa (?!) sattu niin paljon että en tienny mitenpäin olla?? Hyvä tietää että nää kuuluu asiaan??Cat With Tears Of Joy
 
Well hello alaselkä- ja lonkkakivut! Toivon että olis vaan siitä että oon nukkunut jotenkin huonossa asennossa yöllä. Vaan nää lonkat on kyllä vaivannut joka raskaudessa loppua kohden. Kolottaa niin kuin vanhuksilla Beaming Face With Smiling Eyes

Mulla alaselän/lantion kipuilu alkoi omaksi kiusakseni jo elokuussa, kun en heti alkuraskaudessa (tyyliin rv 5) malttanut liikuntaharrastustani keventää. Relaksiinihormoni oli ilmeisesti kuitenkin ehtinyt jo löystyttää alaselän ja lantion aluetta, eikä tuki siellä enää pitänyt entiseen tapaan. Mulla tuota kipua pahentaa pitkän aikaa paikallaan oleminen (kivaa toimistotyöläiselle) ja esim alas kumartuminen. Liikunta on onneksi auttanut, vaikka en ihan kaikkea uskalla nyt tuon alaselän/lantion vuoksi tehdä.

Ajattelin ensi viikolla pyytää neuvolalääkäriltä, jos voisi laittaa mulle lähetteen äitiysfysioterapiaan. En tiedä kuuluuko sellainen yleensä neuvoloiden palvelutarjontaan.
 
Mulla hassusti pahoinvointia tullut nyt uudestaan. Oli monta viikkoa taukoa, että ei ollut mitään ja tällä viikolla; nyt 12+1, taas yhtäkkiä ollut. Ihan lievää on, mutta ihmettelen kyllä Beaming Face With Smiling Eyes
 
Täällä meneillään 15+4, alkuraskaus meni yllättävän vähillä oireilla, aikamoinen väsymys oli ja lievää etomista. Oireet oli kuitenkin niin vähäisiä että NT -ultraan asti pelkäsin että kyseessä on tuulimuna tmv. Tuntuu melkein että nyt on oireita enemmän: päänsärkyä, väsymystä ja huonovointisuutta aika ajoin ja lieviä kasvukipuja. Ei mitään järkyttävää mutta kuitenkin sellaista että ei ihan parhainkaan olo ole. Eli hehkeä toinen kolmannes ei ole vielä alkanut. Cat With Tears Of Joy
 
Mulla on kyllä välillä vieläkin sellaisia päiviä kun on pakko mennä kesken töiden makaamaan sänkyyn ja hengittämään ettei tule oksennus. Siis aivan jäätävää ollut tämä pahoinvointi tällä kertaa vaikka kertaakaan en ole oksentanut. Tänään on rv 11+5

lisäksi välillä juilii sinne sun tänne, varsinkin tuohon oikealle puolelle nivusen kohdalle tulee sellaista pistävää kipua välillä. Ja jos nyt jotain positiivista niin kaikkea outoa tekee mieli syödä
 
Mulla on edelleen semmosta etovaa oloa ja lievää pahoinvointia iltapäivää ja iltaa kohti. Ja saa olla tarkkana mitä syö, ettei tule huono olo. Nyt viime viikkoina on alkanut myös yöllä vessassa käyminen... ja hirveä väsymys mutta ilmeisesti se johtuu myös alhaisesta hemoglobiinista.
Toivottavasti olo alkais pian jo helpottaa, nyt rv 14.
 
Mulla on tänään 12+6. Kaksi päivää on nyt ollut sellaista vihlovaa kipua vatsassa kun liikahtaa. Liekkö tämä ihan normaalia? Tuntuu vaan tosi inhottavalleConfused Face
 
Täällä ahdistellaan emätintulehdusta Confounded Face Kaikenlaisia kummallisia vuotoja on ja lääke (emätinpuikko) aiheuttanut lisää erilaisia vuotoja Confounded Face Eletään raskausviikkoa 14+4 ja jatkuva keskenmenon pelko on läsnä. Kirkasta verenvuotoa ei kyllä ole ollut, mutta kaikenlaisia muita suttuja. Harmittaa kun ei tämmöistä ole ollut koskaan ennen raskausaikaa, mutta nyt sinne alakertaan vissiin hyökkää helpommin kaikki omat pöpöt... Ja sitten stressaa se, että esim kaikissa raskaussovelluksissa toistellaan, että hyvin tärkeää on ettei tuleva äiti stressaa Cat With Tears Of Joy

