Millaisia raskausoireita sinulla on?

Yritä tässä nyt sitten salata raskaus, kun tää turvotus vähän vaivaa :rolleyes: Pahoinvointi ei oo vielä kunnolla alkanut, tulee vaan sillon tällöin yhtäkkiä ja häviääkin yhtä nopeasti, mutta eiköhän se nyt tän kirjoituksen jälkeen sitten ala :grin

Oi mutta se näyttää ihanalta!
Olkootkin turvotusta, mut mä en malttaisi odottaa että mun mahassa näkyisi ees jotain :laughing002:Heartred
Mulla välillä vaan vähän turvottelee mutta näyttää ihan normaalilta ruokapöhöltä.

Yritä tässä nyt sitten salata raskaus, kun tää turvotus vähän vaivaa :rolleyes: Pahoinvointi ei oo vielä kunnolla alkanut, tulee vaan sillon tällöin yhtäkkiä ja häviääkin yhtä nopeasti, mutta eiköhän se nyt tän kirjoituksen jälkeen sitten ala :grin

Mulla hei aika samanlainen masu! :Heartpink Aivan kuin ois jo pidemmälläkin! :hilarious: Vaatteilla on vaikea peittää, kun pötsi pingottaa löysemmätkin vaatteet :oops:

Kiitos tsempeistä :Heartred Onneksi loppui samantein tuo vuoto. Aina sitä huolestuu pienestäkin:rolleyes:

Todellakin huolestuu! :Heartpink Mulla tuli ekasta ihan kunnolla verta päivän ajan, neuvolasta diagnosoitiin puhelimessa keskenmeno, mutta nyt tuo on vauhdikas taapero:Heartpink

Oi mutta se näyttää ihanalta!
Olkootkin turvotusta, mut mä en malttaisi odottaa että mun mahassa näkyisi ees jotain :laughing002:Heartred
Mulla välillä vaan vähän turvottelee mutta näyttää ihan normaalilta ruokapöhöltä.

Joo onhan tää ihan kiva kyllä ja kun ei itestä tunnukaa semmoselta ällöttävältä turvonneelta :love7

Täälläkin jo selkeä pömppis.. :grin Ja pahoinvointi muuttunut jatkuvaksi ja voimistunut niin että on koko ajan vetelä olo.. Saapa nähdä miten ensi viikolla jaksaa kun alkaa työt.. :rolleyes:

Ohoh täälläkin turvotus mut pieni vielä. Kovahko maha on ja oikealle juilii ja vihloo keskelle ja joka paikkaan mut se on lievää ja vuotoa oli tänään mutta vain kerran pyyhkies joten en huolestunut

Te, joilla on yksi tai useampi raskaus takana: onko oireet olleet ihan erilaiset jokaisen kohdalla vai onko ollut suht samanlaista?
Tuntuu, että näin toisella kierroksella oireet on jotenkin helpommat. Esikoisesta oksensin jo kaaressa näillä viikoilla (6+3), nyt vain närästää ja väsyttää aivan tajuttomasti. Jotenkin heti pelkää ettei kaikki ole kunnossa kun ei ole niin huonossa hapessa kuin esikoisen kohdalla. Toki voihan elimistö muuttua ensimmäisen raskauden jälkeen ja siten ei reagoi toiseen niin vahvasti..

Mulla siis tyttöraskaudet x 2 olivat erilaisia kuin poikaraskaus. Ja tämä tuntuu taas tyttöraskaudelta ällöolon vuoksi. Ainokaisessa poikaraskaudessa ei juuri tuntunut ruokahaluttomuutta ja ällötystä, niinkuin näissä kolmessa muussa. Ja poikaraskaudessa ainoastaan oli iskiasvaivaa lopussa, tyttöraskauksissa ei kertaakaan. Että en tiedä, mulla on sukupuolet tehneet eri olotilan, vaikkei se sääntö olekaan, kaikilla ei taida vaikuttaa niin :happy:

Te, joilla on yksi tai useampi raskaus takana: onko oireet olleet ihan erilaiset jokaisen kohdalla vai onko ollut suht samanlaista?
Tuntuu, että näin toisella kierroksella oireet on jotenkin helpommat. Esikoisesta oksensin jo kaaressa näillä viikoilla (6+3), nyt vain närästää ja väsyttää aivan tajuttomasti. Jotenkin heti pelkää ettei kaikki ole kunnossa kun ei ole niin huonossa hapessa kuin esikoisen kohdalla. Toki voihan elimistö muuttua ensimmäisen raskauden jälkeen ja siten ei reagoi toiseen niin vahvasti..

Mulla on ollut kaikki neljä raskautta aika lailla samankaltaisia. Melko oireettomia.

Minulla ei ollut niin paljon raskausvaivoja ensimmäisessä raskaudessa kuin edellisessä. Luultavasti johtu ylipainosta että särki enemmän joka paikkaan ja oli ihme vaivoja.
Nyt myös samanlaisia oireita kun edellisessä raskaudessa, ainakin ällö olo/pahoinvointi ja loppu päivän väsymys..

:hello:hello

Minulla oli myös esikoisesta voimakkaampi pahoinvointi kuin toisessa, vaikka samaa sukupuolta olivat. Esikoiselta oksentelin raskauden loppuun asti eli rv 31 asti, niin että kasvot olivat verenpurkaumilla.. :inpain: Toisessa en oksentanut kertaakaan ja ällötysolo painottui alkuraskauteen. Eli minun kokemuksen mukaan raskaudet voivat olla oireiltaan ja kehon reagoinnilta erilaiset vaikka vauvan sukupuoli olisi sama.

Mulla esikoisessa ja keskenmenneessä oli melkein pahempi pahoinvointi kuin nyt tuplissa. Suht lieviä oireita ollut alun suht lyhyen pahoinvoinnin jälkeen pitkän aikaa. Nyt 8+1 mulla etovaa oloa vaihdellen ja turvotusta vaihdellen, kipuja ajoittain esim nivusissa kivuliaita pistoja jotka pelottaa. Jotenkin pelottaa myös lievät oireet kun kaikkialla huudetaan että kaksosista pahemmat oireet mutta eipä mulla ollut niin pahoja ennen kuin huomattiin ultrassa kaksi (identtiset) silloin 6+6. Nyt pitäis jaksaa tiistaihin asti että pääsee katsomaan onko kaikki hyvin. Yöllä heräsin painajaiseen että olin saanut taas kkm:n, oli aika helpotus sitten herätä ja huomata ettei se ollutkaan niin.

Mulla esikoisessa ja keskenmenneessä oli melkein pahempi pahoinvointi kuin nyt tuplissa. Suht lieviä oireita ollut alun suht lyhyen pahoinvoinnin jälkeen pitkän aikaa. Nyt 8+1 mulla etovaa oloa vaihdellen ja turvotusta vaihdellen, kipuja ajoittain esim nivusissa kivuliaita pistoja jotka pelottaa. Jotenkin pelottaa myös lievät oireet kun kaikkialla huudetaan että kaksosista pahemmat oireet mutta eipä mulla ollut niin pahoja ennen kuin huomattiin ultrassa kaksi (identtiset) silloin 6+6. Nyt pitäis jaksaa tiistaihin asti että pääsee katsomaan onko kaikki hyvin. Yöllä heräsin painajaiseen että olin saanut taas kkm:n, oli aika helpotus sitten herätä ja huomata ettei se ollutkaan niin.

Itse heräsin yöllä siihen kun tuli myös tollasia pistäviä tuntemuksia, mutta meni sitten ohi.

Toivottvasti on vaan alkuraskauden juttuja siellä.

Myös täällä on ollut noita pistäviä kipuja nivusten/munasarjojen seutuvilla! En aiemmilta päiviltä/viikoilta muista enää niin tarkkaan, mutta nyt eilen illalla tuli useamman kerran.