Muuten kaikki aika ok. Pahoinvointia edelleen ajoittain... Rintojen ulkonäkö on kyllä muuttunut paljon! Onko muilla? Beaming Face With Smiling Eyes Ovat kasvaneet ja pyöristyneet ja nännipihat kasvaneet ja tummuneet Beaming Face With Smiling Eyes
 
Rintojen ulkonäkö on kyllä muuttunut paljon! Onko muilla? Beaming Face With Smiling Eyes Ovat kasvaneet ja pyöristyneet ja nännipihat kasvaneet ja tummuneet Beaming Face With Smiling Eyes

Samat muutokset täällä Beaming Face With Smiling Eyes
 
^ Sama täällä. Onneksi sentään eivät enää ole kipeät :) Ja kyllä ne siitä onneksi taas muuttuu takaskin.
 
Tällä viikolla närästys alkanut vaivaamaan iltaisin, nukkuminen on vähä hankalaa. Ensi viikolla neuvola niin pyydän omeprazolin, kun mulla ei muista oo apua.
 
Tällä viikolla närästys alkanut vaivaamaan iltaisin, nukkuminen on vähä hankalaa. Ensi viikolla neuvola niin pyydän omeprazolin, kun mulla ei muista oo apua.

Täällä samaa ongelmaa. Ollut kylläkin jo useamman viikon. Etenkin iltaisin makuulle mentäessä närästys mahdoton vaikkei olisi tunteihin syönyt tai vaikka syö vain vähän jne. Odotan mielenkiinnolla mitä siitä vielä tulee kun vatsa oikeasti kasvaa ja hoitaa oman paineen vatsalaukkuun Confounded Face

Mulla on myös alkanut jo kevyesti tulemaan harjoitussupistuksia, kaksosraskaus varmaan provosoi niitä jo näille viikoille kun kohtu niin vauhdilla kasvaa. Supistukset vaan kovin mietityttää..mistä sitten tiedän jos kohdunkaula niihin jotenkin reagoi? Ultra kuitenkin vasta joulukuussa. Et kuuluuko siihen asti nyt vaan sitten odotella kuinka käy vai kuuluisiko näihin jo jotenkin reagoida?
 
Täällä samaa ongelmaa. Ollut kylläkin jo useamman viikon. Etenkin iltaisin makuulle mentäessä närästys mahdoton vaikkei olisi tunteihin syönyt tai vaikka syö vain vähän jne. Odotan mielenkiinnolla mitä siitä vielä tulee kun vatsa oikeasti kasvaa ja hoitaa oman paineen vatsalaukkuun Confounded Face

Mulla on myös alkanut jo kevyesti tulemaan harjoitussupistuksia, kaksosraskaus varmaan provosoi niitä jo näille viikoille kun kohtu niin vauhdilla kasvaa. Supistukset vaan kovin mietityttää..mistä sitten tiedän jos kohdunkaula niihin jotenkin reagoi? Ultra kuitenkin vasta joulukuussa. Et kuuluuko siihen asti nyt vaan sitten odotella kuinka käy vai kuuluisiko näihin jo jotenkin reagoida?

Voithan soittaa neuvolaan ja kysyä niin ei tarvitse turhaan mietiskellä :)
 
Pissalla juoksin alkuun koko ajan, nyt ehkä en enää niin, mutta yhä kun aivastan, niin lirahtaa vähän. Pari kertaa olen oksentanut ja välillä on pää kipeä. Nännit tummuneet ja olleet arat. Rinnat kasvaneet huomattavasti.
Aika vähän mitään vatsan tuntemuksia, eikä oikeen vatsaakaan, kuin olisin hiukan vain lihonnut. Niinkuin kai olenkin. Yhteensä ~5kg.
Joskus vähän väsymystä. Ehkä syystä.
Pieruja en pysty pidättämään. Onneksi näin on käynyt toistaiseksi vaan miehen seurassa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top