6+5 tänään. Eilen alkanut etominen/pahoinvointi ja jo kauemmin päällä ollut voimakas väsymys jatkuu. Eilen etoi erityisesti aina syömisen jälkeen, mikä on tavallaan hassua - kuvittelin syömisen nimenomaan auttavan, mutta ehkä oon syönyt sitten liian isoja annoksia kerralla? :think005 Oksennus ei ole ainakaan vielä lentänyt.

Kahvi ehti tässä välissä jo maistua taas hyvältä, tänä aamuna oli taas ihan hirveää kuraa. :grin

Mä luulen että se johtuu sulla siitä että on yhteinen istukka? (vai tiedätkö edes vielä onko sama vai eri) Yks istukka=saman verran raskaushormoneja kuin yksisikiöraskaudessa.. En tiedä, tää on vaan mun logiikkaa:grin

Myös täällä on ollut noita pistäviä kipuja nivusten/munasarjojen seutuvilla! En aiemmilta päiviltä/viikoilta muista enää niin tarkkaan, mutta nyt eilen illalla tuli useamman kerran.

6+5 tänään. Eilen alkanut etominen/pahoinvointi ja jo kauemmin päällä ollut voimakas väsymys jatkuu. Eilen etoi erityisesti aina syömisen jälkeen, mikä on tavallaan hassua - kuvittelin syömisen nimenomaan auttavan, mutta ehkä oon syönyt sitten liian isoja annoksia kerralla? :think005 Oksennus ei ole ainakaan vielä lentänyt.

Kahvi ehti tässä välissä jo maistua taas hyvältä, tänä aamuna oli taas ihan hirveää kuraa. :grin

Mua etoo kans aina syömisen yhteydessä ja sen jälkeen, mut jotenkin se pahoinvointi pysyy silti paremmin kurissa kun syö parin tunnin välein. Jännä.

Mä luulen että se johtuu sulla siitä että on yhteinen istukka? (vai tiedätkö edes vielä onko sama vai eri) Yks istukka=saman verran raskaushormoneja kuin yksisikiöraskaudessa.. En tiedä, tää on vaan mun logiikkaa:grin
En tiedä. Yleensä sanotaan vaan, että kaksoisraskaudessa istukka erittää enemmän hormoneja? En tiedä miten erot on. Mulla identtiset eli yksi istukka. Mutta on tämä niin tai näin niin yhtä huolta. Tiistaihin pitäisi jaksaa..

En tiedä. Yleensä sanotaan vaan, että kaksoisraskaudessa istukka erittää enemmän hormoneja? En tiedä miten erot on. Mulla identtiset eli yksi istukka. Mutta on tämä niin tai näin niin yhtä huolta. Tiistaihin pitäisi jaksaa..
Niin sanotaan. mutta identtisilläkin voi olla eri istukat. Mä vaan mietin tuota et jos on kahdesta eri munasolusta kaksoset niin silloin ois ihan loogista et kaikki tuplaantuis mut mietin vaan et jos on yhdestä ja samasta munasolusta joka on vaan jakaantunut niin ehkä raskausoireetkaan ei oo niin voimakkaita kuin epäidenttisten kaksosten odotuksessa. Ja toisaalta oon kyllä kuullut/lukenut monelta kaksosten odottajalta että oireet ei oo ollu niin pahoja kuin yksösraskaudessa, että ei tuo välttämättä kerro mistään ongelmista:angelic: tsemppiä!

Täällä on kyllä oireet vähentyneet raskausviikkojen myötä. Huomenna 9+0. Laittaa miettimään että onko kaikki hyvin, onneksi kuitenkaan kipuja tai vuotoja ei ole ollut.
Yritän toistaiseksi ajatella niin, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan, ja yritän nauttia oireettomuudesta ja olla kiitollinen kun ei ole esimerkiksi pahoinvointia tai oksentelua.

Takaisin